Scooter weer vastgelopen :( :( :(

Go0s

Appie r0xt
Vandaag weer naar mijn stage gereden, ben ik er bijna, maakt ie ineens minder toeren (ik dacht, ff rustig aan doen...), en mee 2 sec bwoaaap krrr vast. GOTVER! Gelukkig was Jen erbij met z'n Runner, en heb daar ff aangehangen met mijn scooter :p.

Vanavond cilinder er weer afhalen, en kijken wat er is, ik kan hem nog wel rond gooien, maar weinig/geen compressie.

Waarschijnlijk ga ik hem nu verkopen en een _goede_ Gilera Runner kopen...

Ik heb gisterenavond nog ff mijn bougiekleur nagekeken, was iets aan de witte kant. Ik wilde vandaag een grotere sproeier halen, maarja, dat hoeft nu niet meer :'( Zou het kunnen dat ie daardoor vast gelopen is? Want ik rij nog niet lang met deze cilinder/zuiger/kop (100km nog niet eens) Ik heb deze 2e hands gekocht, maar was helemaal goed en had al 6000 gelopen, dus ik had eerst ff 50km rustig gereden, en dan gewoon normaal. En nu weer dit :(

Kan het dus zijn dat ie vast is gelopen door een iets te kleine sproeier?

Mzlz
 
Advertisement - register to remove this

gewoon circlipjes met 2 haakjes waaraan je hem kan klemmen met je tangetje...

btw,ik denk dat je ook wel weet dat je 12 pen hebt en geen 10 pen:) let daar ff op als je die dingen haalt.

Verder heb ik nix aan te vullen op hoe sander het uitlegde,kheb zelf ook vele malen die dingen geplaatst en nog nooit is er 1 uiteindelijk aan de wandel gegaan..
 
Wat heb je trouwens vage zuigers? In de zuiger van mijn std. cilinder zaten echt niet zulke gaten...

Maar zoals gezegd de clipjes een paar keer ronddraaien als ze op hun plek zitten. Heb nog nooit gehad dat er een clipje is uitgesprongen en heb toch al aardig wat cilinder gemonteerd :D
 
Yes, ik ga het nu weer helemaal fixxen :) Vanmiddag nieuwe cilinder gekocht, een niet al te bijzonder iets, maar wel iets leuker dan orgineel: Airsal Alu 50cc met Polini circlips :D Ook maar gelijk SKF C3 lagers en keerringen gekocht.
Ik heb dit trouwens bij een topzaak gehaald: Ben Hak :p M&H Parts kan dood vallen, verkeerde clips meegeven, 1.5 mnd wachten op 2 knipperlichtglaasjes en zo nog meer :r

Nieuwe_Cilinder.jpg


:eek:
AIRSAL.jpg


Het viel me net eigenlijk wel op dat ik nu een andere zuiger heb........ :? En jullie beginnen er net over. Pixje

Nieuwe_oude_zuiger.jpg


Heb ik nu een verkeerde zuiger? Of hoort dat op een Airsal :p
 
Kijk vooral naar de randen van de spoelpoorten, en de uitlaatpoort. Als die puntjes hebben, of scherpe randjes, moet je die even laten afwerken bij de dealer, of door iemand die er verstand van heeft...

desnoods stuur je hem ff op, en dan doe ik het voor je....

Goed kijken...Netjes de clipjes monteren...in de slag-richting van de zuiger (was ik vergeten hans ;)). en alles netjes behandelen zoals het hoort...

Het lukt je vast !!
 
Kheb ff wat foto's geschoten:

Cilinderwand:
Airsal_wand1.jpg

Airsal_wand2.jpg


Scooter maar opgehangen, terwijl Neo's hangt, kijkt Zip toe ;)
Scooter_hangt1.jpg


Scooter_hangt2.jpg


Scooter_hangt3.jpg


Blok weer los...
Blok_los.jpg


Blok op de pijnbank :D
Blokopwerkbank1.jpg


Blokopwerkbank2.jpg


En natuurlijk, alles netjes sorteren :)
Onderdelen_gesorteerd.jpg


Zo :) Nu op m'n gemak alles losmaken. Ziet die Airsal er redelijk uit? of moet ik betere foto's maken?
 
Succes!! En zie ik daar een begranzertje:p heheh mzzls en let zoals de anderen al zeiden erg op de afwerking van je cil en zuiger moest bij me oude airsal dat ook ff netjes afwerken..Watch out!! :D
 
Vaag hoonpatroon in die cilinder... Kan ook lijken door de foto hoor :) Net of ze de slag van de hoonsteen te langzaam hebben gezet...

Reinoud; da's geen begrenzer, maar een ringetje dat je op de krukas doet @Minarelli :)
 
Poe hee :p Vanavond veel gedaan :) Blok helemaal kaal gemaakt, die schijt bok eronderuit gesloopt.
Keb weer foto's :)

Korte carterhelft
Korte_carterhelft.jpg


2G en ontsteking
Polini_2G.jpg


Blok klaar om gesplitst te worden :)
Blok_klaaromsplitsen.jpg


Vertanding er ook maar ff uit gehaald:
Vertanding.jpg


Klein overzichtje :)
Overzichtje.jpg


Dat was het voor vandaag, morgen nieuwe pakkingen halen voor alles. Morgen word ie ook gesplitst.
Ik zit ook nog te denken om gelijk een nieuwe krukas te kopen, is dat een verstandig idee? M'n spiebanen zijn ook niet meer fantastisch... :|

Ook had ik vandaag zien dat de poelie achter mijn koppeling slingert, dus dat er een slag in zit... :? :'( kan dat veel kwaad?

Wat kost het afwerken van de cilinder, en kan ik dat niet zelf? Ik kan eerst oefenen op 2 andere cilinders ;)
 
Originally posted by Go0s
Dat was het voor vandaag, morgen nieuwe pakkingen halen voor alles. Morgen word ie ook gesplitst.
Ik zit ook nog te denken om gelijk een nieuwe krukas te kopen, is dat een verstandig idee? M'n spiebanen zijn ook niet meer fantastisch... :|

DIE AFWEGING MAG JE ZELF MAKEN... VOORAL BIJ EEN MINARELLI IS HET GEEN STRAF OM EEN ANDERE KRUKAS TE HEBBEN... HET IDEE DAT JE ER GEWOON FF EEN SPEED OP KAN GOOIEN HEEFT WEL IETS :D

Ook had ik vandaag zien dat de poelie achter mijn koppeling slingert, dus dat er een slag in zit... :? :'( kan dat veel kwaad?

JE HALFPOULIES? JAH, DAT IS NIET FIJN...

Wat kost het afwerken van de cilinder, en kan ik dat niet zelf? Ik kan eerst oefenen op 2 andere cilinders ;)

DAT KAN JE ZELF... KOOP VOOR JE DREMEL/DREMEL-REPLICA EEN HARDMETALEN FREESJE, EN GA JE GANG...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
DAT KAN JE ZELF... KOOP VOOR JE DREMEL/DREMEL-REPLICA EEN HARDMETALEN FREESJE, EN GA JE GANG...

Oke, weer bedankt Bart :D. Toch maar zoeken naar een nieuwe as en poelie :) En natuurlijk het morgen ff voor het afwerken kijken.

Nu gaak pitten, mzzl :)
 
Deze avond blok door midden gehakt :p

Blok_gesplitst1.jpg


Ook maar een beetje schoon gemaakt van binnen:
Blok_schoonbinnen.jpg


Oude as eruit gehaalt, vielen er allemaal plastic dingen van de lager uit :p Ik weet niet of dat komt door het ertegenaan slaan, of dat ze gewoon op zijn :)
Oude_krukas.jpg


Morgen nieuwe as en pakkingen halen en weer opbouwen :D :D Ik hoop morgenavond weer te kunnen draaien.
 
Gisteren hele dag gesleuteld! Resultaat: hij loopt weer 8)
Hier wat pix:

Al het nieuwe spul:
Nieuwe_spullen1.jpg


Krukas_diepvries.jpg


Linkercartermet_krukas.jpg


Blok_klaar.jpg


KLAAR 8)!
Blok_klaar2.jpg


Blok eronder
Neo's_metblok.jpg


Nog wat tune werk ;)
Hele_en_halve_scooters.jpg


zo, dat was het weer, nu inrijden :D Ik bedankt iedereen voor tips enzo. :D
 
Back
Top