Scooter vonkt zwak

Fen2471727

New Member
Goedemiddag,

Mijn broer en ik hebben samen een 2t 50cc h2o blok gebouwd. Helemaal van het Carter opnieuw opgebouwd en alles is nieuw. Nu kom ik tegen een probleem aan. Mijn scooter vonkt niet goed tot helemaal niet, ik heb de ontsteking al opgemeten en er zit c.a 0.1mm tussen vliegwielplaatje en dat zwarte dingetje (ik ben de naam kwijt). Ook heb ik 4 nieuwe bougies geprobeerd, een nieuwe bougiekabel en bougiedop en een hele nieuwe kabelboom gekocht. Nog steeds een hele zwakke vonk of niks. De bougiekabel Daarentegen vonkt goed tegen het Carter, alleen met de bougiedop en bougie zelf aan de bougiekabel vonkt hij enorm zwak of niet.

Ik ben echt ten einde raad en weet niet meer wat ik kan doen…
Post automatically merged:

Goedemiddag,

Mijn broer en ik hebben samen een 2t 50cc h2o blok gebouwd. Helemaal van het Carter opnieuw opgebouwd en alles is nieuw. Nu kom ik tegen een probleem aan. Mijn scooter vonkt niet goed tot helemaal niet, ik heb de ontsteking al opgemeten en er zit c.a 0.1mm tussen vliegwielplaatje en dat zwarte dingetje (ik ben de naam kwijt). Ook heb ik 4 nieuwe bougies geprobeerd, een nieuwe bougiekabel en bougiedop en een hele nieuwe kabelboom gekocht. Nog steeds een hele zwakke vonk of niks. De bougiekabel Daarentegen vonkt goed tegen het Carter, alleen met de bougiedop en bougie zelf aan de bougiekabel vonkt hij enorm zwak of niet.

Ik ben echt ten einde raad en weet niet meer wat ik kan doen..
ps, hij krijgt gewoon benzine
 
Advertisement - register to remove this

Een bougie met weerstand heeft in het typenummer een r staan , als je bougiekap ook een weerstand erin heeft , heb je dus een dubbele weerstand . Als je hier een stuk naar onderen scrolt , krijg je een uitleg over de benaming : https://www.tomoshop.nl/uitleg-verschillende-bougies-weerstand-korte-of-lange-schacht-voor-tomos
Er staat idd een “R” op mijn bougie, dit is de bougiedop die ik gebruik. Heeft deze ook weerstand? Dan veranderd ik de bougiedop en bougie gelijk

 
Klopt wat @trabiarie zegt dit zou kunnen en kan je gewoon meten door met een multimeter de ohm's te meten.

Weet je zeker dat je dop goed in het midden op je kabel zit en contact maakt.

Klinkt je dop goed op de bougie, je hebt namelijk een adapter op je bougie zitten voor grote en kleine aansluiting.

Verder succes!
 

Attachments

  • Screenshot_20240726-192953.png
    Screenshot_20240726-192953.png
    536 KB · Views: 4
De bougie die erin hoort , zal in de manual staan , is dat er één met een r in de benaming , moet je een dop hebben zonder weerstand . En omgekeerd moet je een dop hebben met weerstand , dus zou eerst de dop even meten , vindt hem ook wel stevig aan de prijs
 
De bougie die erin hoort , zal in de manual staan , is dat er één met een r in de benaming , moet je een dop hebben zonder weerstand . En omgekeerd moet je een dop hebben met weerstand , dus zou eerst de dop even meten , vindt hem ook wel stevig aan de prijs
Morgen komt er een nieuwe bobine, ontsteking en 2 nieuwe bougies binnen. B8es nu, ga ik ff testen met verschillende doppen en bougies hoe en wat.
 
Back
Top