This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Selettra duidelijkheid voor altijd!

ja dat snap ik
Je zet je zuiger in het BDP en dan rechts doordraaien om vervolgens de 1,4 mm voorontsteking te bepalen.
 
Ik heb een tijdje terug mijn selettra eens gecontroleerd met een stroboscoop.

Kijk en huiver.




Nu snap ik ook waarom sommige mensen met 2,4mm voorontsteking konden rijden
 
Het is toch wel duidelijk? Zuiger in BDP, en groene streepje dat dichtst bij de S van selettra zit gelijk zetten met het streepje op de stator en dan zit je automatisch op 1,4mm...
 
klopt. ik heb het met een gradenboog nagemeten: de rode en de groene streep staan precies 18graden uit elkaar=1,4mm
 
Enrico@Sprinter said:
Het is toch wel duidelijk? Zuiger in BDP, en groene streepje dat dichtst bij de S van selettra zit gelijk zetten met het streepje op de stator en dan zit je automatisch op 1,4mm...

Als hij vonkt bij de streepjes.. :X

Ik rij btw met 3,25mm voorontsteking, daar gaf hij het meeste vermogen....
 
mhr#27 said:
En hoeveel is dat met eigen merkjes?

Ik moet het nogsteeds met een stroboscoop opmeten, dus dat kan ik niet zeggen, maar het lijkt me stug dat het klopt......
 
mhr#27 said:
Ik heb een tijdje terug mijn selettra eens gecontroleerd met een stroboscoop.

Kijk en huiver.

Nu snap ik ook waarom sommige mensen met 2,4mm voorontsteking konden rijden

Wel een behoorlijk verschil inderdaad. Ik heb hem bij Niels een paar keer op 1.8 mm gezet (dus met het rode streepje) en dat ging best goed.
Alleen naarmate de scooter meer koppel kreeg moest ik steeds later gaan om detonatie te voorkomen. In Staphorst stond ie geloof ik op 1.2 mm.
 
Mijne staat nu op ruim 2,3mm met selettra streepjes.
Maarja, mijn koppel zal net zoals mijn vermogen om te huilen zijn.
 
Een stroboscoop heeft een aansluitkabel voor over je bougiekabel en pikt dat signaal op. De stroboscoop flitst precies bij elke ontsteking en als je die flitst op de rotor richt zie je hem gewoon stilstaan, in de postitie waar er een ontsteking plaats vind. Zo kun je zien waar het streepje van de rotor op dat moment is en of het klopt met de streepje op je stator. Regelmatig kloppen de streepjes dus niet :+