scooter van belgie naar nederland importeren

ilyestheboy

New Member
Ik ben van plan om morgen een piaggio zip 49cc te halen en ik will het kopen van nederland en brengen naar belgie dus importeren en ik vroeg me af wat ik moet doen om de nederlandse papieren belgische te maken.
 
Advertisement - register to remove this

DIV bellen en vragen.
Sowieso de inschrijvingspapieren en het gelijkvormigheidsattest, Factuur en betalingsbewijs.
Let wel op, in Belgie is een gelijkvormigheidsattest (COC) ook op een brommer verplicht.
Ik weet niet of dit bij de Nederlandse brommer zit die je koopt.
Zit dit er niet bij, denk ik dat je ook nog eens bij de Belgische importeur voor dit merk een moet aankloppen om dit te bekomen, voorop gesteld dit merk en exacte type is ooit ook op de Belgische markt toegelaten anders wordt het misschien nog een heel ander verhaal.
Ik weet echter niet of een bromfiets die je importeert uit Nederland nog moet laten schouwen bij Autoveiligheid, dus als dat het geval is, dient alles ook origineel te zijn en technisch in orde.

Hieronder een website van het Vlaamse gewest waar je meer erover kunt lezen, het schijnt dat je ook nog langs een bevoegd douane kantoor moet.

https://www.vlaanderen.be/homologat...delec-overbrengen-van-een-eu-land-naar-belgie
 
Last edited:
Dat klopt dat had ik ook reeds gezien voor ik antwoordde echter gezien de vraagstelling ga ik ervan uit dat de brommer gekocht wordt in Nederland en dan naar Belgie geexporterrd en ingeschreven wordt.
 
Back
Top