This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

show je eigen auto #87

Hoe makkelijk is de 'verlichtingskabelboom' van m'n golf ( oud type zekeringkast ) om te solderen of iets dergelijks naar nieuw type zekeringkast?
 
Mijn nieuwe daily met Weitec Hicon GT Schroefset dankzij InIMoeK :love:



Dinsdag kreeg ik positief nieuws van SW-Performance over de EK9:

Na de problemen met de papieren die niet te vinden waren dankzij de RDW in de UK, ik zou de auto eigenlijk al op 10 Augustus gaan halen

Auto is probleemloos door de RDW Keuring gekomen en ik heb LEGAAL 18.2 Kenteken platen !! :W :W

Deze week gaat de auto naar de spuiter met de nieuwe voorlip en als alles een beetje mee zit begin September ophalen!

Ik ga nu nergens meer vanuit en krijg vanzelf wel een telefoontje



Heb er al wel in gereden en het gaat echt fantastich! :W Voorlip is er af hoor, komt een nieuwe kop.
 
Dik Misha:W

Klinkt nu nog als een T-ford maar neem aan dat als je aan dat gas gaat hangen, er een iets ander geluid uitkomt:# Ben beniewd
 
Lekker bezig Wes, leuke daily ook!

En Misha ook eindelijk de weg op, werd wel eens tijd


Mijn integra ook nog maar eens, naar alle waarschijnlijkheid gaat de Integra binnenkort de verkoop in ( incl. alle losse spullen die ik heb liggen )

 
Last edited:
Misha, komt hij wel door de apk met die spoiler? Of kijken ze daar niet na?
Wel beter dat die loopt! Eindelijk genieten van de suub.

Morgen komt bij de dimma ook de regelbare computer erin. Volgende maand eens laten afstellen op de bank. Hopelijk gaan we de 190 pk halen .
 
Net een bommenwerper die gestart word

Volgens mij wel erger

Hehe.... it's about time

Yaay!

Ik hoor je vaneigens verschijnen

Nee top dat ie nu loopt ed!! Heeft lang genoeg geduurd

Met nadruk op horen

Netjes Misha... Geweldig project! Kom je volgend jaar wel mee met de challenge?

Thnx! Geeeeeen idee, ik ga een jaartje naar Moskou over twee weken, wellicht kom ik voor terug, maar Impreza is wel suicide voor mijn oren om aan mee te doen, we'll see, wil wel mee, misschien huur/leen ik wat anders.

Dik Misha:W

Klinkt nu nog als een T-ford maar neem aan dat als je aan dat gas gaat hangen, er een iets ander geluid uitkomt:# Ben beniewd

Klinkt als een Mustang, maar stinkt naar een zatlap midden in een ziekenhuisgang, bioethanol en catalysator is echt disgusting.

En Misha ook eindelijk de weg op, werd wel eens tijd

Thnx


Spoiler erafgehaald natuurlijk Welke ECU ga je halen?

Vandaag uitgelijnd en BIJNA APK gehaald, motor weigerde enkel constant statinair te lopen, en omdat we afspraak bij de uitlijner hadden staan en geen laptop bij hadden om het op te lossen, hebben we het helaas moeten verzetten. Morgen wordt het probleem opgelost en maandag hebben we de APK.





Ik moet zeggen dat de auto nu al mijn verwachtingen waarmaakt, je kunt elkaar binnen niet verstaan als de auto al enkel stationair loopt, en we hebben nog stock uitlaat erop... Verder voelt de auto ERG licht aan, je kunt die ook met één hand van zijn plaats afduwen zonder veel moeite, maar dat merk je bij het rustig optrekken al...


De planning nu:
- morgen teller aansluiten, en stationair probleem verhelpen
- maandag APK en in de avond naar EMS brengen voor inrijmap (nee deze is nog niet optimaal voor hoge snelheden e.d.) en ook "de goede" pijp monteren *schrik*
- dinsdagavond de auto ophalen en dan heb ik 36 uur om 1500 km te rijden en om 8 uur 's morgens donderdag staat deze bij The Autosport Company op de dyno...


Wat verdere toekomstvisie: 29e testrijden op CPZ, 30e aju paraplu ik ben naar Moskou, 8e terug voor DUMPd, 16e Time Attack. Druk druk...
 
Circuitpiraad! (kon het niet laten )

Hoe hard loopt je Civic eigenlijk? Er wordt vaak over gesproken, maar kan me geen stats herinneren.

Ik heb 230 aangetikt op de autobahn en er was nog over. Helaas kwam toen de laatste pomp voordat we de weg af gingen en de bergweggetjes gingen pakken. De wegen in de eifel zijn overigens ook net een circuit, haarspeld bochten, hellingen en dan mag je daar 100 rijden. Ik heb daar geloof ik niet harder dan 100 aangetikt omdat het niet kon.

dat kan niet lekker in de bochten liggen... veels te hoog...

Tya, ik had gelezen dat een te lage auto ook niet fijn is op de ring dus ik wilde niet te laag gaan. Overigens had ik als ik veel lager was de camping niet op en af gekund. Hij mocht eigenlijk nog wel lager voor de ring, maar ook niet meer dan 20mm dan hoor. Verder had ik veel last van overstuur op de ring wat mij dus nog een spin opleverde in een blinde bocht. Ik ben dus wel blij dat ik er ongeschonden uit ben gekomen
Ik ga dat eens proberen te verhelpen, desnoods door aan de achterkant semi slicks er op te gooien en de voorkant straat banden te houden. Overstuur kan ik niet goed opvangen met een voorwiel aangedreven auto en mijn banden waarschuwen niet vind ik. En als hij lager gaat krijg ik nog wat extra camber wat in meer grip zou kunnen resulteren. Ik ga gewoon eens testen met wat makkelijke kostenloze oplossingen om het vertrouwen in de achterkant terug te krijgen.
 
No offence aad maar ik weet 100% zeker dat ik je zo keihard voorbij ga met mijn tdi op koni schokdempertjes, zonder ook maar aan camping, camber of overstuur te denken.
 
Tijd nog bijgehouden op de ring ?
En als je overstuur hebt met een voorwielaandrijver moet je tegensturen en het gas in stampen, zodra je je gas los laat komt de achterkant je wel voorbij ja.
Keer de stabilisatorstang achter loshalen (nee, niet de evt veerpootbrug) kan ook helpen.