2 takt, Aprilia Sonic2takt ? 4 takt ? welk merk is "mijn scooter''
Oke ik heb even gekeken bougie is droog heb paar keer gekickt maar wordt niet echt nat. Ik ga even dan de olie keringen na lopen die heb ik ook nieuw geplaatst. En de membraam is ook nieuw ongeveer 3 weken geleden gemonteerd. Spruitstuk moet ik dan kijken naar scheurtjes of iets? Vonk heeft ie. Bougie was eerst wel beetje nat maar heb ik schoongemaakt met bougie borstel en paar keer gekickt maar wordt niet natWord de Bougie nat ???
Zo ja ... moet die gewoon aanslaan .
Zo niet ??
Controle van het volgende :
Vonk
Spruitstuk
Membraan
Krukas keerringen.
beter om op jou probleem terug te komen ...Hoi, even om op mijn probleem terug te komen. Ik heb een nieuwe benzinekraan erop gezet. Slangen zijn niet verstopt. Heb ook een nieuwe carburateur erop gezet. Ik heb de tank helemaal vol gegooid, bougie vonkt er is compressie vanuit de cilinder gat. Maar alsnog wil de scooter niet starten. Kan het misschien liggen aan de ontsteking dat de scooter niet wilt starten? Als ik een beetje remmenreiniger in de cilinder gat spuit start de scooter maar net en valt direct weer uit en bij gas geven gebeurt er ook niks en valt de scooter alsnog uit. Ik hoor dat de scooter wel wilt starten maar dat er geen ontploffing plaats vindt. Wat zou ik kunnen doen ik ben echt een beetje radeloos. Ik ben van plan om de ontsteking even goed te bekijken en wat kan ik nog meer nalopen? Hoort het trouwens dat als je een benzinekraan met vacuum losmaakt dat er geen benzine uitkomt maar wel als je in de vacuum slang blaast
Dit is ook mij topic toch of heb ik het verkeerdbeter om op jou probleem terug te komen ...
Verder gaan in je eigen Topic , en niet inbreken in het Topic van een Medelid (vind ik )
Excuus ... je heb gelijk .Dit is ook mij topic toch of heb ik het verkeerd
Geen probleem kan gebeuren, weet jij misschien nog wat raad voor mij?Excuus ... je heb gelijk .
Vraagje he heeft de startmotor the invloed op de ontsteking, Want deze zat eerst wel aangesloten maar deed het nooit maar nu heb ik m gewoon met tywrap hangen langs mn frame. Kan het zijn dat ie doordat niet start doordat ie geen massa heeft of iets?Excuus ... je heb gelijk .
Vraagje he heeft de startmotor invloed op de ontsteking, Want deze zat eerst wel aangesloten maar deed het nooit maar nu heb ik m gewoon met tywrap hangen langs mn frame. Kan het zijn dat ie doordat niet start doordat ie geen massa heeft of iets?
Ja je hebt gelijk als ik eraan zuig komt er wel benzine uit. Ik heb de carburateur en bobine/cdi netjes aangesloten. Bougie vonkt goed. Ik heb het blokje er weer onder vandaan gehaald. Kan het misschien liggen aan de stator dat ie niet wil starten waar zou ik naar moeten kijken? En oliekeringen zijn ook nieuw zit een SKF C4 volgens mij complete keeringset op op zowel krukas lagers en oliekeringen. Ik denk toch dat ie zn massa misschien pakt van de draad die vastzit aan de startmotor. Er zit ook een plus en min op de bobineIn ieder geval zorgen dat het motorblok goed massa heeft . De vacuum bediende kraan , werkt op onderdruk , je moet dus zuigen aan de slang in plaats van blazen .
De andere kant van die stekkers hebben ook kleuren toch? Gewoon de goede kleuren met elkaar verbind
Yo ja dat had ik eerst wel gedaan. Heb nu een andere stator besteld alleen heeft deze ander kleur aansluiting maar is wel geschikt voor mijn blok. De nieuwe stator heeft zwart schakel en blauw nul draad. Dan is wit en rood zeker nul en zwart rood , zwart schakeldraad. Hoe kan je trouwens achter komen of je stator defect is als ik kick draait ie wel rond en bougie vonkt ook gewoon zoals behorenDe andere kant van die stekkers hebben ook kleuren toch? Gewoon de goede kleuren met elkaar verbinden.
Dat is wel een beetje vreemd waarom leveren ze dan bij de nieuwe stator alleen draad met zwart en blauw. Zou het nog kunnen liggen aan de startkoppeling of oliekeringen dat ie niet wilt starten?Gestreepte draden betekenen meestal iets anders als gewoon plus en min.
lijkt het niet op een brandstof toevoer probleem? Als hij wel start op remreiniger, denk ik niet direct dat het probleem aan de ontsteking kan liggen, maar iets bij het brandstof. Om een blok te starten heb je compressie, vonk en brandstof nodigHoi, even om op mijn probleem terug te komen. Ik heb een nieuwe benzinekraan erop gezet. Slangen zijn niet verstopt. Heb ook een nieuwe carburateur erop gezet. Ik heb de tank helemaal vol gegooid, bougie vonkt er is compressie vanuit de cilinder gat. Maar alsnog wil de scooter niet starten. Kan het misschien liggen aan de ontsteking dat de scooter niet wilt starten? Als ik een beetje remmenreiniger in de cilinder gat spuit start de scooter maar net en valt direct weer uit en bij gas geven gebeurt er ook niks en valt de scooter alsnog uit. Ik hoor dat de scooter wel wilt starten maar dat er geen ontploffing plaats vindt. Wat zou ik kunnen doen ik ben echt een beetje radeloos. Ik ben van plan om de ontsteking even goed te bekijken en wat kan ik nog meer nalopen? Hoort het trouwens dat als je een benzinekraan met vacuum losmaakt dat er geen benzine uitkomt maar wel als je in de vacuum slang blaast
Is echt vaag man. Er is compressie zit een nieuwe 70DR cilinderkit op. Bougie vonkt goed. Er komt benzine uit de slang als ik aan de vacuumzuig. Zit een nieuwe dellorto 17.5mm carb op. Benzinekraan is ook nieuw. Tank is helemaal volgegooid. Enigste wat ik niet heb gedaan is de startmotor aangesloten. Hier zit wel een massa bij misschien heeft ie die nodig om te starten want met die heeft ie het wel altijd gedaanlijkt het niet op een brandstof toevoer probleem? Als hij wel start op remreiniger, denk ik niet direct dat het probleem aan de ontsteking kan liggen, maar iets bij het brandstof. Om een blok te starten heb je compressie, vonk en brandstof nodig