scooter komt niet vooruit en komt slecht op toeren.

joep1212

New Member
beste scooter lief hebbers,

het verhaal.
ik heb een aantal dagen terug een scooter gekocht, een TGB Rivana 2 takt met een morini motorblok om precies te zijn. de scooter liep toen ik hem kocht gewoon prima en ongeveer 35km/u, die zelfde dag nog heb ik de scooter onbegrensd door middel van de uitlaat prop eruit te halen en wat lichtere rollen erin. de scooter liep daarna op de teller 70km/u en trok erg snel op. op een gegeven moment trilde de kopbouten los en verloor ik dus vermogen. voordat ik de bouten aan wilde draaien haalde ik even de cilinder eraf om de staat te bekijken. ik met mijn domme hoofd trok aan de kickstart en de zuiger brak. ik had eerst niks door en zette alles weer in elkaar een merkte dat hij niet zo lekker reed en niet sneller dan 20 wou. dus alles weer uit elkaar en nieuwe zuiger erin gedaan en even de cilinder mooi gehoond. nu heb ik van middag alles weer in mekaar gezet en nu loopt hij als nog niet goed.

het probleem.
nu zal je je afvragen wat er dan aan de hand is. dat is namelijk dat de scooter geen vermogen heeft, en als ik hem op de bok gas geef, dan duurt het erg lang voor hij op toeren komt. en eenmaal op toeren dan stottert hij en slaat hij elke halve seconde een soort van af. ook viel mij op dat de bougie altijd nat is zelfs met een kleinere sproeier en zonder luchtfilter.

dus even voor de duidelijkheid, de scooter in helemaal standaard op de onbegrensde uitlaat en lichtere rollen na.

dingen die ik al geprobeerd heb.
kijken of de keeringen er nog in zitten, (vario kan was een beetje nat maar met een deo test bleek hij niet lek te zijn)
zonder luchtfilter geprobeerd, en met een kleinere sproeier (60 std naar een 55) werd er niet beter op.
andere bougie en de vonk was prima ook van de gene die er al in zat.
zonder accu (geen verschil)
de start motor draait wel maar niet goed genoeg om ook maar 3x te pompen.
carburateur schoon gemaakt (3/4 x)
benzine gefilterd.
op valse lucht gecheckt met deo tot geen resultaat.

alle suggesties zijn welkom zelfs als ik ze deels al zelf geprobeerd heb.
 
Advertisement - register to remove this

Met de boel ontgrenzen , moet je zo wie zo Groter in Hoofdsproeier.
Keerring beetje nat ? zo wie zo vervangen .
ja alleen is mijn bougie helemaal nat dus ik denk niet dat het gaat helpen, ik ga het alsnog proberen! en die keerring zal ik maar eens gaan vervangen, ik zag namelijk allemaal kit/vloeibare pakking rondom de keerring dus ik denk niet dat dit de eerste x is
 
Back
Top