Ik had hem al maanden liggen, maar nu eindelijk de M50 inlaat gemonteerd. Hierbij meteen de hele carterventilatie vervangen + grotere gaskleppen gemonteerd.
Originele ter vergelijking
M52 kapje op M50 inlaat. Verschil mag duidelijk zijn.
M50 afdekkap nog te plaatsen (eerst vinden).
Carterventilatie. Voordat het echt een tikkende tijdbom wordt.
Over de resultaten kan ik nog niet alles zeggen. Die 20~25pk extra krijg je er helemaal bovenin het toerenbereik bij. Op straat kom ik niet in de buurt van de limiter.
Volgende maand op het circuit zullen we het gaan merken.
Wat wel meteen opvalt. De motor loopt vrijer. Alsof je als bij de standaard uitlaat van je scooter de prop eruit hebt gehaald. Wil ook lekkerder toeren maken.
Van het koppelverlies onderin merk ik in de praktijk niks. Daar heb ik meer aan dan een grafiek op een dyno uitdraai.
Misschien nu maar op zoek naar een setje US M3 nokkenassen.