skf lagers

mhrboost

***funny tuning***
ik vroeg me eigenlijk af:

ik keek wat rond in men garage want er ligt super veel en men pa heeft er vroeger oook super veel gewerkt aan auto's etc.
ik keek in een schuif en vond ongeveer een 20 lagers SKF in een blauw doosje, zijn die universeel of ... i dont know?? :d

en hoe kun je zien of het c3 lagers zijn??
of zijn die altijd c3 lagers...

ow ja... er staat gewoon op made in italy :s

dank op voorhand, mhrbost

Advertisement - register to remove this

mhrboost said:
ik vroeg me eigenlijk af:

ik keek wat rond in men garage want er ligt super veel en men pa heeft er vroeger oook super veel gewerkt aan auto's etc.
ik keek in een schuif en vond ongeveer een 20 lagers SKF in een blauw doosje, zijn die universeel of ... i dont know?? :d

en hoe kun je zien of het c3 lagers zijn??
of zijn die altijd c3 lagers...

ow ja... er staat gewoon op made in italy :s

dank op voorhand, mhrbost

de kans dat ze geschikt zijn voor een krukas lijkt mij nihil, staat er niet ergens een type nummer in het lager gegraffeerd?

Enw67786.jpg

0MZ67908.jpg

6203 is de code , die kun je op www.skf.com opzoeken , daar staan de maten bij (code = maten)

Z betekent dat de lagers dicht zijn , en 2 ervoor betekent dat ze aan 2 kanten dicht zijn..

dit zijn dus wiellagers bijv.

in puch maxi zitten bijv ook 6203 lagers , alleen dan zonder de "2Z" oftewel zonder afdichtingsringen...

ga maar eens kijken op de skf site en zoek onder 6203 en ontdek hoeveel soorten er zijn ;)

zoals ik al zei in principe is een lager universeel , je kunt hetzelfde nummer lager vaak voor meerdere machines , scooter auto\s etc. gebruiken...

:P die 2Z (links en rechts afgedicht met stalen afdichtingsringen) kan je er uiterst makkelijk uithalen met een schroevendraaier (mocht dat een prob voor je worden)

6203 is GELOOF ik het lager voor de achteras van pia...

Back