Scooter vonkt niet na alles nieuw

Was maar omdat ik dacht dat het connectorhuis een beetje ver uitstak, maar dat was dus niet het geval.

Ook nieuwe elektrische onderdelen kunnen defect zijn door verkeerde behandeling, verkeert aansluiten of gewoon af fabriek, vooral als het die chinese onderdelen betreft met een italiaans klinkende naam !
Daarom bezorg een multimeter en voer de metingen nauwkeurig uit, je hebt dan gelijk de bedrading, de contacten en de onderdelen getest.

Uitgezonderd de CDI zelf natuurlijk, maar hier kan je verder ook maar weinig aan meten behalve in ditt geval van een gecombineerde CDI/Bobine zou je de secundaire wikkeling van de ingebouwde bobine kunnen meten eventueel in combinatie met de wel of niet meegeleverde bougiekap.

Had je ook al eens een extra massakabeltje getrokken zoals @bartj postte?
Werkt de elektrische start wel goed of krijgt deze de motor maar met moeite rond?
Ik weet niet welke kabel ik moet los trekken voor de massa kabel. De elektrische start gaat rond zonder moeite.

Niet los trekken , maar van de min van de accu naar een kaal plekje op het frame/blok . Maar aangezien de startmotor goed rond gaat , heeft het blok wel goed massa , enkel op het frame zou te proberen zijn . Ook zou je kunnen kijken naar de massa punten , van de cdi/bobine , of deze schoon zijn van oxidatie

Niet los trekken , maar van de min van de accu naar een kaal plekje op het frame/blok . Maar aangezien de startmotor goed rond gaat , heeft het blok wel goed massa , enkel op het frame zou te proberen zijn . Ook zou je kunnen kijken naar de massa punten , van de cdi/bobine , of deze schoon zijn van oxidatie
Ja de punten zijn goed schoon. zat de massa is goed proberen

Oke ik heb dus weer nieuws. Hij vonkt. Wel een probleem regel matig. Ik zette het contact aan hij vonkt een paar keer zet t contact uit en hij is gestopt met vonken. Weer een paar keer aan en uit en dan vonkt ie weer een paar keer.

De massa kabel is dus de oorzaak geweest van het niet willen vonken. Je zal t nooit raden hij doet t nog steeds niet… hij vonkt wel. Lijkt alsof die een zwakke vonk heeft. Loopt af en toe. Het voelt alsof die wel wilt lopen. En loopt totaal niet soepel als die dat doet. Krijgt bezine heeft compressie en nergens valse lucht zo ver ik weet.

Back