Scooter vonkt uit het niets niet meer.

Sam.d

New Member
Hoi ik heb een peugeot ludix. Nou heb ik deze gekocht als een rijdende sleutel scooter. Maar, had deze na een paar weken geen vonk meer. Ik heb toen een nieuwe bougie gekocht. Dat hielp niks. Toen een nieuwe bobine. Dat hielp ook niks. Ik heb toen ook een nieuwe cdi gekocht en toen ik die aansloot had ik weer vonk. De scooter heeft toen ook gelopen. Maar toen ik er een stukje op ging rijden haperde die erg veel. Met gas geven haperde die erg. En had je dus het afect alsof je steeds het gas los laat en weer gas geeft. Ik dacht hier dat de scooter een grotere sproeier nodig had. Toen ik dat wou testen reed die het zelfde en viel die na een paar meter uit. Daarna had de scooter weer geen vonk. Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb momenteel ook geen vonk en andere bougies werken ook niet. Ik denk dat dit ligt aan je ontsteking, miss dat ergens iets los zit of kapot is.

Ik moet ook even kijken wat heb bij mij is maar ik hoop alleen bobine
 
Ik heb momenteel ook geen vonk en andere bougies werken ook niet. Ik denk dat dit ligt aan je ontsteking, miss dat ergens iets los zit of kapot is.

Ik moet ook even kijken wat heb bij mij is maar ik hoop alleen bobine
ik heb in middels de ontsteking ook vervangen. na het vervangen daarvan heeft die een zwake vonk. zo goed als alles is vervangen waar stroom door komt. alleen de bougie dop en kabelboom zou er nog een fout in kunnen zitten. bij mij dan.

ik had ook nog gelezen dat het temaken kan hebben met de compressie in de cilinder. dat die je bougie stuk maakt op het moment door de compressie. het motortje heeft ook kort bij mij gelopen. destijds nog met de oude ontsteking. dit had ik voor elkaar gekregen door een nieuwe cdi te kopen. helaas hield de scooter er na een dag mee op.

ook liep toen de scooter niet lekker. als ik gas gaf stopte hij steeds en ging hij weer door met gas geven. (hij haperde dus erg alsof je gas gaf en los liet en dan weer gas gaf.
 
Heb je je massapunten wel goed opgeschuurd?
En anders trek je ff een kabel.van je blok ergens naar een kaalgeschuurd plek op.je frame en zet beide met een boutje en moertje vast
 
Heb je je massapunten wel goed opgeschuurd?
En anders trek je ff een kabel.van je blok ergens naar een kaalgeschuurd plek op.je frame en zet beide met een boutje en moertje vast
heb nog even lopen testen de stroom afvoer is goed dus massa. hij heeft inmiddels ook al wat meer vonk. ik had met de multimeter gemeten die gaf gewoon de volt van de accu aan als ik de min op het kleinen opgeschuurde deeldje en de plus op de plus van de accu. daar gaat het dus goed. de vonk is nu dus ook een stuk beter. bedankt voor de tip wel. ik moet alleen nog even testen maar er is een kans dat hij nu weer kan gaan lopen.
 
Back
Top