This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Selettra duidelijkheid voor altijd!

Henk_de_mol

Old skool member
Ik wil er nu voor eens en voor altijd van af zijn... Als je de selettra rotor nou op 1,4mm voorontsteking wil hebben moet je dan het rode streepje gebruiken die aan de rechterkant van de stator zit (bij de A van selettra) of die aan de linkerkant zit (bij de S).. Hopelijk weet iemand het nu aangezien iedereen wat anders blaat (ook in de search word je er echt niet meer wijzer van..)..

Let me know zodat we er vanaf zijn!

grtz

Erik

vaak staan er nieteens pijltjes op een rotor, waarom gaat niet iedereen uit van de gegraveerde streepjes op de rotor?

Er staan dus 2 pijlen op die allebei aan een verschillende kant naar boven wijzen... Er staan ook 4 strepen op de rotor gegraveerd aan elke kant een groene en een rode alleen is aan 1 zijkant van de rotor maar 1 geul gegraveerd en aan de andere kant 2... Maar ik moet dus het rode streepje bij de S aanhouden..

Het zal i.i.g. te maken hebben met links- en rechtsdraaiende motoren... Als je dat plaatje van een HPI nog ergens kan vinden [die "montage-handleiding"], zal het wel duidelijker worden...

je moet dan kijken welke richting je rotor draait, in dit geval moet bij het streepje als de rotor met de klok meej draait,(streepje boven de s moet je hebben want kheb de ontsteking zelf ook).

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Het zal i.i.g. te maken hebben met links- en rechtsdraaiende motoren... Als je dat plaatje van een HPI nog ergens kan vinden [die "montage-handleiding"], zal het wel duidelijker worden...

idd voor links en rechtsom draaiende motoren. Ik had m dus eerst verkeerd om met me stomme kop. Starte doet ie dan niet dus je hoeft niet te twijfelen of ie goed zit.

op een selettra staan die 2 streepjes langs elkaar.
die groene en die rode
je zet het ene streepje op het bdp en het andere streepje komt precies overeen met het voorontstekings punt van 1,4 mm
ik weet niet welk streepje het is want mijne hebben geen kleurtjes meer, en ik kan het nu ook niet zien omdat ik nu niet in de buurt ben maar ik zal het straks wel even nakijken.

Het gaat hier om de Italkit versie.

Over een tijdje heb ik ook een selettra op mijn racer en dan zal ik hem eens met een strobo bekijken.

kpost er ff een pic bij ter ondersteuning, aangezien ik er ook baat bij hebt om dit te weten

ik zelf ga voor de rode streep links van de rotor

Originally posted by Joost@X8RS
Waar het pijltje op de rotor naar toe wijst ..

Links bij de S van Selettra dus ...
\

Klopt helemaal!

Als de zuiger in het BDP staat moet hij op het groene streepje staan.
Het rode streepje is dus het onstekings tijdstip!

Originally posted by Nys

die 2 gelijk zetten op een voorontsteking van 1,4mm
Dus om het nog makkelijker te maken:
Het groene streepje gelijk zetten met het streepje op de stator als de zuiger in het BDP staat.