Seizoen 2012

De PMT banden gaan wel op in de open70 dus dat zou geen probleem zijn.

De s6/heidenau banden zijn zeker niet slecht, deze gebruikten wij voordat we pmt gingen gebruiken.
Echter slijten deze ook erg hard, sarik kan hier geen 2 wedstrijddagen mee rijden.
Veel verschil met een pmt is er dus niet, de prijs is wel wat lager.
Bovendien zijn we dan meer afhankelijk van de levertijden van stage6 die geen schoonheidsprijs verdienen.
Zou wat mij betreft dunlop overblijven, ik denk dat dit nauwelijks haalbaar is omdat de sobw hier al mee rijdt ( en door gesponsord wordt )
Ik denk dat een klasse sponsor voor banden pas echt interessant is als de rijders ook 2 setjes banden bij de inschrijving krijgen, of een flinke korting erop.
Maar dat is mijn mening, ik snap opzich ook wel dat mensen de banden graag gelijk willen hebben om het niveau bij elkaar te houden.

het afschaffen van de 150 kilo regel vindt ik jammer, mede hierdoor hadden bijvoorbeeld Ge en Mitchel meer kans om in de top mee te rijden.
Ik ben het er niet mee eens dat het samengaan met 2race een slecht idee is.
De wedstrijden van 2race worden altijd goed georganiseerd en de races samen met hun waren veel leuker.
 
Idd vooral in de Stage 6 Basic, en de regel dat je daar maar 1 jaar in mag rijden gewoon erin houden.

Ik ben nu bezig voor een Basic klasse machine, maar ben toch flink aan het investeren in materialen en onderdelen, omdat ik daarop mijn winst kan pakken waar andere beginners het laten liggen om kosten te besparen (wat je zal verwachten van beginners in een BUDGET klasse).
 
De PMT banden gaan wel op in de open70 dus dat zou geen probleem zijn.

De s6/heidenau banden zijn zeker niet slecht, deze gebruikten wij voordat we pmt gingen gebruiken.
Echter slijten deze ook erg hard, sarik kan hier geen 2 wedstrijddagen mee rijden.
Veel verschil met een pmt is er dus niet, de prijs is wel wat lager.
Bovendien zijn we dan meer afhankelijk van de levertijden van stage6 die geen schoonheidsprijs verdienen.
Zou wat mij betreft dunlop overblijven, ik denk dat dit nauwelijks haalbaar is omdat de sobw hier al mee rijdt ( en door gesponsord wordt )
Ik denk dat een klasse sponsor voor banden pas echt interessant is als de rijders ook 2 setjes banden bij de inschrijving krijgen, of een flinke korting erop.
Maar dat is mijn mening, ik snap opzich ook wel dat mensen de banden graag gelijk willen hebben om het niveau bij elkaar te houden.

Echte sponsoring hoef je momenteel toch niet te verwachten denk ik zo.

Sobw word dan wel gesponsord door dunlop, maar de rijders hebben er toch ook geen voordeel bij. Officiëel zou je de banden bij hoco moeten kopen, waar ze nou niet bepaald goedkoopste zijn.

Denk als je nou s6 en heidenau (is over algemeen goed leverbaar) pakt als verplichting en dat gaat goed, je miss het jaar erop evt bij de fabrikant kunt aankloppen om te overleggen of er wat mogelijk is.

Dit dan alleen voor s6 basic, open moet gewoon vrij blijven.
 
Idd vooral in de Stage 6 Basic, en de regel dat je daar maar 1 jaar in mag rijden gewoon erin houden.

Ik ben nu bezig voor een Basic klasse machine, maar ben toch flink aan het investeren in materialen en onderdelen, omdat ik daarop mijn winst kan pakken waar andere beginners het laten liggen om kosten te besparen (wat je zal verwachten van beginners in een BUDGET klasse).

Vind dat alleen de kampioen of desnoods de top3 moet promoveren naar de open70. Als iedereen dat verplicht is krijg je ten eerste hele vreemde tafarelen (bijna lege s6 cup in jaar 2 en teveel langzame rijders in de open70). Daar komt bij dat sommige mensen s6 wel kunnen betalen en open70 niet...dan moeten zij stoppen met racen?
 
promotie regelingen zijn zo 1990 :)

Die werken alleen in opstap klasses, tegenwoordig worden die niet op resultaat geselecteerd maar op leeftijd. Hiermee zorg je dat jonge aanwas (meestal zonder werk) redelijk low budget kunnen kennis maken met wegracen. blijken ze er fun in te hebben kunnen ze daar blijven rijden totdat ze een bepaalde leeftijd bereiken, en daarna de overstap maken naar een andere klasse naar keuze.

Aangezien geen enkele klasse bij de SBO een echte opstapklasse is, zoals bijv. de SOBW de YZF-125R cup heeft. Lijkt mij een verplichte promotie niet wenselijk en zeker niet in een merken cup. Het alternatief is dan meestal een kostbare. Gewoon zorgen dat mensen mogen rijden daar waar ze willen mits ze aan te reglement voldoen, hierdoor genereer je de meeste deelnemers, dat lijkt me nu veel belangrijker dan mensen te straffen met promotie als ze goed rijden. We hebben in het verleden als gezien dat mensen wedstrijden laten schieten aan het eind van het seizoen om niet in de top 3 te komen, helaas wilden de toenmalige nummers 4-5 & 6 ook niet graag. dus dat geeft vreemde laatste wedstrijden, met minder deelnemers.

Mocht je echt een opstap klasse vol kunnen krijgen hang er dan een leeftijds limiet aan. neem dan een leeftijd waarbij mensen over het algemeen financieel wat sterker worden. bijv. 25 jaar.
Meen dat dit ook geldt voor de 125CC en huidige Moto3.

Dit zijn natuurlijk pas dingen om wat mee te doen, zodra je zeker bent dat er geracet kan worden. belangrijker is dat er een z.s.m. een technische reglement komt voor 2012 met een kalender. Zodat iedereen weet waar hij aan toe is en kan beslissen of en zo waar hij zijn/haar races wil gaan rijden.

Ook voor de pitbike en S6 rijders geldt dat er alternatieven zijn, onder het motto waar een wil is.......
Echter is het dan wel nu onderhand tijd om iets collectiefs te gaan ondernemen.
 
Als de organisatie geen stappen onderneemt op de s6 klasse (basic) ook "low budget" te houden. Zou je ook met de vast ingeschreven deelnemers een gentlemen agreement kunnen maken. Hierin zijn volgens mij geen verliezers, de PMT 's gaan wel op in de open 70.

Zoek een goede all weather band of een betaalbare slick en een betaalbare regenband en spreek het met elkaar af. Zodra het overgrote deel zich daaraan houdt, zullen er maar weinig rijders zich gemakkelijk voelen om daar van af te wijken, dat zal dan als vals spelen voelen.

Of.....

Maak met een paar "slimme" mensen een technisch voor de s6 reglement biedt deze aan bij de SOBW en vraag of je onder dat reglement met de hele club daar als klasse mag rijden.
De SBO race afdeling en de daaruit voortvloeiende samenwerking met 2race lijkt me voor de NL rijders geen vooruitgang.

Ik vind de SOBW een goede organisatie, maar zolang ze op zaterdag rijden en (liever) niet op zondag denk ik dat een deel vd huidige SBO rijders gaat afhaken....
 
Ik vind de SOBW een goede organisatie, maar zolang ze op zaterdag rijden en (liever) niet op zondag denk ik dat een deel vd huidige SBO rijders gaat afhaken....

Dat was toendertijd ook 1 van de grote voordelen van de SBO.
Aan de andere kant zijn het aantal zondag wedstrijden bij de SOBW de afgelopen jaren toegenomen, en de invloed mede door veranderingen in het bestuur van de harde kern afgenomen. ( de tegenstanders van zondag wedstrijden)

Ook zijn we nu niet meer in de situatie dat er 4 teams zorgen voor 12 tot 14 deelnemers in 1 klasse, teams die werden geleidt door ondernemers welke de zaterdag hard nodig hebben voor hun broodwinning.
Het aantal mensen die tegen zaterdag wedstrijden zijn is volgens mij afgenomen.
Het aantal zaterdag wedstrijden zijn er 9, op zondag worden er 5 gereden.

Aan de andere kant is er van 2race nog niets bekend, wedstrijden in Emmen en Lelystad lijkt mij voor een Belgische organisatie niet echt handig, wellicht dat er zelfs wedstrijden in Noord Frankrijk worden georganiseerd, en mogelijk ook een aantal op zaterdag.

Belangrijkste is nu dus Duidelijkheid, een kalender met data & circuits.

Komt dat op tijd en is iedereen blij, hartstikke goed.
Bevalt het minder, ook goed, er zijn dan alternatieven.
Maar voor de S6 en pitebike zijn die alternatieven niet meer te realiseren ergens in maart. De open kan natuurlijk altijd rijden, ook de S6 kan rijden, maar dan onder de regels van de topscooter. Mochten de pitbikers en S6-ers hun eigen klasse willen houden, moeten optijd hun opties bekijken en bespreken.

Ik ben zeker niet bevooroordeeld, en schrijf dit alleen omdat ik een vreemd gevoel krijg bij de stilte is nu is gevallen. Daarnaast zou ik het jammer vinden als mensen hun sport niet kunnen behoeven omdat ze niet op tijd hebben gekeken naar de opties.

Suc6 allemaal, er waar jullie ook gaan rijden, ik kom zeker weer een paar keertjes kijken. :D
 
mijn kijk heeft een andere functie he Gé! ik kijk door een lens.. :+

daarnaast doe ik nog een jaartje Sprints om de titel te verdedigen en als het financieel meezit wil ik daarna gaan racen :)
 
mijn kijk heeft een andere functie he Gé! ik kijk door een lens.. :+

daarnaast doe ik nog een jaartje Sprints om de titel te verdedigen en als het financieel meezit wil ik daarna gaan racen :)

ik heb op ieder oog een lens, 8) nee rijden in echte wedstrijden is niet slim meer.
laten we zeggen dat kennis, kunde en drive er nog wel is, maar het lichaam is het aardig zat!
 
niet teveel drinken de avond/nacht van tevoren! dan is dat zatte er zo vanaf :p

af en toe toch nog wel een wedstrijdje? je hebt het spul toch staan...
mooi weer races op circuits die je leuk vind..
 
Ik wil hier toch ook wat over kwijt,
Wij weten het verhaal van 2race en SBO.


Maar voor alle mensen die niet op forum zitten of voor alle nieuwkomers is er GEEN informatie ter beschikking.
Tenzij ik erg scheel ben maar zover ik weet ben ik dat niet.
Kijk op www.stichtingsbo.nl ik kan hier NIETS vinden over de fusie van 2race en SBO.
NIets over het seizoen 2012. Gewoon weg niets?

En het dan raar vinden dat mensen ergens anders gaan racen of naar SOBW gaan ?
Klik je bevoordeeld bij stage 6 op " up to date informatie" krijg je dit te zien: Laatste update: 23 oktober 2010.

NIet dat ik hier wil fucken of dergelijke, maar communicatie is al jaren het probleem, en zal het probleem blijven als daar geen actie in ondernomen worden.

Wanneer kan men inschrijven, wanneer komt er een kalender ? En noem maar op, wanneer komt er meer informatie. Ik denk dat dit de grote vraag is voor iedereen.
En dit ieder jaar!!!!!!
 
Vandaag een hard nodige SBO dag dus ik ga ook dit soort dingen aanpassen. Tim thanx voor de tip. Een goed idee om daar wat over te vermelden.

En mensen bij 2Race zit ik echt flink achter de veren om spullen voor elkaar te krijgen.

Please ex-SBO'ers bare with me.
 
Back
Top