Scooter werkt alleen koud.

beunbeun

Member
Hoi allemaal!

Zal mij eerst ff kort voorstellen.
Ik ben beunbeun, een 26 jarige amateur klusser uit Zwolle. Ik lees al jaren mee op het forum maar nog nooit een account gehad. Bij deze!

Hopelijk post ik onder het juiste sub forum. Heb even gezocht maar kan niet precies dit probleem vinden...
Een tijdje terug heb ik een Sym tonik 4takt 2014 gekocht met 10500 op de teller... Behalve dat die erg traag is heb ik heb probleemloos 15km naar huis kunnen rijden. Daarna ben ik er aan gaan klussen...
Vooral veel roest weggepoetst en opgespoten. Motorisch bijna niks gedaan behalve de zekering opblazen met een (blijkbaar kapotte) cdi. En de vario ring eruit halen.

Het idee was om het op te knappen en door te verkopen. Vooral voor de hobby, en wie weet verdien ik er ook nog een klein zakcentje aan... Maargoed.

De scooter loopt de scooter nu alleen nog maar als die koud is. Na c.a. 5 minuten lopen slaat die af en wil die niet meer starten... Tijdens die 5 minuten voel je het vermogen ook langzaam afnemen. Ik kom er niet uit waar dit aan kan liggen... Misschien kan iemand mij in de goede richting wijzen. Ik heb het volgende geprobeerd:

Bougie checken, (is wel zwart, maar werkt dus wel koud... Kan de bougie niet warm aflezen omdat de scooter dan dus niet loopt zou ook daarom zwart kunnen zijn?).
Automatische choke vervangen.
Carburateur schoonmaken. (Stond geen maat op de sproeiers dus geen idee...)
Kleppen stellen (waren nog perfect).
Distributie ketting spannen. (Had een klein beetje speling maar niks geks.)


Een tijdje terug heb ik er een oude (ontgrensde) cdi in gedaan. De motor sloeg op die cdi 5 keer over en daarna is de zekering eruit geslagen. Meteen weer de orginele cdi terug gezet... Scooter startte toen weer maar heb hem niet warm gereden... Zou er behalve de zekering iets anders kapot zijn gegaan hier? (Iets dat wel werkt met een koude motor)