Slecht Optrek Vanuit Stilstand Aprilia SR50 Piaggio

MarioBros

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn sr50. Als ik vanuit stilstand optrek duurt het even voordat die eindelijk beweegt en met een koude motor hoor ik een soort van piep geluid(snaarslip?). Als die eenmaal opgetrokken is trekt hij door als een beest.

Ik zelf denk dat de koppeling te vroeg aangrijpt. Want maakt weinig toeren terwijl die al in beweging probeerd te gaan. En dan slipt hij (met koude motor) of heeft hij de zelfde moeite zonder slip (met warme motor)

Heeft iemand advies voor mij? Alvast bedankt voor de antwoorden

Aprilia SR50 PIAGGIO L/C
50cc Std
Malossi Multivar
Witte drukveer
Dell’orto 17,5 75sproeier
Trekveertjes malossi. Kleur weet ik niet meer.
Rollen 5,5 uit mijn hoofd.
 
Advertisement - register to remove this

Als de koppeling te snel aangrijpt , kun je zwaardere trekveertjes monteren , grijpt hij aan bij hoger toerental
 
Als de koppeling te snel aangrijpt , kun je zwaardere trekveertjes monteren , grijpt hij aan bij hoger toerental
Bedankt voor de antwoord. Kan dat dan wel de reden zijn dat hij dan slecht vertrekt vanuit stilstand?

Ik moet wel zeggen dat hij dit niet altijd gedaan heeft maar vanaf het moment dat het begon is het niet meer weggegaan. Alleen als de scooter lang stilstaat dan doet die het eventjes goed en dan begint het weer.

Kan het zijn dat de kracht van de veertjes goed is maar dat deze gewoon versleten zijn?
 
Wel een gek beest dan

Maargoed je snaar kan simpelweg gewoon zijn versleten of elk ander deel van de overbrenging. Zoiets slijt nou eenmaal, trek het eens uit elkaar en als er dan iets echt is versleten dan zou dit vaak meteen opvallen. Denk hierbij aan rollen met platte kanten eraan oid. Een versleten drukveer herken je minder snel maar als dit de originele is dan zal die ongetwijfeld versleten zijn na al die tijd. Dus opzich zou bijvoorbeeld een simpel.beurtje waar dat de trekveren rollen drukveer en vsnaar worden vervangen nooit kwaad kunnen.

Ps had je laatste reactie over het verslijten nog niet gelezen
 
Wel een gek beest dan

Maargoed je snaar kan simpelweg gewoon zijn versleten of elk ander deel van de overbrenging. Zoiets slijt nou eenmaal, trek het eens uit elkaar en als er dan iets echt is versleten dan zou dit vaak meteen opvallen. Denk hierbij aan rollen met platte kanten eraan oid. Een versleten drukveer herken je minder snel maar als dit de originele is dan zal die ongetwijfeld versleten zijn na al die tijd. Dus opzich zou bijvoorbeeld een simpel.beurtje waar dat de trekveren rollen drukveer en vsnaar worden vervangen nooit kwaad kunnen.

Ps had je laatste reactie over het verslijten nog niet gelezen
Bedankt voor de antwoord. Ja voor een 50cctje is die best wild. Ik zal dan naar de rollen, snaar en trekveertjes kijken. Toen ik de multivar had gemonteerd had ik de oude rollen hergebruikt (malossi) want de meegeleverde waren te zwaar. Drukveer is ook nieuw heb ik samen met de multivar gemonteerd. Mocht de snaar aan vervanging toe zijn welke kan ik het beste erin doen? Ik wil best wel een high end erin zetten van een duurdere merk als dat verschil maakt.

Alvast bedankt voor de antwoord
 
Back
Top