Gevraagd Scootin magazine

Schitterend. Bedankt voor de moeite. Dit is genieten. Wat was het scooter tijdperk begin 2000 mooi en wat een mogelijkheden waren er.
En niet te vergeten, alles was kwalitatief eigenlijk gewoon goed.
Echte merken, voorzien van merk onderdelen. De “minder” kwaliteit scooters kwamen destijds uit Taiwan of Korea, wat in deze tijd vergeleken met China hartstikke goed is.
In die tijd reed ik met een Aerox, vrienden met een Aprilia SR, Malaguti Firefox of Peugeot Speedfight.
In mijn ogen de beste periode.
 
Bij mij vooral tussen 2004 en 2007. In 2003 reed ik voor het eerst op een scooter.Een sr Capirossi Erg bijzonder was dat(voorheen wel op puch en tomos gereden) de liefde voor scooters begon in de jaren 90 al. Volgens mijn moeder rond mijn 4e.Dus al 31 jaar gek op scooters en brommers.
Toen ik in 2004 mijn aprilia sonic kreeg en daarna mijn certificaat ben ik opgestap en nog steeds dagelijks met scooters en brommers bezig. en rij vrijwel elke dag.Mijn dochter van 8 vind het ook gaaf en heeft ook een poster van de scootin op haar kamer hahaha
Er komen er nog een paar. De laastste die ik ingescanned heb is te groot qua mb's hier zoek ik nog een oplossing voor(heb op het werk wel programma's die hem lichter kunnen maken. Dat boek jheb ik om t netter te maken losgehaald :eek: En zit nu halfslachtig inelkaar haha dus dat doe ik niet weer:tearsofjoy:
 
Als je de volledige PDF hebt, laad je die in en gaat naar printen.
Print deze als pdf en stel de pagina's in die je wilt printen.

Dus de eerste print bijv. pagina 1 t/m de 31.
De tweede print bijv pagina 32 t/m 58.

zie hier beneden, hier heb ik het even gedaan met je eerste ingescande Scootin.
 

Attachments

  • Scootinjuni2000 deel1.pdf
    48.1 MB · Views: 5
  • Scootinjuni2000 deel2.pdf
    41.3 MB · Views: 4
En niet te vergeten, alles was kwalitatief eigenlijk gewoon goed.
Echte merken, voorzien van merk onderdelen. De “minder” kwaliteit scooters kwamen destijds uit Taiwan of Korea, wat in deze tijd vergeleken met China hartstikke goed is.
In die tijd reed ik met een Aerox, vrienden met een Aprilia SR, Malaguti Firefox of Peugeot Speedfight.
In mijn ogen de beste periode.
Wat te denken dat de Zip in huidige vorm in 2000 werd geïntroduceerd. Dat ding wordt dit jaar dus 24! Leuk om de 'eerste test' te lezen. Toen was het natuurlijk een heel revolutionair modelletje.

En nu wordt hij uiteraard geproduceerd in China, net als scooters van andere A-merken.
 
Als je de volledige PDF hebt, laad je die in en gaat naar printen.
Print deze als pdf en stel de pagina's in die je wilt printen.

Dus de eerste print bijv. pagina 1 t/m de 31.
De tweede print bijv pagina 32 t/m 58.

zie hier beneden, hier heb ik het even gedaan met je eerste ingescande Scootin.
Top! ik ag er mee aan de slag. ben eerst nog ff 1 aan het in scannen.
 
Scannen is veel werk als je het goed wilt doen, ik had me voorgenomen om mijn oude foto's eens te digitaliseren/scannen, maar ik ben er nog steeds niet aan begonnen. ;)
 
Scannen is veel werk als je het goed wilt doen, ik had me voorgenomen om mijn oude foto's eens te digitaliseren/scannen, maar ik ben er nog steeds niet aan begonnen. ;)
paar jaar geleden alle foto's van mijn opa ingescanned vanaf jaren 60 tot 2004. mega werk me gehad en op cd gezet. Gelukkig heeft hij die dia's die ik op cd gezet heb nog kunnen zien. :tearsofjoy:
De scootin's inscannen vind ik ook wel leuk gezien alle reacties!
 
Een tijd geleden heb ik scootin's gekocht. Ooit opperde ik er een aantal in te scannen.
Daarom als eerst met bas besproken en is bas in gesprek met mensen van de scootin omtrent het plaatsen op het forum(ivm allerlei rechten e.d)
Nu kregen we groen licht en hebben we er al 1 geplaatst. Momenteel ben ik bezig met een grote scootin inscannen.
Dus er komt er sowieso nog 1 bij. Tot die tijd zou ik zeggen: ENJOY! En dank aan @Bas voor de hulp en de medewerking en het ingesprek gaan met mensen van de scootin!

Heel gaaf!
 
Yep helemaal waar. De reden dat ik dit in scan is juist omdat mensen dit erg leuk vinden en ergens weer die tijd in gaan. alles is nog heel herkenbaar. Veel OWJAA! momenten haha. ook voor de jongeren van nu is dat erg leuk om te zien.Zo zie je dat echt een belevenis was. Velen van nu stappen op een chinees en t zal wel. Destijds leefden we er helemaal voor en door.Ik nog steeds btw hahaha.
 
Yep helemaal waar. De reden dat ik dit in scan is juist omdat mensen dit erg leuk vinden en ergens weer die tijd in gaan. alles is nog heel herkenbaar. Veel OWJAA! momenten haha. ook voor de jongeren van nu is dat erg leuk om te zien.Zo zie je dat echt een belevenis was. Velen van nu stappen op een chinees en t zal wel. Destijds leefden we er helemaal voor en door.Ik nog steeds btw hahaha.
Een gedeelte van de huidige users was nog niet eens geboren toen die Scootin verscheen! :p
 
Ik heb ze in de tijd nooit gelezen, maar het brengt me inderdaad wel helemaal terug naar die tijd. Echt heel leuk.

Mooi ding ook die Suzuki. Die heb ik volgens mij nog nooit in het echt gezien.

Interessant verhaal ook over "schakelen" met de scooter achterin het tijdschrift. Een soort verstelbare vario. Kan me niet voorstellen dat het echt veel voordelen heeft. Ook wel erg duur.
Leuk idee, maar in de praktijk? Betwijfel het. Een goed afgestelde vario moet dit werk gewoon voor je doen, dat is het hele punt. Maar ja, daarom zie je het nu waarschijnlijk ook helemaal niet. :eek:

De prijzen vind ik ook wel interessant om te zien. Geen heel eerlijke vergelijking met inflatie etc... Maar je kan wel zien dat dingen heel erg veranderd zijn. Tegenwoordig koop je accessoires voor een appel en een ei. Toen was dat allemaal best duur. Maar de A merk scooters zijn weer relatief goedkoop. Als je je scooter een beetje wil aankleden, helm er bij etc, ben je net zo veel kwijt als de scooter zelf. Nu ben je voor een paar honderd euro wel klaar. En kost die A merk scooter weer een fortuin.
 
Last edited:
Ik heb ze in de tijd nooit gelezen, maar het brengt me inderdaad wel helemaal terug naar die tijd. Echt heel leuk.

Mooi ding ook die Suzuki. Die heb ik volgens mij nog nooit in het echt gezien.

Interessant verhaal ook over "schakelen" met de scooter achterin het tijdschrift. Een soort verstelbare vario. Kan me niet voorstellen dat het echt veel voordelen heeft. Ook wel erg duur.
Leuk idee, maar in de praktijk? Betwijfel het. Een goed afgestelde vario moet dit werk gewoon voor je doen, dat is het hele punt. Maar ja, daarom zie je het nu waarschijnlijk ook helemaal niet. :eek:

De prijzen vind ik ook wel interessant om te zien. Geen heel eerlijke vergelijking met inflatie etc... Maar je kan wel zien dat dingen heel erg veranderd zijn. Tegenwoordig koop je accessoires voor een appel en een ei. Toen was dat allemaal best duur. Maar de A merk scooters zijn weer relatief goedkoop. Als je je scooter een beetje wil aankleden, helm er bij etc, ben je net zo veel kwijt als de scooter zelf. Nu ben je voor een paar honderd euro wel klaar. En kost die A merk scooter weer een fortuin.
Nou toch vind ik 179 gulden niet vrij veel voor een uitlaat! Tecno dan wel althans prima volgens de testen zegt het schrift
 
Back
Top