Oei, mijn fout, ik dacht dat het een 4-takt was ivm het bouwjaar maar blijkbaar niet.Olie Sensor van de Olie Tank
Ja klopt. Hoe kan ik de tips het beste doen? Ik heb zelf wel verstand van scooters alleen ik snap er weinig van die kabelboom.Het gaat om een ZIP 2-takt ... ( neem ik aan ).
Heel erg bedankt. Ik zal rond 16:30 foto plaatsen. Dan ben ik namelijk thuis.Ik wil je wel helpen maar vertel eerst even of je een multimeter bezit of kan lenen want zonder multimeter heeft het weinig nut om je te beschrijven wat je moet dioen.
Trouwens een multimeter bij de Action heb je al voor 5 Euro dus dat moet eigenlijk geen probleem zijn denk ik.
Geef even de kleuren van de draden die aangesloten zitten op je cdi of maak een detailfoto van de cdi waarop de draadkleuren goed zichtbaar zijn, dan kan ik gelijk zien of het laatst geposte schema klopt.
Ik wil je wel helpen maar vertel eerst even of je een multimeter bezit of kan lenen want zonder multimeter heeft het weinig nut om je te beschrijven wat je moet dioen.
Trouwens een multimeter bij de Action heb je al voor 5 Euro dus dat moet eigenlijk geen probleem zijn denk ik.
Geef even de kleuren van de draden die aangesloten zitten op je cdi of maak een detailfoto van de cdi waarop de draadkleuren goed zichtbaar zijn, dan kan ik gelijk zien of het laatst geposte schema klopt.
Dat doet die ook nietTrek de stekker eens UIT het contactslot , normaal moet die dan vonken / starten
Dat zal ik doen als ik zo’n meter heb gekocht. Zijn er in de tussentijd nog dingen die ik kan doen?Zit de CDI-connector wel goed aangedrukt?
Probeer even wat @Brute-Force hierboven poste.
Indien hij dan wel start is er een problem in je contactslot.
Indien de scooter dan nog niet start doe het volgende:
Maak een overzichtje van de gemeten waardes en post die hieronder.
- Zet de scooter niet op contact.
- Trek de connector uit de cdi.
- Zet de multimeter op het laagste Ohm-bereik.
- Steek de zwarte meetdraad in de COM-aansluitbus van de multimeter.
- Steek de rode meetdraad in de aansluitbus van de multimeter met het Ohmega teken ernaast.
- Prik de zwarte meetpen op de min-pool van de accu en houd deze daar verbonden gedurende alle metingen hieronder.
- Prik de rode meetpen op de rode draad van de losgetrokken cdi-connector, lees de waarde af van het display, schrijf de waarde op als meting 7.
- Prik de rode meetpen op de witte draad van de losgetrokken cdi-connector, lees de waarde af van het display, schrijf de waarde op als meting 8.
- Prik de rode meetpen op de zwarte draad van de losgetrokken cdi-connector, lees de waarde af van het display, schrijf de waarde op als meting 9.
- Prik de rode meetpen op de groene draden van de losgetrokken cdi-connector, lees de waarde af van het display, schrijf de waarde op als meting 10.
- Zet het contactslot nu aan.
- Prik de rode meetpen nogmaals op de groene draden van de losgetrokken cdi-connector, lees de waarde af van het display, schrijf de waarde op als meting 12.
Ik heb hem goed aangedrukt nog steeds niets. Het lullige is dat al de dingen die je hebt opgenoemd ik al vervangen heb.Lijkt mij dat er maar 2 dingen kapot kunnen zijn... Stator of Bobine / CDI (bij Piaggio zijn CDI en Bobine 2 in 1 )
Of... moet iets lullig`s zijn ...Bougie, bougie kabel, Bougie dop ,
Post automatically merged:
Ik heb diverse Set`s op voorraad ... er word wekelijks een Piaggio gebracht , met bovenstaande Symtomen .., dus voor mij makkelijk om onderdelen uit te wisselen, en de oorzaak te vinden .
Waar zit je dan? Misschien kan ik mijn scooter langs brengen als het niet te ver is.Lijkt mij dat er maar 2 dingen kapot kunnen zijn... Stator of Bobine / CDI (bij Piaggio zijn CDI en Bobine 2 in 1 )
Of... moet iets lullig`s zijn ...Bougie, bougie kabel, Bougie dop ,
Post automatically merged:
Ik heb diverse Set`s op voorraad ... er word wekelijks een Piaggio gebracht , met bovenstaande Symtomen .., dus voor mij makkelijk om onderdelen uit te wisselen, en de oorzaak te vinden .
Was maar omdat ik dacht dat het connectorhuis een beetje ver uitstak, maar dat was dus niet het geval.Ik heb hem goed aangedrukt nog steeds niets.
Ook nieuwe elektrische onderdelen kunnen defect zijn door verkeerde behandeling, verkeert aansluiten of gewoon af fabriek, vooral als het die chinese onderdelen betreft met een italiaans klinkende naam !Het lullige is dat al de dingen die je hebt opgenoemd ik al vervangen heb.