scooter VS brommer

brommer of scooter?

  • scooter (+ reden)

    Votes: 119 70.0%
  • brommer (+ reden)

    Votes: 47 27.6%
  • geen van beide (+ reden)

    Votes: 4 2.4%

  • Total voters
    170
Status
Not open for further replies.
hallo,
ik en jorneP moeten voor school 1 of aander verslag maken.
dit gaat over scooters ten opzichte van brommers.
wat is geliefder, wat is beter en vooral waarom dat zo is.
als jullie ons willen helpen, zouden we daar heel dankbaar om zijn.

dus stem deze poll, en zeg ook waarom

greetz dami en jorne
 
Advertisement - register to remove this

snelheid, stevigheid, de looks en ook erg handig is de buddy :)

/edit: er zijn nog veel meer redenen maar dit zijn de meest belangrijke voor mij.
 
Heb voor scooter gekozen, omdat het relaxer zit, minder last van regen en scooter ziet er gewoon beter uit als een brommer
 
Heb voor scooter gekozen vanwege: je kunt bagage meenemen, je zit meer uit de wind, de wegligging is beter door brede banden, en als je um opvoert trekt ie sneller op dan schakel vanwege vario overbrenging.

Maar schakel is weer sneller op top. En heeft weer meer nadelen, tbv bagage en rijcomfort.
 
ik kies gewoon voor scooter door de aceleratie en je buddie is ook vet relaxt.
maar eerlijk gezecht als ik moest kiezen tussen een scooter en die nieuwe schakel brommertjes die rieju rx en zo dan werd de keus echt moeilijk want dat nieuwe spul is dus echt wel een mooi stukje techniek!
 
scooter gekoze.. snelheid, stevigheid, goede remmen, de looks en ook erg handig is de buddy!!

brommer maybe vanwege de goedkopere prijs
 
Scooter. Ik had eerst wel een brommer maar als je daar hard mee gaat, verlies je nog wel eens onderdelen8P. Scooter kan harder, is mooier en rijd veel chiller:)
 
ik heb voor de brommer (schakel)gekozen omdat ik er zelf 1 heb:#, maar vooral omdat ik ze mooier vindt vooral de cross modellen ( de nieuwe modellen he niet de honda mt5 enzo die zijn:r). Je zit ook lekker hoog en ik vin het lekkerder rijden als een scooter die vindt ik zo log je weet wel breed en zwaar maarja das mij mening. Het groote nadeel is de hooge verzekeringskosten
 
Last edited:
Scooter of brommer?

Ik vind over het algemeen scooters mooier en praktischer. Je kunt bijvoorbeeld makkelijk een kratje meenemen en spullen in de buddy leggen. En over het algemeen is het ook gemakkelijker/ comfortabeler als je iemand achterop hebt.
 
scooter ziet er mooier uit.
minder last van de regen.
en je kan hem lkkr snel laten lopen zonder al te veel veranderingen en het zit lkkr(speedfight)
 
opzig is het ook niet zo raar dat het merendeel stemt voor scooter... tis ook niet voor nix het scooterforum :p
 
Scooter , voornamelijk voor het uiterlijk en de redelijk constante toeren. Ik kan dus echt niet tegen brommers die helemaal op toeren moeten komen :p
 
wel leuk dat je deze poll op een scooterforum plaatst :p denk dat de uitslag wel logisch is hier, maarja ik ga natuurlijk voor scooter omdat het mooier en sneller te maken is.

edit: jasper was me voor :)
 
scooter, waarom? een scooter is: zwaarder, baanvaster, steviger, heeft betere remmem, je kan er bagage in kwijt, is relaxter in de winter omdat je benen beschermd zitten achter het benenschild enz enz..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top