Scooter wil niet meer uit

Status
Not open for further replies.

Scootertje

Peugeot Zenith Owner
Hey,

Ik heb een heel leuk probleempje, gisteren start ik m'n scooter en ga een rondje rijden, ik heb namelijk net m'n certificaat *D , dus verslaving :p .

Maar na dat rondje ga ik weer naar huis en ik zet m'n scooter uit. Maar dan blijft hij 5 sec. draaien en dan gaat hij pas uit :?. Ik had net getankt, dus ik dacht, hij zit misschien te vol. Maar daarna ga ik naar de AH en toen heb ik echt 5 min. staan wachten voordat hij uitging :?. Iedereen me aankijken :L :p . Ik dacht hij gaat nooit meer uit. Maar eindelijk, hij ging uit. Ik naar huis rijden en hij blijft weer aan. Ik bel ff m'n dealer op en die zegt dat ik na m'n contactslot moet gaan kijken. Het zwarte draadje was het kortsluitdraadje. Ik gekeken en ik kon niets vinden :| . Niet kapot en geen breuk. Vandaag deed hij het goed, maar de kans is 50-50 dat hij niet uitgaat. :'( Vreselijk kan ik je zeggen. :'(

Het contact van mijn contactslot ziet er gaaf uit. Ik weet echt niet waar dit aan ligt. :'(

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat er ergens een draadje los zit, dus ff die kap losmaken en dr achter kijken of alle draadjes wel goed zitten etc. En volgens mij is t zo dat als je de uitlaat dichthoud (met je voet oid) dat ie dan ook best snel uitgaat, maar dat weet k niet zeker.
 
vreemd probleem... ik ken wel het verschijnsel dat een brommer die oververhit is niet uit wil door spontane zelfontbranding..maar aangezien je zelf al aangeeft dat je het ook hebt na korte stukjes rijden....

ik zou toch even goed kijken naar je contactslot..de ontsteking moet op het contactslot uitkomen..het klinkt net alsof dat bij jou niet zo is en dat de scooter uiteindelijk uit gaat door te weinig benzine....als je het contactslot uitzet en je geeft gas..wat doet ie dan?? reageert ie daar op of valt ie dan wel dood?

t klinkt in ieder geval als iets met je contactslot
 
woutersalad said:
vreemd probleem... ik ken wel het verschijnsel dat een brommer die oververhit is niet uit wil door spontane zelfontbranding..maar aangezien je zelf al aangeeft dat je het ook hebt na korte stukjes rijden....

ik zou toch even goed kijken naar je contactslot..de ontsteking moet op het contactslot uitkomen..het klinkt net alsof dat bij jou niet zo is en dat de scooter uiteindelijk uit gaat door te weinig benzine....als je het contactslot uitzet en je geeft gas..wat doet ie dan?? reageert ie daar op of valt ie dan wel dood?

t klinkt in ieder geval als iets met je contactslot

Dat is het leuke, als ik m'n contactslot uitzet kan ik gewoon rijden. Bij kleine stukjes rijden gaat hij wel uit. maar soms duurt dat ietjes langer

@ air2air, ik heb idd de draden gecontroleerd, maar er zit niets los :|
 
dan heeft toch iemand met je bedrading lope klote dunkt me...is je scooter origineel? of is er aan gebeund door een vorige eigenaar ofzo...want in het geval dat je nog gewoon door kunt rijden als je contactslot uit is lijkt me dat de ontsteking niet via het contactslot geschakeld is..of dat het contactslot zelf niet deugt....

meet het contactslot anders ff door met een multimeter...
 
woutersalad said:
dan heeft toch iemand met je bedrading lope klote dunkt me...is je scooter origineel? of is er aan gebeund door een vorige eigenaar ofzo...want in het geval dat je nog gewoon door kunt rijden als je contactslot uit is lijkt me dat de ontsteking niet via het contactslot geschakeld is..of dat het contactslot zelf niet deugt....

meet het contactslot anders ff door met een multimeter...

Hij is 2derhands. De vorige eigenaar heeft er een alarmaansluiting erop gezet. Die heb ik ook gecheck, maar het ziet er allemaal keurig uit. Je kan niet zeggen dat er iets twijfelachtig is.
 
alarmaansluiting...is dat zon alarm waarbij je ook op afstand je scooter kan starten ZONDER sleutel?? in dat geval is dat mischien de boosdoener..dat het alarm de rest van je electra verneukt..of dat de ontsteking via de alarminstalatie loopt... weet nie of je dat makkelijk los kan halen maar anders zou ik ff dat alarm los halen..( draden los) en wel ff goed kyken welke draad waar moet natuurlijk... en dan nog es probere..op die manier kun je langzaam dinge uitsluite..en kom je uiteindelijk bij het probleem
 
woutersalad said:
alarmaansluiting...is dat zon alarm waarbij je ook op afstand je scooter kan starten ZONDER sleutel?? in dat geval is dat mischien de boosdoener..dat het alarm de rest van je electra verneukt..of dat de ontsteking via de alarminstalatie loopt... weet nie of je dat makkelijk los kan halen maar anders zou ik ff dat alarm los halen..( draden los) en wel ff goed kyken welke draad waar moet natuurlijk... en dan nog es probere..op die manier kun je langzaam dinge uitsluite..en kom je uiteindelijk bij het probleem

Dat is idd zo'n alarmsysteem waarbij je de scooter op een afstand kan starten. Maar eigenlijk was ik van plan om a.s weekend zo'n alarm te kopen, want de aansluiting zit er al. De ontsteking die loopt via 2 wegen, via het alarm en de scooter, om het zo te zeggen. En daarvoor heeft het contact het altijd gedaan. Het probleem doet zich voor sinds gisteren
 
woutersalad said:
zie bovenstaande..gewoon alles nalopen want ik denk echt dat het in je alarm zit in dat geval..meten = weten

Dan zal ik morgen ff kijken wat er nou aan de hand is. FF meten. Ik hoop wel dat ik er snel achter kom, want het is wel enorm *** |(
 
Ik heb het doorgemeten, maar hij geef een goed resultaat. Nu, waar de kortsluitdraad is gelast door het alarmsysteem, heb ik een extra draadje geplaatst zodat hij het beter doet. Zie tekening :p



Nu doet hij het achter elkaar. Wel ff plakbandje op gedaan, en hij doet het. Of moet het toch anders gedaan worden?
 
Ma het zit wel goed vast? niet dat je morgen over een drempel rijdt en daat ie lostrilt en je het hele gezeik weer hebt:) dan zou k hem wel wat strakker zetten;)
 
woutersalad said:
vreemd probleem... ik ken wel het verschijnsel dat een brommer die oververhit is niet uit wil door spontane zelfontbranding..maar aangezien je zelf al aangeeft dat je het ook hebt na korte stukjes rijden....

je blaat. zonder vonk geen verbranding sim-pel.

contactslot zal wel blijven hangen.
 
Zenithman46 said:
Ma het zit wel goed vast? niet dat je morgen over een drempel rijdt en daat ie lostrilt en je het hele gezeik weer hebt:) dan zou k hem wel wat strakker zetten;)

Het plakbandje zit goed vast. *D

[EDIT] Bedankt voor de hulp, hierbij sluit ik dit topic. Bedankt *D
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top