scooter wil neit alleen allen als ik de luchtinlaat dicht houdt

Dexie#101

Well-Known Member
ik heb een nrg met een hebo 70 cc dpr team 2004 mhr rotor en een 21 mm carb.echter de carb geeft problemen als ik mijn scooter wil starten krijgt hij geen benzine maar als ik mijn hand op de luchtinlaat leg dan binne 3 keer kicken is hij aan.is dit eenmaal gebeurt dan rijd hij als een zonnetje.het is een do 21 mm met hand choke.iemand ervaring met dit probeleme en weet een oplossing??????
 
Advertisement - register to remove this

Als je het clipje lager zet, dan gaat je gasnaald omhoog, waardoor hij meer benzine krijge als hij stationair loopt.

Zet je het clipje hoger, gat de gasnaald omlaag, en krijg je het tegenovergestelde effect..
 
gewoon in het midden zetten , dan de hoofd en eventueel stationairsproeier afstellen..

de naald kun je gebruiken wanneer je niet een sproeiermaat onderuit of hoger wilt , het is een soort tussenstap.

verder is de naald een bepaalde vorm , die vorm bepaald op welke stand van de gasschuif er hoeveel megsel word afgegeven , door de naald omhoog te zetten zal die iets meer mengsel krijgen bij dezelfde stand van de schuif , zet je m naar onderen iets minder.

de vorm van de naald is ook bepalend voor de afstelling over het hele gebied , heb je bijv. een "stompe" (dus dikke) naald ga je met veel grotere sproeiers werken dan bij een spitse naald waar de naald alleen al meer benzine geeft en je daarom met kleinere sproeiers gaat werken.

dit is dus een simpele uitleg , de precieze werking van de naald en alles erhom heen zal een heel lang verhaal gaan worden wil je het goed uitleggen
 
Waarom heb je in godsnaam een powerfilter?
Maat van mij had eerst dellorto 21 met normale filter luchtfilterbegrenzer erin en sproeier 100 met zijn mhr 50, team uitlaat enz.. (niet belangrijk)
Ik had op mijn 70cc ook originele filter met luchtfilterbegrenzer en 105 sproeier ging gewoon goed. En als er troep door die powerfilter heen gaat (gaat dus snel) heb je zo je lagers in de soep gedraaid is mij ook al een keer overkomen!!!! (ik had wel door regen gereden, dom)
 
JBB said:
Waarom heb je in godsnaam een powerfilter?
Maat van mij had eerst dellorto 21 met normale filter luchtfilterbegrenzer erin en sproeier 100 met zijn mhr 50, team uitlaat enz.. (niet belangrijk)
Ik had op mijn 70cc ook originele filter met luchtfilterbegrenzer en 105 sproeier ging gewoon goed. En als er troep door die powerfilter heen gaat (gaat dus snel) heb je zo je lagers in de soep gedraaid is mij ook al een keer overkomen!!!! (ik had wel door regen gereden, dom)

jh maar ik rij alleen op droge dagen maar die powerfilter heeft geen effect erop want hij loopt gewoon als een zonnetje alleen als ik hem aan wil krijgen doet hij het neit dan e hand op de carb dan wel.als ik dan heb gereden en dan uit en aan zet gaat hij meteen aan ?miss zuigt hij geen benzine aan nadat hij stil heeft gestaan?
 
Met powerfilters heb je vaak van dit soort problemen. En ik denk dat je zelfs een veel te kleine sproeier hebt voor een powerfilter, waardoor ie in het begin juist moeilijk doet met starten. Hij krijgt gewoon te veel lucht in 1 keer om goed te starten.
 
melf #50 said:
gewoon in het midden zetten , dan de hoofd en eventueel stationairsproeier afstellen..

de naald kun je gebruiken wanneer je niet een sproeiermaat onderuit of hoger wilt , het is een soort tussenstap.

verder is de naald een bepaalde vorm , die vorm bepaald op welke stand van de gasschuif er hoeveel megsel word afgegeven , door de naald omhoog te zetten zal die iets meer mengsel krijgen bij dezelfde stand van de schuif , zet je m naar onderen iets minder.

de vorm van de naald is ook bepalend voor de afstelling over het hele gebied , heb je bijv. een "stompe" (dus dikke) naald ga je met veel grotere sproeiers werken dan bij een spitse naald waar de naald alleen al meer benzine geeft en je daarom met kleinere sproeiers gaat werken.

dit is dus een simpele uitleg , de precieze werking van de naald en alles erhom heen zal een heel lang verhaal gaan worden wil je het goed uitleggen


okde, dankje voor de uitleg, ga morgen gelijk ff spele met dat clipje:D
 
Back
Top