Show je eigen auto #58

Status
Not open for further replies.
Ik had m ook wel netjes imo :p

fenf52.jpg


*mist m*

// gvd hoere kk, hij wil niet :?
 
@ Maykol.

Alleen jammer van die zilvergespoten vloeistofreservoirs, maja is altidj nog beter dan een verkleurd ding oid natuurlijk..

Velgen waren ook niet echt mijn ding, maar snelheid maakte dat wel goed denk ik :p
 
Las vandaag alweer iets dat ze die 'code in de lichtarmaturen' regel nu weer gaan schrappen/hebben geschrapt.

Bron?

Dat zou wel wat zijn namelijk.

EDIT: wel net dit gevonden.



Ik heb van diverse mensen het volgende vernomen:

De artikelen 5.2.55, achtste lid, 5.3.55, achtste lid, 5.3a.55, achtste lid, 5.5.55, achtste lid, en 5.12.55, zevende lid, vervallen.

Toelichting
De permanente eisen met betrekking tot de codering van lichtarmaturen waren strenger gesteld dan de eisen die gelden bij de individuele toelating van voertuigen. Het is ongewenst wanneer permanente eisen strenger zijn dan de toelatingseisen voor een bepaald voertuig. Anders zou met een voertuig dat aan alle eisen voldoet om tot de weg te worden toegelaten toch al direct niet worden voldaan aan de eisen die gelden bij gebruik op de weg.
Oudere voertuigen hebben vaak geen codering in de lichtarmaturen en passende vervangende lichtarmaturen met de juiste codering zijn in veel gevallen niet leverbaar. Mede omdat de eis met betrekking tot de codering van de lichtarmaturen onder omstandigheden in strijd zou kunnen zijn met Europees recht (het vrij verkeer van goederen: buitenlandse voertuigen kunnen niet altijd aan de eis voldoen) is deze geschrapt.


Dus aftermarket xenon mag nou weer wel? Ik heb nog nergens een officiele bron kunnen vinden.
Er zou (terecht) nog wel op fout afgesteld licht gecontroleerd en bekeurd worden.

Ik ben heel benieuwd.
 
Bron?

Dat zou wel wat zijn namelijk.

EDIT: wel net dit gevonden.

Ik heb van diverse mensen het volgende vernomen:

De artikelen 5.2.55, achtste lid, 5.3.55, achtste lid, 5.3a.55, achtste lid, 5.5.55, achtste lid, en 5.12.55, zevende lid, vervallen.

*hoop blabla*

Dus aftermarket xenon mag nou weer wel? Ik heb nog nergens een officiele bron kunnen vinden.
Er zou (terecht) nog wel op fout afgesteld licht gecontroleerd en bekeurd worden.

Ik ben heel benieuwd.
Die had ik dus ook gevonden, wat dr in staat is idd wat je zegt, het staat ook in de staatscourant (op infopolitie.*iets* staan de bijbehorende artikelen als het goed is)
 
Die had ik dus ook gevonden, wat dr in staat is idd wat je zegt, het staat ook in de staatscourant (op infopolitie.*iets* staan de bijbehorende artikelen als het goed is)

Ja daar las ik het net ook. Het is dus officieel.

Ene kant goed, want nu gaat het om het werkelijke probleem: verkeerd afgestelde verlichting, of dat nu xenon is of niet.

Aan de andere kant toch jammer. Dat betekent dat iedereen ook weer xenon in ze H4 en H7 bak mag voeren.
 
Die koplampcode's e.d. blijven nog gewoon gelden. Wordt alleen niet meer op bekeurd.. feitcode is uit het systeem. Veel mensen op fora zitten op het moment nog even in de knoop met de veranderde regels.. denk dat er binnen een week veel meer duidelijkheid is.
Ik denk dat alles weer het zelfde is als voor 1 mei dit jaar m.u.v. van agenten die nog wel goed op xenon letten die verkeerd is afgesteld. Officieel mag je geen xenon voeren in een Hx unit, hier mag enkel halogeen inzitten.

Maargoed dat krijg je ws. weer discussie of dienstdoende agent als deskundig kan worden beschouwd om te beoordelen of xenon slecht afgesteld is.. dat maaien ze dan ws. weer onderuit in je bezwaar met de koplampcodes :)
 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back
Top