Was deze Zenith nog geheel origineel?
En heeft de nieuwe choke een kunststof of aluminium behuizing?
Er zijn er namelijk 2...
De choke met de kunststof behuizing heeft echter een ingebouwde (interne) weerstand.
De (originele) choke met de aluminium behuizing heeft deze niet, maar maakt gebruik van een externe weerstand welke opgenomen is in het elektrisch (bedrading) circuit.
Het kan dus zo zijn dat de nieuwe choke later reageert v.w.b. het afsluiten van het extra brandstof en luchtkanaal vanwege deze twee weestanden! Visa versa zal deze het kanaal te snel doen afsluiten waardoor de motor uitvalt alvorens deze enigszins maar iets van warm wordt.
Ik weet het niet geheel zeker meer wat de standaard setting is qua carburateur?
Ik meen dat de hoofdsproeier maat 52/54 is en de stationair een maatje 33 voor de 45km/u variant, dit moet ik eerlijk gezegd even nakijken aangezien de Zenith al een oudje is in het scooterpark van Peugeot.
En ander iets wat ook belangrijk is, is de afstelling van de oliepomp! Deze word ook bediend door de gashandel i.c.m. een zgn. splitterkabel..., zie hieronder:
Ik ga er vooralsnog niet van uit maar het kan zeker wel helpen qua motorgedrag als het weer secuur is afgesteld!
Het is in ieder geval zeker de moeite waard om het te controleren of dat de afstelstreepjes/merktekens overeen komen met de hevel en de pomp... Mits nog aanwezig en werkend uiteraard!
En wat is momenteel de hitte/warmtegraad van de nieuwe bougie?