This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

sfx lang stil gestaan, houdt in bij volgas

Rob4005

Well-Known Member
Hallo, ik heb een SFX, (weet het bijna antiek al....) helaas zal ik dit ding toch weer normaal rijdend moeten krijgen...
Ik krijg hem inmiddels gestart en hij lijkt normaal te lopen, echter zodra ik het gas vol open draai, smoort hij, dreigt af te slaan, draai ik gas weer dicht dan pakt hij op. Als ik ik het gas weer vol open draai trekt hij als een beest, om daarna weer te smoren..
Hij heeft wel erg lang stil gestaan en de oude benzine zit er nog in.
Is dat het probleem???
Verder heb ik alleen de gaskabel vervangen.
In het verleden reed hij gewoon goed..
Omdat ik geen zin heb om als een kip zonder kop alles na te kijken en open te trekken, graag enige zinnige adviezen
alvast bedankt
gr Rob
 
even de carburateur los halen , sproeiers eruit en doorblazen met een luchtpistool , en even zoveel mogelijk verse benzine erbij doen en dan een eindje gaan rijden.
 
Ok, was al bang voor zoiets....... nou dan maar hopen op een beetje mooi weer morgenmiddag en niet te laat klaar zijn met werk.......
bedankt.....
 
Ik heb de carberateur uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt, de sproeiers door geblazen, de bougie vervangen, verse benzine er in gedaan......
Geen verschil.... houdt in/ smoort bij volgas....

Maar toen ik echter mijn vingers op de luchtinlaat hield ging volgas wel goed, moet nu nog even uitvinden waarmee ik dit kan simuleren zodat ik kan kijken of dit rijdend ook werkt, echter hoe kan het minder lucht en dan wel vol gas kunnen zonder te smoren?
 
het kan ook zijn dat de sproeier van binnen zo vuil is dat het niet schoon wil , probeer even een nieuwe sproeier.

verder zit er een luchtstelschroef op , zet deze even dicht en dan op 1,5 slag open.

heb je de stationairsproeier(buis) naast de hoofdsproeier er wel uit gehad?
 
Ik heb alle sproeiers er uit gehad, dus zowel de hodsproetier als de stationairsproeier, gereinigd en door geblazen met luchtpistool, de afste schroeven staan ongeveer je beschrijft zoals ze moeten staan op 1 1/2 slag terug van dicht.
Heb er net een stuk mee gereden, had het rubber aansluitstuk wat in het luchtfilterhuis uitkomt met een tyrep een stuk dicht getrokken, Hij reed behoorlijk goed, ben nog niet geheel tevreden en zal moeten kijken hoe hij rijdt na wat langere stukken.
Denk dat de snelheid rond de 50 a 55 zit, kon het niet zien, want voor de zoveelste keer doet de km-teller het weer niet.
Wel blijft de vraag waarom het niet wil zoals het hoort en ik zal daar tzt eens naar moeten kijken, even een andere sproeier proberen is gemakkelijker gezegd dan gedaan, zo gemakkelijk kom je nu ook weer niet bij de carb. en van dit ding steeds uit elkaar halen word ik bepaald niet goed......daarnaast moet ik dan eerst weten wat erin zit voor ik weet wat er gehaald moet worden en dan is het nog de vraag of ze die toevallig hebben of is diat allemaal standaard?
 
als je de kickstartdeksel eraf pakt kun je zo de vlotterbak eraf halen en de sproeier verwisselen maar ook de carburateur pak je zo los , luchtfilter los , 2 boutjes van de carb los en je kunt de vlotterbak eraf halen ..

5 minuten werk..