scooter witte rook/bougie te nat

Status
Not open for further replies.

ErwinM.

Trotse Tukker!
ej. toen ik vanmorgen naar me stage reed zakte me speedfight in 1 keer weg in de toeren.

Toen ik hem starte (met volgas) wou hij eerst niet eens weg rijden. en veel witte rook kwam eruit. Normaal zou ik denken dat is kvs maar ik heb een AC duz dat kan niet:P. Ik andere bougie/bougiedop op gedaan. Toen deed die het weer. 2 Km erna zaktie die weer terug in de toeren.

Toen 5 minuten gelopen, ik trap hem aan in 1 keer lopen en hij trekt ook mooi door naar zijn top.

Wie weet wat het kan zijn? een kapotte bougie(bougie was 6 dagen oud) of is me cilinder (DR70) gewoon een warmloper gehad ofzo?

Alvast bedankt:)
Gr erwin
 
Advertisement - register to remove this

uh ik tank bij tankstation meng smering(werk er zelf duz ik weet dat er 1:40 gemend word) duz en ik rij met dr70 enz duz ik dacht dat dat wel kon. ik rij niet met olie pomp want dat is allemaal al verwijderd.
 
dan heb je daar ook meteen je oorzaak ,mengsmering van een tankstation is meestal behoorlijke troep , en met een beetje pecht hebben ze er motorolie in gedaan en loopt straks mooi je boel in de soep. motorolie geeft ook behoorlijk witte rook af btw.

dus gewoon zelf gaan mengen , goeie olie halen bij een dealer en zelf mengen
 
warmloper zou goed kunnen. Dat verklaard in ieder geval het terug zakken in toeren.
Het is ook niet verstandig volgas weg te rijden als ie nog koud is.

Wat melf zegt is waar. Mengsmering is troep. Dat gelt ook voor de olie die ze verkopen @ pomp station.
Ik kocht vroeger mijn olie ook daar. Ik had toen een scooter die erg gevoelig was voor warmlopers. Ding peerde met die olie om de 5 km warm. Toen goede olie gehaald en nergens meer last van gehad.
Zelfde verhaal bij een vriendin van mij, met dr zenith ( ook ac zoals je weet ). :)
 
normaal rij ik nooit volgas weg. maar toen ik dat deed was die al warm. ik had er al 5/6 km op zitten duz. Ik kijk in me pauze ff of me bougie weer zwart is. anders moet ik er maar 50 cc op zetten:(
 
ik zou zeggen: probeer het eens met een eigen mengsel met goeie olie.
haal die hele tank leeg en probeer het daarmee.

dat je er een 50 op moet doen ipv 70 lijkt mij zoiezo onzin..nog nooit van gehoord
 
nee als me 70 was warmgelopen kijk dan wou ik er een 50 op doen:)

maar ik heb net ff stuk van me pauze benut als sleutel tijd:P en nieuwe bougie/ me siliconen dop er weer op gedaan.

trappen lopen en hij rijd nu mooi. wat het geweest is weet ik niet.

zou het niet aan de kou kunnen hebben liggen? dat me ac cil gewoon te koud werd:O of zeg ik nu onzin?:P

als ik vanmiddag in huis ben dan zegh ik wel of ik heel ben overgekomen.
 
Anders niet mischien water in je carb gekomen? had je hem toevallig net gewassen ofzow? Of mischien dat het door je benzine komt ja, had je net getankt, of heb je na je laatste tankbeurt eerst gewoon goed gereden ?
 
ik rij met standaard filter. zonder dat verleng stuk

ik heb zondag getankt. toen 15 km gereden in 2 dagen ofzo. maar ik mis dat dopje boven op me carb wat om de gas kabel heen zit (die omhulsel van de gaskabel dan). duz bij een regenbui had ik last van steekgas. heb ik er zilver folie omheen gedaan. nu doet die het niet meer.

zal morgen kijken of die een toch van 44 km over leeft (22 heen 22 trug:P)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top