Kickstart werkt niet meer als eerst, scooter start na 10x kicken met gas bij geven.

Baba_Yaga07

New Member
Beste forumleden wie kan mij helpen en adviseren. Ik heb een piaggio zip 2017 carb. Op 1 na andere dag deed de elektrische start het niet meer. Het begon met heel zwak proberen aan te springen naar helemaal niks meer en alleen een getik als ik het knopje indrukte. Gelukkig had ik een kickstart waarmee die in 1x aansprong, maar sinds kort werkt deze ook minder goed. Ik moet 20x kicken en beetje gas bij geven wil die starten. Vandaag deed mijn elektrische start het ineens heel zwakjes weer, met een beetje gas bij sprong die aan, maar viel daarna weer uit. Toen ik het weer probeerde hoorde ik weer alleen maar getik. Wat kan de oorzaak zijn voor de opstart problemen?
 
Advertisement - register to remove this

Je accu kan ook overleden zijn. Heeft geen vermogen meer om te starten. Tikken is je startrelais. Meet eens hoeveel het voltage inkakt tijdens het starten.
ha broos, dank voor je reactie. Als mijn accu overleden is, zou dan voorlicht, knipperlichten en dergelijke het dan ook niet meer doen? Die doen het allemaal wel nog namelijk, zonder problemen.
 
Meten zoals Broos zegt tijdens het starten over de accu polen , en de dikke polen (accu draden) , op het start relais , (wat nu klikt) , door verbinden .
Start hij nu wel , en je relais klikt , is waarschijnlijk je relais defect , start hij nog niet , en is je accu goed , is het waarschijnlijk je startmotor .
 
ha broos, dank voor je reactie. Als mijn accu overleden is, zou dan voorlicht, knipperlichten en dergelijke het dan ook niet meer doen? Die doen het allemaal wel nog namelijk, zonder problemen.
Ja, hoor die hebben heel weinig vermogen nodig.
Een accu kan in rust 12,5 volt geven, maar zodra deze belast wordt kan deze inkakken tot een paar volt (onder de 9) en dan draait de startmotor niet meer rond.
Vooral nu het wat kouder wordt.
Wat leesvoer:
 
Back
Top