Uitlaat vraag Skipper 125 naar Malossi 180

eddyseven

New Member
Hallo. Nieuw hier en met de search deze vraag nog niet kunnen vinden.
Mijn Skipper gaat naar de tuner en word volledig onder handen genomen. Copy paste tuners :
Malossi 65 mm 180 cc cylinder
Inlaatspruitstuk
Malossi variateur
Jasil krukas 52mm slag
Sproeier set 28 mm pwk polini
VI13 membraam Malossi
Nu hadden de heren het er over dat met de juiste uitlaat hij nóg meer vemogen zou hebben. Alleen wilde ik van deze skipper een sleeper maken. Wel de pk's maar niet het uiterlijk.
Nu zien die race uitlaten er niet uit met een bocht terug.
Heeft er iemand een idee wel een racing uitlaat maar dan één die een beetje meer op de standaard uitlaat lijkt?

Super dank


Groet Eddy
 
Advertisement - register to remove this

Je zal toch ergens een concessie moeten doen, want de prestatiewinst van een terugloopuitlaat is juist door de vorm. Bij een 2-takt motor zijn de lengte en vorm van de uitlaat cruciaal voor de prestaties. De ontwerpen die op de standaard uitlaat lijken kunnen zeker beter zijn dan het origineel, maar zullen nooit zo goed zijn als de terugloop ontwerpen.

Volgens mij is er niet echt veel keuze wat op de standaard uitlaat kijkt?
 
Hey Bas wat leuk dat je zelf schrijft.
Dank voor je reply.
Ja dan misschien wel. Kan die uitlaat ook gedraaid worden dat die lelijke bocht aan de binnenkant komt?
Misschien deze vraag in de categorie rare vragen
Of is er dan misschien tóch een passende Akra of ander merk demper die er op past?
En wat voor vermogen winst kan je dan pakken met zo'n terug loop uitlaat?
 
Nee, normaliter kan je niet zomaar die bocht draaien, dan moet je echt zelf gaat zagen en lassen.

Soms kan je wel een andere demper monteren als je meer geluidsdemping wil hebben.

De vermogenswinst durf ik niet te zeggen, maar ik heb wel een keer gemeten met enkel de demper aanpassen op mijn 70cc 2-takt en dat scheelde al 1,5PK. Ik neem aan dat jouw tuner meer ervaring heeft wat een terugloop uitlaat geeft aan vermogen en een standaard uitlaat?
 
Ik kan dat vragen. 1.5 pk + met een uitlaat alleen is niwt heel veel.
Hij zou nu van plm 11 naar plm 33 gaan.
Ik zal s rijden als t klaar is.
Misschien valt r mee
 
Het was enkel de demper, niet de gehele uitlaat. (Verschil tussen orginele Jolly Moto demper en een Gianelli RS demper).

Het verschil tussen een standaard uitlaat en terugloop zal een stuk meer zijn dan enkel de demper :)

33PK is best fors met een standaard uitlaat, maar ben benieuwd :)
 
Het was enkel de demper, niet de gehele uitlaat. (Verschil tussen orginele Jolly Moto demper en een Gianelli RS demper).

Het verschil tussen een standaard uitlaat en terugloop zal een stuk meer zijn dan enkel de demper :)

33PK is best fors met een standaard uitlaat, maar ben benieuwd :)
Typen op de telefoon tijdens t rijden is niet handig.,, spelfouten :cool: excuses .. Die 33 pk had ik ergens op een site ontdekt na tuning van ook een skipper 125 ->180. Meestal als ik iets doe dan maar gelijk goed. Als een uitlaat écht een hoop gaat schelen dan moet dat maar mits ze me in 6 straten verderop maar niet al aan horen komen haha. Er staat, as we speak, een skipper op MP in onderdelen. Die vraagt 375 voor de uitlaat. Volgens mij kosten ze nieuw vanaf 146 als ik Kparts moet geloven. Maar dan weet ik nog het voordeel niet. Het gaat mij dan echt om vermogenswinst. Als het niet anders kan dan maar een terugloop uitlaat.. Misschien heb je daar ook wel hippe dingen in :)

Als er nog wat ideeën binnenschieten hoor ik dat graag. Ik ben al lang blij met de huidige antwoorden.
Ik heb tegen die tuners gezegd: Doe met die scooter de dingen als je eigen scooter zou zijn. Met boven staande kwamen ze. Zonder de uitlaat want dat was mijn enige wens., Moet er uitzien als standaard. Maar mag wel als je m start woest klinken..

Ik hoor het graag.

Nogmaals dikke dank! Eddy
 
De uitlaat is wel.een belangrijk dingetje als het om vermogen gaat.
Bouw je iets op bromkenteken dan snap ik heel goed dat je er niet te veel aandacht wil trekken. Staat ie op motorplaat dan is een terugloop uitlaat wel de betere optie voor vermogen.
L Power heeft wel een dikke pijp met redelijk standaard looks. En anders een SM06 zou ik zeggen. Terugloop en kruluitlaten zoals DDL of PM Tuning zijn voor vermogen wel een stuk beter dan een Malossi uitlaat voor 180er
 
De uitlaat is wel.een belangrijk dingetje als het om vermogen gaat.
Bouw je iets op bromkenteken dan snap ik heel goed dat je er niet te veel aandacht wil trekken. Staat ie op motorplaat dan is een terugloop uitlaat wel de betere optie voor vermogen.
L Power heeft wel een dikke pijp met redelijk standaard looks. En anders een SM06 zou ik zeggen. Terugloop en kruluitlaten zoals DDL of PM Tuning zijn voor vermogen wel een stuk beter dan een Malossi uitlaat voor 180er
Die Skipper heeft een motorplaat. Dat wilde ik ook want ik wil niet met 100+km\u over mijn schouder hoeven kijken de hele tijd :)))

Ik zal die uitlaten eens zoeken.. Op Kparts of is er een andere site? Die Skipper heb ik uit nostalgie gekocht. Ik ben nog van de Ks50 en de Fs1 haha.. Dank voor de melding weer!
 
Dat is een goeie vraag, veel van de onderdelen komen rechtstreeks van de bouwer/maker. Die kom je vaak via via tegen op instagram ofzo. Voor onderdelen van motorscooters zou ik zo 1 2 3 ook niet echt een webshop weten behalve die van wb tuning en kparts runnerparts en ht en PM tuning.
 
Dat is een goeie vraag, veel van de onderdelen komen rechtstreeks van de bouwer/maker. Die kom je vaak via via tegen op instagram ofzo. Voor onderdelen van motorscooters zou ik zo 1 2 3 ook niet echt een webshop weten behalve die van wb tuning en kparts runnerparts en ht en PM tuning.
Ik heb weer wat te DuckDuck-go-en straks. Dankjewel
 
Ik heb weer wat te DuckDuck-go-en straks. Dankjewel
heyy eddy leuk man je project, gaat het om een Skipper LX?

PM tuning uitlaat is geen aanrader, wel mooi, maar kwaliteit valt dit mee.

zelf heb ik een Scorpion uitlaat en ben hier zeer te vreden mee. misschien ook wat voor jou.
 
Ja klopt.. zie foto
Post automatically merged:

Ik hoor ook geluiden van een sm06.
Het stomme is.. ik zie uitlaten van wel 800 euro en dan zou je dan 1.5 pk winst mee hebben?
Hoop euros
 

Attachments

  • 1000003624.jpg
    1000003624.jpg
    210.1 KB · Views: 8
ja dat is helaas het nadeel van de uitlaten branche van piaggio maxi blokken, alles is duur en vaak 2de hands.

L power straat uitlaat is duur, maar zijn geld waard. en past ook wel bij jou build. sneller dan een SM06 en stiller dan een malossi terugloper.

om aan een L power uitlaat te kunnen komen, moet je GW tuning benaderen, hij heeft contact met deze italiaanse fabrikant.
 
Ow kijk.. daar kan ik weer wat mee.
Superdank!
Ja ik zag die joerie met een malossi in een youtube ️.. die ging in ene langzamer. Geluid was wel ok.
Naja zolang die uitlaat niet duurder word als die onder mijn Megane RS haha..
Danku!
 
Ow kijk.. daar kan ik weer wat mee.
Superdank!
Ja ik zag die joerie met een malossi in een youtube ️.. die ging in ene langzamer. Geluid was wel ok.
Naja zolang die uitlaat niet duurder word als die onder mijn Megane RS haha..
Danku!
vol gas met joey bedoel je of ?

hij teste een malossi uitlaat, maar die heeft hem uit eindelijk geen eens er op afgesteld, dus was geen vergelijk waard.

of bedoel jij een een nadere persoon?
 
vol gas met joey bedoel je of ?

hij teste een malossi uitlaat, maar die heeft hem uit eindelijk geen eens er op afgesteld, dus was geen vergelijk waard.

of bedoel jij een een nadere persoon?
Nee inderdaad vol gas Joey

Ik heb even zitten kijken op die uitlaten site voor die Scorpio. Onder mijn vorige Clio RS zat er ook 1. Was wel een ok uitlaat qua flow.

Welk type is handig voor een skipper 180cc 55 slag en 2takt ?
Heb je een link of type?

Groet Eddy
 
Back
Top