Scooters die er uit zien als motoren.

Roosie

New Member
Hoi!
ik zoek een 50cc scooter die er uit ziet als een motor. (voorbeelden: kymco k-pipe, orion rx 50 , derbi senda, derbi gpr 50)

heeft iemand een lijstje met nog meer van dit soort scooters/brommers.
snelheid maakt me niet uit zo lang die maar 50 kan. ik zoek de goedkoopste :)
 
Advertisement - register to remove this

Meeste schakelbrommers hebben wel iets weg van een motor. Maar waarom joh?
Niet lullig bedoelt maar de motor rijders hebben het niet zo op de personen die scooters rijden en op een motor rijder willen lijken.
Waarom snap ik zelf ook niet goed, want waar maken ze zich nou druk om?

Koop je lekker een betrouwbaar duurzaam scootertje en wacht een jaartje of 2 en ga dan voor een echte motor. Je kunt geloof ik met 125cc of maximaal 250cc beginnen als je 18 bent.
 
Meeste schakelbrommers hebben wel iets weg van een motor. Maar waarom joh?
Niet lullig bedoelt maar de motor rijders hebben het niet zo op de personen die scooters rijden en op een motor rijder willen lijken.
Waarom snap ik zelf ook niet goed, want waar maken ze zich nou druk om?

Koop je lekker een betrouwbaar duurzaam scootertje en wacht een jaartje of 2 en ga dan voor een echte motor. Je kunt geloof ik met 125cc of maximaal 250cc beginnen als je 18 bent.
Ik ben het met je eens, maar toch ook weer niet... als je nou inderdaad begint met een schakelbrommer leer je rijden met een schakelbak voordat je motor gaat rijden.. dus je doet in principe extra ervaring op die je normaal niet zou hebben... dat is ook al veel waard...

Ik heb een Honda Rebel CMX250 uit '88

Persoonlijk vind ik dat iedereen het voor zich moet weten hoe of wat.

mvg, PA.
 
Zoals PA al zegt, ik zou als ik jou was dus niets geven om de mening van anderen en gewoon kopen wat je zelf leuk vindt. Inderdaad gewoon de eerste ervaring met schakelen opdoen, de koppel die zo'n schakelbak heeft is niet te vergelijken met een 'duurzaam' scootertje.

Over goedkoop gesproken:

Ga niet bezuinigen op je helm en beschermende kleding, meer koppel betekend ook minder grip onder gladde omstandigheden die er komende maanden zijn en het wegdek geeft niet mee als je onderuit gaat en die probeert terug te koppen;) Een goede helm is dan van groot belang.
 
Ik ben het met je eens, maar toch ook weer niet... als je nou inderdaad begint met een schakelbrommer leer je rijden met een schakelbak voordat je motor gaat rijden.. dus je doet in principe extra ervaring op die je normaal niet zou hebben...
Weet eigenlijk niet of dat wel slim is, zelf leren schakelen. Vaak word er iets verkeerds aangeleerd wat je niet zomaar meer afleert. Dat probleem had ik in de auto. (Ja ik weet, stom om te rijden zonder rijbewijs) ik moest uiteindelijk meer afleren dan leren tijdens de lessen. Nu zal dit met schakelen op een motor niet zo extreem zijn, maar dan nog.
 
de reden van waarom ik liever een schakelbrommer heb: ik vind een normale scooter (bvb. speedfight 2), ik vind ook dat een schakelbrommer gewoon mooier is in het algemeen en dat een schakelbrommer iets meer klasse uitstraalt.

ps begrijp me niet verkeerd, ik ben nog maar een beginner en als je een andere mening hebt; change my mind ;)
Post automatically merged:

ohja, wat raden jullie mij aan om als schakelbrommer te kopen? budget 800 euro. (ik wil wel meer uitgeven maar ik hoef geen top brommer te hebben, wil gewoon een mooie cleane brommer waarmee je van a naar b komt en lekker mee kan touren.

bedankt voor alle reacties!
 
Back
Top