Scooter op naam van ouders

Timnull30

New Member
Hallo,
Ik heb een vraag over WA scooterverzekering. Ik hoor van elke jongere met een scooter om me heen, dat de scooter op de naam van een van de ouders staat, aangezien dit gewoon heel erg veel geld scheelt op lange termijn. Ik vroeg mij af wat jullie mening hierover is, of jullie dit ook doen en wat de gevolgen zijn als ik dan vervolgens schade rijd met de scooter.
 
Advertisement - register to remove this

Mijn zoon heeft zijn scooter op zijn naam staan en dus ook zijn verzekering. Zodoende bouwt hij zelf al schadevrije jaren op en heeft ie straks een klein voordeel als ie auto gaat rijden.

Verschil:
ASR, Yamaha Jog R - ouwe zak (ik zelf) 3,93 per maand
ASR, Yamaha Jog R - 17 jarige (na 1 jaar schadevrij) 19,33

En nu komt de grap, als ik zijn scooter op mijn naam zet en verzeker, maar ik geef aan dat hij de gebruikelijke bestuurder is, zou ik 24,18 betalen. Dus dan betaal je nog meer..... heel vreemd.

Op mijn scooter, als hij schade zou rijden (onder de 21 jaar), dan heb ik een eigen risico van 1000,-. Rij ik zelf schade is er geen eigen risico.

Beter gewoon eerlijk op je eigen naam, de 15,- verdien je zeker terug op moment dat je je eerste auto gaat verzekeren!!
 
als ik aangaf dat er ook een minder jarige bestuurder op de Scooter rijd , was de Premie hoger .
Nu alleen meerder jarige er op mogen rijden is de Premie minder , maar als er toch een minder jarige bestuurder een ongeval er mee krijgt , is die niet verzekerd .
Lees de Polis voorwaarden goed door, en of bespreek het met je verzekerings agent.
 
Op naam van je ouders zetten kan, maar jij word als vaste bestuurder opgegeven. Soms is het iets goedkoper, maar dat is geen garantie.

Sta jij niet als bestuurder en je krijgt een ongeluk is de kans groot dat er niet uitgekeerd word.
 
op naam van ouders als minderjarig en niet opgegeven = <26 €1000 eigen risico meer, wel goedkoop = 5 euro p/m
op naam van ouders als minderjarig en opgegeven, eigen risico 250> = 30 p/m
op eigen naam, eigen risico 250> = 20 p/m, en hierbij bouw je schadevrije jaren op. het ligt wel aan je verzekering of je die mee kan nemen naar auto.

dit is volgens mij even zo 123 samengevat
 
Back
Top