Sito plus uitlaat monteren lukt nie... ?

Aerox/Roy

Well-Known Member
Kheb pas een sito plus uitlaat aangeschaft in de veronderstelling dat deze wel zou passen maar ben nu net bezig geweest maar lukt niet echt...

Maar past dat nou gewoon niet op een aerox of ? Zit ik gewoon te kloten ? Want kom nu echt maar iets van 1cm montage ruimte tekort :S??
 
Advertisement - register to remove this

als ie nieuw aangeschaft is voor minarelli aerox dan moet het passen,maar ik heb ook weleens gehad dat als het bijv een uitlaat van een Neo's is dat het nie precies past omdat de bocht net iets anders is vanwege de waterpomp of koelingskapje.
 
wat past er dan niet,wat sluit niet goed aan? bij mij was het zo dat ik hem wel op de cilinder kreeg maar dan kreeg ik de ophanging van de uitlaat niet recht voor de ophanging van het blok.
 
Damn! t zijn mongolen ook daaro er wordt tussedoor nog gevraagt welke scooter je hebt zodat hun kunnen kijken of het onderdeel wel gepast wordt besteld :| najah deze maar verkopen dan .. by the way weet iemand of die sito plus wel voor aerox dan ook gewoon int zwart verkrijgbaar is want bij van der kruijs zie k alleen een witte ?
 
Jah krijg de uitlaat idd wel op die ophanging maar niet op het blok zelf dan of ik krijg hem wel op het blok maar niet op de ophanging :| tis 1 van de 2 :S kzit nu eigenlijk na te denken of ik er niet is aan zou kunnen veranderen zodat ie wel past :cool:
 
uitlaat in de bankschroef en voorzichtig een paar mm naar buiten trekken..

ik zet altijd de uitlaat net onder de flens horizontaal en de werkbank en trek m iets naar buiten (meestal zitten de gaten te ver naar voren)
 
Idd, uitlaten zijn meestal best wel buigzaam.
Zet hem eerst bij de cilinder erop, en kijk dan wat je moet gaan verbuigen bij je ophanging, je kan hem eventueel een beetje warm stoken op de plek waar je gaat buigen.
 
air2air said:
misschien heb je die voor een area51 gekocht, die verschilt iets naar mijn weten.
Ik rij ook met een sito plus uitlaat op mijn area (er is volgensmij maar 1 soort sito plus uitlaat voor mima hor), en het enige wat ik moest doen is een deel in de bocht van de uitlaat weg te flexen zodat ie onder het subframe door kon. Verder heb ik overal genoeg ruimte tussen de uitlaat en .
Ik heb trouwens de sito plus uitlaat met zo'n klein dempertje achterop. Ik heb hem op de volgende manier erop gezet: Uitlaat eerst op de cilinder zetten en de schroefjes er een beetje opdraaien. Om vervolgens de carterbouten erop te krijgen moest ik de uitlaat van de onderkant van het carter weg duwen en zo met een beetje worstelen de bovenste bout erop te krijgen. Daarna heb ik de onderste bout met veel moeite erin gekregen en daarna de moertjes bij de cilinder 1 voor 1 steeds wat strakker aangedraaid. Als laatste heb ik de 2 carter bouten helemaal vast gedraaid.

Hopelijk heb je hier wat aan :)
 
Back
Top