Beste mensen, een korte introductie. Vroeger veel met Zundappjes geknutselt, nu heeft mijn dochter een Znen 4-takt scooter, net 1000 km gereden, maar start helaas slecht. ;( Wanneer hij eenmaal loopt, blijft hij het wel (goed) doen.
Wanneer hij na het starten loopt, slaat hij steevast na 100 m af, aan de praat houden lukt niet. Wanneer ik hem daarna weer gestart krijg, is hij waarschijnlijk een beetje opgewarmd en blijft lopen.
Ik beschouw mezelf als een redelijk doorgewinterde auto- en motorfietsknutselaar, maar deze Znen stelt me toch wel voor enkele vragen. :?
De manuals heb ik van deze site gedownload, maar geven niet op alle vragen antwoord.
Wat heb ik gecontroleerd:
- aanvoer van benzine is OK, wanneer hij eenmaal rijdt blijft hij ook rijden.
- geen verlies van vermogen
- vonkjes: meer dan voldoende en m.i. van de juiste kleur
- de elektr. choke heb ik losgehaald en op 12 v aangesloten; hij wordt warm en de plunjer komt naar buiten, dus die moet OK zijn.
- de naald in de schuif heb ik een streepje hoger gezet, staat nu in de hoogste stand
Wat kan er verder nog nagekeken of afgesteld worden?
ben benieuwd naar jullie reacties!
gr. Eus
Wanneer hij na het starten loopt, slaat hij steevast na 100 m af, aan de praat houden lukt niet. Wanneer ik hem daarna weer gestart krijg, is hij waarschijnlijk een beetje opgewarmd en blijft lopen.
Ik beschouw mezelf als een redelijk doorgewinterde auto- en motorfietsknutselaar, maar deze Znen stelt me toch wel voor enkele vragen. :?
De manuals heb ik van deze site gedownload, maar geven niet op alle vragen antwoord.
Wat heb ik gecontroleerd:
- aanvoer van benzine is OK, wanneer hij eenmaal rijdt blijft hij ook rijden.
- geen verlies van vermogen
- vonkjes: meer dan voldoende en m.i. van de juiste kleur
- de elektr. choke heb ik losgehaald en op 12 v aangesloten; hij wordt warm en de plunjer komt naar buiten, dus die moet OK zijn.
- de naald in de schuif heb ik een streepje hoger gezet, staat nu in de hoogste stand
Wat kan er verder nog nagekeken of afgesteld worden?
ben benieuwd naar jullie reacties!
gr. Eus