RonnieB
www.emby.nl
beste lezers
dit is mijn projectpagina
& laat gerust een reactie achter met eventuele tips
De foto's worden gemaakt met mijn telefoon sony ericson met een 3.2 cybershot camera...
dus de kwaliteit is niet altijd even goed
de sonic;
Het blok en toebehoren;
Hier de runner & sonic samen;
Kleine update, ben zaterdag bij EPC geweest, daar het kleine maar toch belangrijke spul nog eventjes snel gehaald,
Onder andere;
V-force
Koelslang
Benzine slang
Benzine Tank
Benzine Kraan
Speciale ring, zodat me Pia koppeling in Minarelli pas
balhoofdlagers Sonic
Reich Waterpomp
2 foto's
Mijn 2 MHR Speed 7t's, Piaggio & Minarelli;
Het klein spul;
Ook heb ik een PM Naar stefan gestuurd, waar ik heeeeeeeeeeel misschien de C21 van ga overkopen, ik bekijk even hoe het met de centjes zit.
Want dagje EPC heeft mijn beurs totaaaaal niet goed gedaan
tot volgende update!
vandaag vorkje even afgemaakt;
vandaag zijn wat spulletjes binnengekomen die ik besteld had,
-Karterkap schroefjes
-Kickstart quadrant
-Kickstart veer
-Soft Carbon koelkapje
foto;
Gister even vork en stuur op het frame gezet.
Alleen nu zit ik met het probleem dat mijn zip2000 met originele band niet past.
Ik krijg dinsdag mijn Zip type 1 met een D'stone bandje, hopen dat die wel past.
Eind volgende week hoop ik het frame rollend te hebben,
Ik verwacht dinsdag/woensdag mijn ALU achterstaaf.
En ik krijg als alles goed is woensdag mijn zip velg.
Tot dan!
Gister en vandaag nog wat onderdelen binnen gekregen,
Zip type 1 vork met D'stone band;
& de achterstaat die Raymond heeft gemaakt, slechts 111 gram!;
Alleen nu heb ik probleem met voorvork, daar moet schijnbaar een 'busje' tussen want band loopt tegen het frame aan.
Hier foto's van het frame en de voorvork;
Ik heb geprobeert met het 'busje' ertussen, hier kun je ook het kleine verschil zien tussen band en kroonstuk;
vandaag 18 Graden dus lekker weertje om buiten even aan de scooter te werken,
Vandaag dus de koeling in orde gemaakt;
Uitlaat gemonteerd;
Tank in buddy gemaakt;
Snelgas en remhendel zover gemonteerd;
Dit was het Zover, Volgende Update heb ik gebankt!
Blokje is inmiddels opgehaald bij Vasco, Zit op 20,5 pk. Er is maar 2 uurtjes gebankt, maar nog een hoop verbeter punten.
Zoals;
Halfpoelie afdraaien
nieuw type snaar
Keihin
Maar dat komt misschien later nog, eerst tijd voor Zandvoort!!
Frame staat inmiddels ook in de lak en zal waarschijnlijk na Zandvoort na de coater gaan voor een mooier lakje..
Hier nog de grafiek;
Kwam binnen met 16.4 en vertrok dus met 20.5..
Maar mijn grafiekje is een beetje smerig geworden..
Hok wilde zaterdag niet lopen, zondag liep die wel, maar toen werd de wedstrijd afgelast!
Dus tot nu toe weet ik geen tijd.
Vandaag nog eens een avondje gesleuteld. Het blok wat ik nu eronder heb, het jst blok, gaat als het goed is woensdag de deur uit. Hiervoor is al een ander blokje in de plaats gekomen,
Cilinder EPC/RST getuned
karter HJ tuned
Als alles goed is gaat het blok woensdag naar EPC om het in elkaar te zetten, maar ben aan het twijfelen om SD te gaan rijden en dus alles door EPC laat tune.
Heb trouwens al een SD blok liggen met velg, moet alleen gekotterd en getuned worden!
En trouwens, mijn frame is nu erg bagger gespoten maar zodra het vermogen er is worden als eerste de velgen bewerkt en daarna zal alles gepoedercoat worden
Hier nog foto's ;
Scooter dus opgebouwd voor Sluiskil, daar eenmaal zaterdag aangekomen, echt niet geslapen met die idooot in mun tent! Heeft tot 3 uur liggen schreeuwen 8P ... en om half 5 begon de andere
insjrieve.. keure!!! |(
Maargoed, naar het rennerskwartier gereden daar alles uitgestald en begonnen met beunen.
De kickstarter liep aan, dus schijfjes tussen karterkap en blok gezet toen andere sproeier en kunnen gaan rijden.
Eerst run 10.0 dat was met 40 graden.
Toen wat kouder geprobeerd zo rond de 36 toen 8.8
Daarna steeds onder de 30 graden en daarmee 2x 7.9 gereden met 0.2 reactie. Het doel van onder de 8 is dus gelukt.
En Thinuz boeken is dus ook meteen gelukt +pippi+
Maargoed hoop voor de volgende keer gebankt te hebben en proberen rond de 7.xx te rijden.
en hopen dat ik wat betere foto's vind dan dit! :+
Sonic gaat weer beetje verandere, komt nieuwe radiateur op.
Een grotere, want op de 150m verschilde hij al 10 á 15 graden, ik hou hem verschil liever zo klein mogelijk want rond de 30 graden loopt mijn blokje gewoon het beste.
Ook komt er nog een HGS Flens op te zitten.
Ook heb ik een Beta achtervelg gekocht, deze gaat Robin als het goed is voor me uitfrezen en afdraaien.
En tenslotte, ik ga een dagje banken. Ditmaal bij EPC. Zaterdag de 13e ga ik smorgens banken en dan hopelijk Hengelo wat betere tijden rijden!
Het banken van zaterdag gaat niet door, en ga nu vrijdag banken.
Dus vandaaag de fiets een beetje schoongemaakt enz. Ook uitlaatje lichtelijk gepolijst en hopelijk verkleurd hij mooi op de bank.
Hier nog 3 foto's ; excuseer me voor de slechte kwaliteit is weer met de telefoon...
En ten slotte de Karsemeijer/Yasuni flens ;
Scootertje is vandaag op de bank geweest.
Ben niet helemaal tevreden, hij verliest ergens vermogen op het begin.
Maar aan de overbrenging lag het niet, We hebben nieuwe halfpoelie gemonteerd.
Ook een andere V-snaar en poelies, koppeling, koppelingshuis maar dat maakte geen verschil.
Toch wat winst gemaakt. van 19pk naar 22.
Hier de Grafiek en nog een foto ;
En natuurlijk een lekker wazige foto zoals gewoonlijk de laatste tijd;
Zeker, zeker, vandaag de Sonic nog een beetje afgemaakt met wat stickertjes.
En even een paar runs gereden samen met Hecky, sonic loopt vrij goed moet ik zeggen. Nog wat foto's ..
Dit keer in wat betere kwaliteit..
De update van Hengelo, ik was benieuwd wat de tijden zouden worden na het banken. Zelf ging ik voor 7.5, dit lukde al in de eerste run 7.54 en ik ging steeds sneller 7.4 daarna 2x valse start en 1x 7.18 met 0,1 reactie.
Meer dan tevreden dus. Alleen jammer dat ik in het begin nog wat last had van wheelspin. Maar hier foto's ;
Hier onderweg, waar thinuz nog een vloerpizza is aant make controlere ik en hecky de scooters even ;
Deze van SBO zelf vind ik persoonlijk het mooiste ;
Kamp limburg bij keuring ;
Hier 2 foto's van hoe hij er nu weer bijstaat ;
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=mT0KPi4Wp9I"]YouTube - Fratsen op de snelweg[/ame]
Vandaag me weer bezig gehouden met het 'verlichten' dit keer moest de karterkap eraan geloven. Let niet op hoe alles getekent was dit moest van de leraar.
Nou vandaag een vrije dag, dus smiddags begonnen met beune !
De scooter is al bijna klaar voor Kloosterzande en vandaag weer de nodige dingen verandert zoals ;
-nieuw zadel
-nieuw tankje
-gaten in het carter geboord
-Nieuwe radiateur
-nieuwe clamp
en nog wat kleine zooi, hier maar meteen de foto's ;
Update van Kloosterzande !
Nog een keertje, want internet viel me net uit ! |(
Maargoed, we gingen zaterdag avond vol goede moed richting Zeeland om daar leuke sprintjes te trekken, zelf hoopde ik rond de 7.00 te rijden aangezien ik na de 7.18 veel gewichtbesparing heb ik gedaan.
Eerste run was een 7.3 en dat was meteen de snelste hij wilde daarna niet meer sneller dan 7.5 en 7.7 ...
Maar goed, toch veel plezier gehad. Vooral zaterdagnacht !
Hier nog wat foto's ;
& de snelste tijd ;
Een kleine update...
Het velgje zit erop, Scheelt zo een 1.5 kg tegenover eerst.
Heb ook maar een nieuw schijfje gekocht...
Verder niet veel interessants, maar zo zal die erbij staan in Heerenveen...
Velgen zijn zelf afgedraaid, niet zozeer om het gewicht, maar gewoon om te kijken of ik het kon. En het resultaat :
Hier met de al flink geroeste C21 ;
Ook wat tape voor de luchtfilter gedaan om te kijken of hierdoor de tijden slechter waren ;
En de sonic zoals die er nu bijstaat ;
Foto loze update ...
Gisteren even langs epc geweest voor een sonic carter die ze op voorraad hadden, die ga ik daar laten tunen en andere vertanding inleggen.
Het blok krijg ik over een paar weken terug, dan zal ik de cilinder en de rest erheen brengen en zal de cilinder nog enkele aanpassingen krijgen.
Ook ga ik met een 85mm as rijden, deze zal er na verloop van tijd ook worden ingepropt. Hiermee hoop ik aan de start te staan in Nijmegen.
Na Lemelervelg zal er ook worden gebankt met het nieuwe blok.
Verder ben ik nog opzoek naar een sonic velg & karterkap.
mag beide vanalles aangefreest/afgedraaid/ gaten in geboord...
Als iemand dit mee kan nemen naar de eerst volgende meeting, dat zou ideaal zijn !
Gisteren dus 'SBO Heerenveen'. Zaterdag al vertrokken en dus gaan kamperen bij de boer. We kwamen daar aan zagen we date we de enigste op de camping waren. Maargoed, toen maar iets in de buurt verderop gaan eten, dichtsbijzijnde frituur was 6km verderop. Daar wat gegeten kwamen we terug. Was er nog een auto bijgekomen.
Ook mensen van de SBO dus, daar een gezellige avond meegehad en de dag erna maar vroeg begonnen met opruimen en richting heerenveen gereden.
Daar eenmaal aangekomen alles uitgeladen, en meteen wat nieuwe spullen gekocht & gekregen.
-Nieuwe velg
-Nieuwe karterkap
-Nieuwe band
-Nieuw karter(bedankt ritchie)
Maargoed, toen maar gaan inschrijven en laten keuren ging allemaal prima.
Toen de scooter op de weegschaal gezet 46kg ik dacht netjes. Rij ik hem een stukje naar voren op de weegschaal 43kg ? Hmmm....
Maargoed, toen gaan omkleden en klaar voor te rijden. Na Hengelo was ik niet meer aan de 7.18 gekomen. En in Heerenveen meteen 7.14 met een reactie van een opa.
Daarna nog een paar runs gemaakt waaronder 3 valse starts, toen werd ik wat kwaad.
En daarna kwam de run van de dag. Een 6.913 met 0.00 reactie.... Mijn dag kon niet meer kapot want ik zat onder de 7 !!!!
En om 12:00 stond ik 15e algemeen. Daarna niet meer onder de 7 gereden alleen 7.04 en een hoop valse starts. OM 15:00 was ik een aantal plekken gezakt en stond ik 20e algemeen. en om 16:00 nog een pek gezakt. Hierdoor zou ik mer net in de finale staan of net niet.
Het was dus net niet, 1 van de kroesjes was 0.01Sec sneller dan mij en mocht ik helaas geen finales rijden. Helaas geen eerste finales voor mij maar wel een grote vooruitgang kwa tijd en plaats. Mijn beste plaats was tot nu toe 12e @ hengelo.
En ben toch 9e geworden @ heerenveen.
Deze week hopen dat ik nog vrij krijg zaterdag, anders schroef ik hem uit elkaar en gaat het blok nog eens richting EPC.
De foto's ;
vs. Doom
Van de trotse vader
Hier stond ik nog 15e
& tenslotte mijn brommert en die van Ruud op de kar.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=igvCwr8jhrU"]YouTube - SBO Heerenveen[/ame]
Ik heb nog een foto gevonden van Heerenveen.
en vandaag ben ik verder gegaan aan mijn voorvelg, we kwamen erachter de pootjes niet over langs waren, dus dat even verholpen en nog even mijn velg afgedraait en nog wat gaatjes geboord. Foto's ;
Ik zal ook maar meteen mijn update doen,
Vandaag waren we vroeg aanwezig waardoor ik met Jorn en Ruud heb helpen opzetten voor de sprint. Toen bleek dat het tijdsysteem het niet deed. Toen maar wachten tot we wat meer nieuws krijgen, en onder het wachten wilde ik gaan leunen op het dranghak, opeens krijg ik me een steek in mijn hand, ik schrok, keek snel naar mijn hand vloog daar een bij uit. Ik kijk naar de handpalm, daar zat een angel. Verdomme, gestoken dus.... Angel eruit getrokken gif eruit gezogen een zalfje erop en wat tape erom heen zodat mijn handschoen niet vies werd en ik was weer startklaar.
En pas rond half 12 mochten we dan starten zonder tijdmeting. Omdat ik vrij vooraan stond ik 1 run gedaan, maar al 20 meter voor het eind gas los. Scooter in het rennerskwartier gezet en maar gaan kijken.
Dat begon te vervelen, dus weer in de rij. Toen was ik bijna aan de beurt, gingen ze nog 1 ding proberen te doen met de tijdmeting. Dat was gelukt tijdsmeting deed het weer. Gelukkig .... helaas werd niet voor punten gereden maar we kregen tenminste een tijd. Eerst run reactie van 0.04 en tijd van 7.04. Viel me een beetje tegen vooral omdat ik te warm was gestart zo rond de 37 graden.
Toen run 2, thanks to wallie en stefan (De 2 tuinmannen) de temperatuur van de cilinder onder de 30graden gekregen dankzij hun bloemenspuit met water. Nu kon ik starten met ongeveer 30 graden. Even Burnen reactie ongebekend, maar meteen 6.90.
Ik blij, ik kon vandaag 6.8x rijden. Dus nog maar een poging wagen.
Poging 3, Nog kouder probere te starten want na vorige run zat ik bij burnen al weer op 34 graden. Nu beetje geburnt en niet volgas. Reactie was goed, maar wheelspin waar je niet goed van werd. Dus een run van ong 10 sec. gereden. Ik vond het wel goed voor vandaag, er waren geen punten te krijgen. Mijn tijd weer verbeterd. En 6 liter vocht weggezweet. Dus maar gaan chillen bij de tent. Hier nog wat foto's ;
Even wegen, 108kg startklaar
En het wachten met Ruud en Tom.
Wachten in het rennerskwartier, met GIGA sleutel in mijn hand.
De wachtrij vanaf de vrachtwagen waar mun pa was opgeklommen.
En omdat het zo warm was de nodige blikjes drank gehaald.
Vs. Doom ;
Ten slotte alle beuners compleet in beuninge :+
Dit was even voor een tijdje mijn updates, ik ga morgen mijn scooter helemaal uit elkaar halen er zal nog veel worden aangepast voor Nijmegen, daar hoop ik voor mijn eerste keer omloop te rijden. Tot dan!
Sneakpreview van Nijmegen ;
Meer volgt pas na het banken.
Vandaag weer eens een update.
Druk bezig geweest met het frame en de velgen. Hopelijk krijg ik morgen mijn blok terug en kan ik hem startklaar maken.
Ook heeft Stefan mij geholpen met gaten boren, nogmaals dank hiervoor.
En daarna begin je met opbouwen. Dus....
Men neemt een frame ;
men neemt wat onderdelen ;
Men neemt een boor, vijl, karterkap en een hoop energie ;
En je boort nog meer gaatjes ;
En als laatste nog wat blanke lak over de verse velgjes ;
nog wat foto's.
weer een update. Zal waarschijnlijk de laatste zijn voor dit weekend. Morgen snel even naar EPC op de bank. De scooter heeft vanavond al goed kunnen inlopen. Morgen gaan we eerst nog wat testen en daarna zorgen dat het vermogen goed terecht komt. Verder heb ik vandaag een nieuwe js-uitlaat beugel binnengekregen. Ik had eigenlijk een lichtgewicht beugel verwacht. Maar kreeg de RVS. Dit scheelde nog 24 gram met de originele. En ook de velg terug gekregen van EPC. Maar die monteren we morgen pas na het banken.
Voor de rest weer de gebruikelijke foto's ;
Bij deze dan ook in één keer het verslag van het weekend.
Zaterdag middag gaan banken bij EPC, begint met 19.7 pk. Na wat rollen/sproeiertjes te veranderd hebben kwamen we constant op 21.5 maar wel met een strakkere lijn dan met de 22.3. Dus goed, ding van de bank gehaalt en mee naar huis gebracht.
Ook de Carbon Jog bij EPC meegenomen en thuis nog de SR van hecky gaan opladen snel douche en eten en vertrekken maar. Die avond naar de camping gereden, was goed gezellig met de mannen van De Wit. Was laat geworden maar maakde niks uit.
7 Uur ging de wekker af tent ingeladen en weer vertrokken. Waren vrij vroeg daar dus nog ruimte zat. Auto's neergezet en scooters uitgeladen.
Toen door naar de inschrijving en keuring, keuring moest ik 2x doen vanwege balhoofdspeling. Goed dan maar naar de wedstrijden. Ik reed de eerste runs met mijn originele Sonic velg met een ML50. Eerste run voelde de sonic goed fel aan(niet opgereden na het banken) Dus ik de koppeling goed laten pakken. Breekt mijn zadel over. Dit dus moeten verhelpen samen met pa. Goed verder rijder dan maar en zien wat er gebeyrt, dus run 2 oed burnen en vertrekken maar. Snelste tijd was hierbij een 7.13
Toen nog een Run tegen Doom dit resulteerde in een 7.2 met 0.03 reactie.
In de pauze het velgje overgezet, Eerst wilde ik proberen met een originele velg met een Deestone band. Maar om de 1 of andere reden was deze sonic velg anders als de mijne en pasde hij niet. Dus toen de afgedraaide velg met tt92 erop gezet en die pasde wel. Dit geborgt en gaan rijden maar. Nog nooit gereden met dit velgje, dus had geen idee wat dit ging doen. Velgje hield het gelukkig maar mijn tijden bleven steken rond de 7.2.
Helaas niet onder de 7 kunnen rijden, maar dat hoefde ook niet echt.
Als hij het volgend seizoen maar gaat doen.
Ik vind dat ik eigenlijk al mijn doelstelling heb behaalt wat ik stelde dit seizoen.
-Mooi framepje, laatste meeting nog alles netjes gemaakt
-Onder de 8 rijden, is gelukt zelfs onder de 7. Snelste tijd was een 6.90 en zonder reactie een 6.88
-Zoveel mogelijk meetings aanwezig, gelukt alles aanwezig! Alleen Zandvoort niet kunnen rijden.
Heb het heel gezellig gehad dit seizoen, met kamp Limburg natuurlijk het meeste !
Maar de rest van de rijders heb ik ook goed kunnen lachen, zoals het hoort.
Ik zal hier meteen mijn plannen zetten voor volgend jaar.
-Hok moet minimaal 22pk hebben.
-Ik wil Scooter70 gaan rijden met een Sonic
-Onder de 7 rijden
-Als het 'even' meezit minstens 1 bekertje mee naar huis nemen
-Zowiezo Top15.
Dus deze winter word er niet stilgezeten. Maar word er hard aan een nieuwe sonic gewerkt.
bijdeze, tot volgend seizoen ! En geniet maar even van de foto's.
Gister avond de hefbrug van Martijn overgekocht, dus deze moest natuurlijk vandaag getest worden. Dus de sonic maaar heeeeeeelemaaal uit elkaar gehaald. En de flex het frame ingejaagd.
Op de brug;
Half uurtje later ;
De uitlaat hong er dit seizoen zo bij ;
Deze word ongeveer verlaagd tot zo ;
Achterkant kaal ;
De zooi die eraf is;
Zo staat het er nu bij ;
Ook heb ik een AIM teller aangeschaft, hier heb ik geen foto van. Verder ben ik nog steeds aan het sparen voor de Voorvork en de onderlangse ophanging.
En daarna zal ik snel gebankt worden.
_______________________________________________________
Bedankjes;
Smederij Boon,
Frijns Industrial Group,
EPC/RST,
www.vas-co.nl
en mijn broer, die overal met me heenrijd!
dit is mijn projectpagina
& laat gerust een reactie achter met eventuele tips
De foto's worden gemaakt met mijn telefoon sony ericson met een 3.2 cybershot camera...
dus de kwaliteit is niet altijd even goed
de sonic;
Het blok en toebehoren;
Hier de runner & sonic samen;
Update
Kleine update, ben zaterdag bij EPC geweest, daar het kleine maar toch belangrijke spul nog eventjes snel gehaald,
Onder andere;
V-force
Koelslang
Benzine slang
Benzine Tank
Benzine Kraan
Speciale ring, zodat me Pia koppeling in Minarelli pas
balhoofdlagers Sonic
Reich Waterpomp
2 foto's
Mijn 2 MHR Speed 7t's, Piaggio & Minarelli;
Het klein spul;
Ook heb ik een PM Naar stefan gestuurd, waar ik heeeeeeeeeeel misschien de C21 van ga overkopen, ik bekijk even hoe het met de centjes zit.
Want dagje EPC heeft mijn beurs totaaaaal niet goed gedaan
tot volgende update!
update!
Ik heb dus de C21 van stefan overgekocht en ook een Aluminium vorkje,
en ga misschien zip type 1 velgje halen. Hier de foto's;
en ga misschien zip type 1 velgje halen. Hier de foto's;
Ook alles 'losjes' op het blok gezet, maar moet nog buisje voor achter de vario...
Update;
vandaag vorkje even afgemaakt;
Update;
vandaag zijn wat spulletjes binnengekomen die ik besteld had,
-Karterkap schroefjes
-Kickstart quadrant
-Kickstart veer
-Soft Carbon koelkapje
foto;
Update;
Gister even vork en stuur op het frame gezet.
Alleen nu zit ik met het probleem dat mijn zip2000 met originele band niet past.
Ik krijg dinsdag mijn Zip type 1 met een D'stone bandje, hopen dat die wel past.
Eind volgende week hoop ik het frame rollend te hebben,
Ik verwacht dinsdag/woensdag mijn ALU achterstaaf.
En ik krijg als alles goed is woensdag mijn zip velg.
Tot dan!
Update;
Gister en vandaag nog wat onderdelen binnen gekregen,
Zip type 1 vork met D'stone band;
& de achterstaat die Raymond heeft gemaakt, slechts 111 gram!;
Alleen nu heb ik probleem met voorvork, daar moet schijnbaar een 'busje' tussen want band loopt tegen het frame aan.
Hier foto's van het frame en de voorvork;
update;
Ik heb geprobeert met het 'busje' ertussen, hier kun je ook het kleine verschil zien tussen band en kroonstuk;
Update;
vandaag 18 Graden dus lekker weertje om buiten even aan de scooter te werken,
Vandaag dus de koeling in orde gemaakt;
Uitlaat gemonteerd;
Tank in buddy gemaakt;
Snelgas en remhendel zover gemonteerd;
Dit was het Zover, Volgende Update heb ik gebankt!
Update
Blokje is inmiddels opgehaald bij Vasco, Zit op 20,5 pk. Er is maar 2 uurtjes gebankt, maar nog een hoop verbeter punten.
Zoals;
Halfpoelie afdraaien
nieuw type snaar
Keihin
Maar dat komt misschien later nog, eerst tijd voor Zandvoort!!
Frame staat inmiddels ook in de lak en zal waarschijnlijk na Zandvoort na de coater gaan voor een mooier lakje..
Hier nog de grafiek;
Kwam binnen met 16.4 en vertrok dus met 20.5..
Maar mijn grafiekje is een beetje smerig geworden..
Zandvoort;
Hok wilde zaterdag niet lopen, zondag liep die wel, maar toen werd de wedstrijd afgelast!
Dus tot nu toe weet ik geen tijd.
Update
Vandaag nog eens een avondje gesleuteld. Het blok wat ik nu eronder heb, het jst blok, gaat als het goed is woensdag de deur uit. Hiervoor is al een ander blokje in de plaats gekomen,
Cilinder EPC/RST getuned
karter HJ tuned
Als alles goed is gaat het blok woensdag naar EPC om het in elkaar te zetten, maar ben aan het twijfelen om SD te gaan rijden en dus alles door EPC laat tune.
Heb trouwens al een SD blok liggen met velg, moet alleen gekotterd en getuned worden!
En trouwens, mijn frame is nu erg bagger gespoten maar zodra het vermogen er is worden als eerste de velgen bewerkt en daarna zal alles gepoedercoat worden
Hier nog foto's ;
Update;
Update;
Scooter dus opgebouwd voor Sluiskil, daar eenmaal zaterdag aangekomen, echt niet geslapen met die idooot in mun tent! Heeft tot 3 uur liggen schreeuwen 8P ... en om half 5 begon de andere
insjrieve.. keure!!! |(
Maargoed, naar het rennerskwartier gereden daar alles uitgestald en begonnen met beunen.
De kickstarter liep aan, dus schijfjes tussen karterkap en blok gezet toen andere sproeier en kunnen gaan rijden.
Eerst run 10.0 dat was met 40 graden.
Toen wat kouder geprobeerd zo rond de 36 toen 8.8
Daarna steeds onder de 30 graden en daarmee 2x 7.9 gereden met 0.2 reactie. Het doel van onder de 8 is dus gelukt.
En Thinuz boeken is dus ook meteen gelukt +pippi+
Maargoed hoop voor de volgende keer gebankt te hebben en proberen rond de 7.xx te rijden.
en hopen dat ik wat betere foto's vind dan dit! :+
Update;
Ik moet ook eens gaan banken, wil toch echt rond de 7/7.5 gaan rijden.
Maar hier nog foto's ;
Update;
Sonic gaat weer beetje verandere, komt nieuwe radiateur op.
Een grotere, want op de 150m verschilde hij al 10 á 15 graden, ik hou hem verschil liever zo klein mogelijk want rond de 30 graden loopt mijn blokje gewoon het beste.
Ook komt er nog een HGS Flens op te zitten.
Ook heb ik een Beta achtervelg gekocht, deze gaat Robin als het goed is voor me uitfrezen en afdraaien.
En tenslotte, ik ga een dagje banken. Ditmaal bij EPC. Zaterdag de 13e ga ik smorgens banken en dan hopelijk Hengelo wat betere tijden rijden!
Update;
Het banken van zaterdag gaat niet door, en ga nu vrijdag banken.
Dus vandaaag de fiets een beetje schoongemaakt enz. Ook uitlaatje lichtelijk gepolijst en hopelijk verkleurd hij mooi op de bank.
Hier nog 3 foto's ; excuseer me voor de slechte kwaliteit is weer met de telefoon...
En ten slotte de Karsemeijer/Yasuni flens ;
Update;
Scootertje is vandaag op de bank geweest.
Ben niet helemaal tevreden, hij verliest ergens vermogen op het begin.
Maar aan de overbrenging lag het niet, We hebben nieuwe halfpoelie gemonteerd.
Ook een andere V-snaar en poelies, koppeling, koppelingshuis maar dat maakte geen verschil.
Toch wat winst gemaakt. van 19pk naar 22.
Hier de Grafiek en nog een foto ;
En natuurlijk een lekker wazige foto zoals gewoonlijk de laatste tijd;
Zeker, zeker, vandaag de Sonic nog een beetje afgemaakt met wat stickertjes.
En even een paar runs gereden samen met Hecky, sonic loopt vrij goed moet ik zeggen. Nog wat foto's ..
Dit keer in wat betere kwaliteit..
Update;
Meer dan tevreden dus. Alleen jammer dat ik in het begin nog wat last had van wheelspin. Maar hier foto's ;
Hier onderweg, waar thinuz nog een vloerpizza is aant make controlere ik en hecky de scooters even ;
Deze van SBO zelf vind ik persoonlijk het mooiste ;
Kamp limburg bij keuring ;
Update;
Hier 2 foto's van hoe hij er nu weer bijstaat ;
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=mT0KPi4Wp9I"]YouTube - Fratsen op de snelweg[/ame]
Update;
Vandaag me weer bezig gehouden met het 'verlichten' dit keer moest de karterkap eraan geloven. Let niet op hoe alles getekent was dit moest van de leraar.
Update;
Nou vandaag een vrije dag, dus smiddags begonnen met beune !
De scooter is al bijna klaar voor Kloosterzande en vandaag weer de nodige dingen verandert zoals ;
-nieuw zadel
-nieuw tankje
-gaten in het carter geboord
-Nieuwe radiateur
-nieuwe clamp
en nog wat kleine zooi, hier maar meteen de foto's ;
Update van Kloosterzande !
Nog een keertje, want internet viel me net uit ! |(
Maargoed, we gingen zaterdag avond vol goede moed richting Zeeland om daar leuke sprintjes te trekken, zelf hoopde ik rond de 7.00 te rijden aangezien ik na de 7.18 veel gewichtbesparing heb ik gedaan.
Eerste run was een 7.3 en dat was meteen de snelste hij wilde daarna niet meer sneller dan 7.5 en 7.7 ...
Maar goed, toch veel plezier gehad. Vooral zaterdagnacht !
Hier nog wat foto's ;
& de snelste tijd ;
update;
Een kleine update...
Het velgje zit erop, Scheelt zo een 1.5 kg tegenover eerst.
Heb ook maar een nieuw schijfje gekocht...
Verder niet veel interessants, maar zo zal die erbij staan in Heerenveen...
Velgen zijn zelf afgedraaid, niet zozeer om het gewicht, maar gewoon om te kijken of ik het kon. En het resultaat :
Hier met de al flink geroeste C21 ;
Ook wat tape voor de luchtfilter gedaan om te kijken of hierdoor de tijden slechter waren ;
En de sonic zoals die er nu bijstaat ;
update;
Gisteren even langs epc geweest voor een sonic carter die ze op voorraad hadden, die ga ik daar laten tunen en andere vertanding inleggen.
Het blok krijg ik over een paar weken terug, dan zal ik de cilinder en de rest erheen brengen en zal de cilinder nog enkele aanpassingen krijgen.
Ook ga ik met een 85mm as rijden, deze zal er na verloop van tijd ook worden ingepropt. Hiermee hoop ik aan de start te staan in Nijmegen.
Na Lemelervelg zal er ook worden gebankt met het nieuwe blok.
Verder ben ik nog opzoek naar een sonic velg & karterkap.
mag beide vanalles aangefreest/afgedraaid/ gaten in geboord...
Als iemand dit mee kan nemen naar de eerst volgende meeting, dat zou ideaal zijn !
update;
Gisteren dus 'SBO Heerenveen'. Zaterdag al vertrokken en dus gaan kamperen bij de boer. We kwamen daar aan zagen we date we de enigste op de camping waren. Maargoed, toen maar iets in de buurt verderop gaan eten, dichtsbijzijnde frituur was 6km verderop. Daar wat gegeten kwamen we terug. Was er nog een auto bijgekomen.
Ook mensen van de SBO dus, daar een gezellige avond meegehad en de dag erna maar vroeg begonnen met opruimen en richting heerenveen gereden.
Daar eenmaal aangekomen alles uitgeladen, en meteen wat nieuwe spullen gekocht & gekregen.
-Nieuwe velg
-Nieuwe karterkap
-Nieuwe band
-Nieuw karter(bedankt ritchie)
Maargoed, toen maar gaan inschrijven en laten keuren ging allemaal prima.
Toen de scooter op de weegschaal gezet 46kg ik dacht netjes. Rij ik hem een stukje naar voren op de weegschaal 43kg ? Hmmm....
Maargoed, toen gaan omkleden en klaar voor te rijden. Na Hengelo was ik niet meer aan de 7.18 gekomen. En in Heerenveen meteen 7.14 met een reactie van een opa.
Daarna nog een paar runs gemaakt waaronder 3 valse starts, toen werd ik wat kwaad.
En daarna kwam de run van de dag. Een 6.913 met 0.00 reactie.... Mijn dag kon niet meer kapot want ik zat onder de 7 !!!!
En om 12:00 stond ik 15e algemeen. Daarna niet meer onder de 7 gereden alleen 7.04 en een hoop valse starts. OM 15:00 was ik een aantal plekken gezakt en stond ik 20e algemeen. en om 16:00 nog een pek gezakt. Hierdoor zou ik mer net in de finale staan of net niet.
Het was dus net niet, 1 van de kroesjes was 0.01Sec sneller dan mij en mocht ik helaas geen finales rijden. Helaas geen eerste finales voor mij maar wel een grote vooruitgang kwa tijd en plaats. Mijn beste plaats was tot nu toe 12e @ hengelo.
En ben toch 9e geworden @ heerenveen.
Deze week hopen dat ik nog vrij krijg zaterdag, anders schroef ik hem uit elkaar en gaat het blok nog eens richting EPC.
De foto's ;
vs. Doom
Van de trotse vader
Hier stond ik nog 15e
& tenslotte mijn brommert en die van Ruud op de kar.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=igvCwr8jhrU"]YouTube - SBO Heerenveen[/ame]
update;
Ik heb nog een foto gevonden van Heerenveen.
en vandaag ben ik verder gegaan aan mijn voorvelg, we kwamen erachter de pootjes niet over langs waren, dus dat even verholpen en nog even mijn velg afgedraait en nog wat gaatjes geboord. Foto's ;
Ik zal ook maar meteen mijn update doen,
Vandaag waren we vroeg aanwezig waardoor ik met Jorn en Ruud heb helpen opzetten voor de sprint. Toen bleek dat het tijdsysteem het niet deed. Toen maar wachten tot we wat meer nieuws krijgen, en onder het wachten wilde ik gaan leunen op het dranghak, opeens krijg ik me een steek in mijn hand, ik schrok, keek snel naar mijn hand vloog daar een bij uit. Ik kijk naar de handpalm, daar zat een angel. Verdomme, gestoken dus.... Angel eruit getrokken gif eruit gezogen een zalfje erop en wat tape erom heen zodat mijn handschoen niet vies werd en ik was weer startklaar.
En pas rond half 12 mochten we dan starten zonder tijdmeting. Omdat ik vrij vooraan stond ik 1 run gedaan, maar al 20 meter voor het eind gas los. Scooter in het rennerskwartier gezet en maar gaan kijken.
Dat begon te vervelen, dus weer in de rij. Toen was ik bijna aan de beurt, gingen ze nog 1 ding proberen te doen met de tijdmeting. Dat was gelukt tijdsmeting deed het weer. Gelukkig .... helaas werd niet voor punten gereden maar we kregen tenminste een tijd. Eerst run reactie van 0.04 en tijd van 7.04. Viel me een beetje tegen vooral omdat ik te warm was gestart zo rond de 37 graden.
Toen run 2, thanks to wallie en stefan (De 2 tuinmannen) de temperatuur van de cilinder onder de 30graden gekregen dankzij hun bloemenspuit met water. Nu kon ik starten met ongeveer 30 graden. Even Burnen reactie ongebekend, maar meteen 6.90.
Ik blij, ik kon vandaag 6.8x rijden. Dus nog maar een poging wagen.
Poging 3, Nog kouder probere te starten want na vorige run zat ik bij burnen al weer op 34 graden. Nu beetje geburnt en niet volgas. Reactie was goed, maar wheelspin waar je niet goed van werd. Dus een run van ong 10 sec. gereden. Ik vond het wel goed voor vandaag, er waren geen punten te krijgen. Mijn tijd weer verbeterd. En 6 liter vocht weggezweet. Dus maar gaan chillen bij de tent. Hier nog wat foto's ;
Even wegen, 108kg startklaar
En het wachten met Ruud en Tom.
Wachten in het rennerskwartier, met GIGA sleutel in mijn hand.
De wachtrij vanaf de vrachtwagen waar mun pa was opgeklommen.
En omdat het zo warm was de nodige blikjes drank gehaald.
Vs. Doom ;
Ten slotte alle beuners compleet in beuninge :+
Dit was even voor een tijdje mijn updates, ik ga morgen mijn scooter helemaal uit elkaar halen er zal nog veel worden aangepast voor Nijmegen, daar hoop ik voor mijn eerste keer omloop te rijden. Tot dan!
update;
Sneakpreview van Nijmegen ;
Meer volgt pas na het banken.
update;
Vandaag weer eens een update.
Druk bezig geweest met het frame en de velgen. Hopelijk krijg ik morgen mijn blok terug en kan ik hem startklaar maken.
Ook heeft Stefan mij geholpen met gaten boren, nogmaals dank hiervoor.
En daarna begin je met opbouwen. Dus....
Men neemt een frame ;
men neemt wat onderdelen ;
Men neemt een boor, vijl, karterkap en een hoop energie ;
En je boort nog meer gaatjes ;
En als laatste nog wat blanke lak over de verse velgjes ;
nog wat foto's.
update;
weer een update. Zal waarschijnlijk de laatste zijn voor dit weekend. Morgen snel even naar EPC op de bank. De scooter heeft vanavond al goed kunnen inlopen. Morgen gaan we eerst nog wat testen en daarna zorgen dat het vermogen goed terecht komt. Verder heb ik vandaag een nieuwe js-uitlaat beugel binnengekregen. Ik had eigenlijk een lichtgewicht beugel verwacht. Maar kreeg de RVS. Dit scheelde nog 24 gram met de originele. En ook de velg terug gekregen van EPC. Maar die monteren we morgen pas na het banken.
Voor de rest weer de gebruikelijke foto's ;
update;
Bij deze dan ook in één keer het verslag van het weekend.
Zaterdag middag gaan banken bij EPC, begint met 19.7 pk. Na wat rollen/sproeiertjes te veranderd hebben kwamen we constant op 21.5 maar wel met een strakkere lijn dan met de 22.3. Dus goed, ding van de bank gehaalt en mee naar huis gebracht.
Ook de Carbon Jog bij EPC meegenomen en thuis nog de SR van hecky gaan opladen snel douche en eten en vertrekken maar. Die avond naar de camping gereden, was goed gezellig met de mannen van De Wit. Was laat geworden maar maakde niks uit.
7 Uur ging de wekker af tent ingeladen en weer vertrokken. Waren vrij vroeg daar dus nog ruimte zat. Auto's neergezet en scooters uitgeladen.
Toen door naar de inschrijving en keuring, keuring moest ik 2x doen vanwege balhoofdspeling. Goed dan maar naar de wedstrijden. Ik reed de eerste runs met mijn originele Sonic velg met een ML50. Eerste run voelde de sonic goed fel aan(niet opgereden na het banken) Dus ik de koppeling goed laten pakken. Breekt mijn zadel over. Dit dus moeten verhelpen samen met pa. Goed verder rijder dan maar en zien wat er gebeyrt, dus run 2 oed burnen en vertrekken maar. Snelste tijd was hierbij een 7.13
Toen nog een Run tegen Doom dit resulteerde in een 7.2 met 0.03 reactie.
In de pauze het velgje overgezet, Eerst wilde ik proberen met een originele velg met een Deestone band. Maar om de 1 of andere reden was deze sonic velg anders als de mijne en pasde hij niet. Dus toen de afgedraaide velg met tt92 erop gezet en die pasde wel. Dit geborgt en gaan rijden maar. Nog nooit gereden met dit velgje, dus had geen idee wat dit ging doen. Velgje hield het gelukkig maar mijn tijden bleven steken rond de 7.2.
Helaas niet onder de 7 kunnen rijden, maar dat hoefde ook niet echt.
Als hij het volgend seizoen maar gaat doen.
Ik vind dat ik eigenlijk al mijn doelstelling heb behaalt wat ik stelde dit seizoen.
-Mooi framepje, laatste meeting nog alles netjes gemaakt
-Onder de 8 rijden, is gelukt zelfs onder de 7. Snelste tijd was een 6.90 en zonder reactie een 6.88
-Zoveel mogelijk meetings aanwezig, gelukt alles aanwezig! Alleen Zandvoort niet kunnen rijden.
Heb het heel gezellig gehad dit seizoen, met kamp Limburg natuurlijk het meeste !
Maar de rest van de rijders heb ik ook goed kunnen lachen, zoals het hoort.
Ik zal hier meteen mijn plannen zetten voor volgend jaar.
-Hok moet minimaal 22pk hebben.
-Ik wil Scooter70 gaan rijden met een Sonic
-Onder de 7 rijden
-Als het 'even' meezit minstens 1 bekertje mee naar huis nemen
-Zowiezo Top15.
Dus deze winter word er niet stilgezeten. Maar word er hard aan een nieuwe sonic gewerkt.
bijdeze, tot volgend seizoen ! En geniet maar even van de foto's.
Update ;
Gister avond de hefbrug van Martijn overgekocht, dus deze moest natuurlijk vandaag getest worden. Dus de sonic maaar heeeeeeelemaaal uit elkaar gehaald. En de flex het frame ingejaagd.
Op de brug;
Half uurtje later ;
De uitlaat hong er dit seizoen zo bij ;
Deze word ongeveer verlaagd tot zo ;
Achterkant kaal ;
De zooi die eraf is;
Zo staat het er nu bij ;
Ook heb ik een AIM teller aangeschaft, hier heb ik geen foto van. Verder ben ik nog steeds aan het sparen voor de Voorvork en de onderlangse ophanging.
En daarna zal ik snel gebankt worden.
_______________________________________________________
Bedankjes;
Smederij Boon,
Frijns Industrial Group,
EPC/RST,
www.vas-co.nl
en mijn broer, die overal met me heenrijd!
Last edited: