Skipper 125 stationair afstellen lukt niet

dumdumonabrumbrum

New Member
Hallo,

Ik heb mij onlangs geleden een skipper 125 2t aangeschaft en hij heeft ietwat problemen met staionair lopen en het lukt mij niet om hem stationair af te stellen.

Als hij koud is heeft hij moeite met starten (op choke alleen met gas bij). Als ik niet de choke meteen eraf haal slaat hij af. Vervolgens gaat hij te hoof toeren lopen en er bijna vandoor om vervolgens zo laag te lopen dat hij afslaat. Als hij warm is blijft dit het zelfde.

Nergens is hij lek of komt valse lucht (al getest), ook reageert hij niet op de luchtschroef en stationair schroef.

Momenteel zit erop:
Standaard cilinder
Standaard luchtfilter
Benzinekraantje ipv vacuumpompje
Dellorto 20.5mm (gasnaald clip midden, standaard stationair sproeier, sproeier maat 82.5)

Aub laat er iemand zijn die kan helpen of hier ook problemen mee had, hij moet dinsdag op keuring‍♂️
Post automatically merged:

Hallo,

Ik heb mij onlangs geleden een skipper 125 2t aangeschaft en hij heeft ietwat problemen met stationair lopen en het lukt mij niet om hem stationair af te stellen.

Als hij koud is heeft hij moeite met starten (op choke alleen met gas bij). Als ik niet de choke meteen eraf haal slaat hij af. Vervolgens gaat hij te hoog toeren lopen en er bijna vandoor om vervolgens zo laag te lopen dat hij afslaat. Als hij warm is blijft dit het zelfde.

Nergens is hij lek of komt valse lucht (al getest), ook reageert hij niet op de luchtschroef en stationair schroef.

Momenteel zit erop:
Standaard cilinder
Standaard luchtfilter
Benzinekraantje ipv vacuumpompje
Dellorto 20.5mm (gasnaald clip midden, standaard stationair sproeier, sproeier maat 82.5)

Aub laat er iemand zijn die kan helpen of hier ook problemen mee had, hij moet dinsdag op keuring‍♂️
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt toch als valse lucht man , kijk is:

- spruitstuk op scheuren
- Membraam pakking
- Koppakking

Spuit daarnaast is remreiniger of (liefst niet) deo op het spruitstuk als de scooter aanstaat! Slaat hij uit , weet je waar het probleem zit!
 
Klinkt toch als valse lucht man , kijk is:

- spruitstuk op scheuren
- Membraam pakking
- Koppakking

Spuit daarnaast is remreiniger of (liefst niet) deo op het spruitstuk als de scooter aanstaat! Slaat hij uit , weet je waar het probleem zit!
Dit heb ik al geprobeert en hij blijft gewoon aan. Maar iemand anders die ik ken zei dat het mogelijk aan sproeier/stationairsproeier zal liggen
 
Stationair sproeier hoef je eigenlijk niet aan te komen, zeker niet op zo'n setup.
Maar eerst hoog in toeren en vervolgens met de choke dicht valt ie uit? Dat lijkt toch op valse lucht. Membraam niet gewoon naar zn mallemoer? Dus ff kijken of die plaatjes goed afsluiten
 
Back
Top