Scooter valt uit het niets uit

Alessiocpr

New Member
Mijn scooter (santini capri brom 2021) viel uit het niets in een bocht volledig uit, elektrische start en kick werkte niet, vriend van mij vertelde me de scooter 2 keer te kicken zonder sleutel erin en dan gas geven tijdens kicken met sleutel erin iemand enige idee wat dat kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Mijn scooter (santini capri brom 2021) viel uit het niets in een bocht volledig uit, elektrische start en kick werkte niet, vriend van mij vertelde me de scooter 2 keer te kicken zonder sleutel erin en dan gas geven tijdens kicken met sleutel erin iemand enige idee wat dat kan zijn?
Start die nu weer wel?
 
Bekend probleem met deze chinese scooters, heb zelf een la souris en die heeft dit een tijd ook gedaan, deed er die tijd action olie in. Sinds dat ik nu andere olie gebruik en een onbegrenste ecu erin heb gedaan valt die nooit meer uit. Kijk ook ff naar de kleppen, belangrijk dat je een goede afstelling hebt
Post automatically merged:

Bekend probleem met deze chinese scooters, heb zelf een la souris en die heeft dit een tijd ook gedaan, deed er die tijd action olie in. Sinds dat ik nu andere olie gebruik en een onbegrenste ecu erin heb gedaan valt die nooit meer uit. Kijk ook ff naar de kleppen, belangrijk dat je een goede afstelling hebt
Had je tijdens de bocht gas los? Of viel die echt uit tijdens het gasgeven
 
Ja nu start die weer normaal met de elektrische start
Viel die ongeveer 1 km uit na het starten?
Bekend probleem met deze chinese scooters, heb zelf een la souris en die heeft dit een tijd ook gedaan, deed er die tijd action olie in. Sinds dat ik nu andere olie gebruik en een onbegrenste ecu erin heb gedaan valt die nooit meer uit. Kijk ook ff naar de kleppen, belangrijk dat je een goede afstelling hebt
Post automatically merged:


Had je tijdens de bocht gas los? Of viel die echt uit tijdens het gasgeven
Action olie is prima voor een scooter. Als het maar de juiste dikte is.
 
Bekend probleem met deze chinese scooters, heb zelf een la souris en die heeft dit een tijd ook gedaan, deed er die tijd action olie in. Sinds dat ik nu andere olie gebruik en een onbegrenste ecu erin heb gedaan valt die nooit meer uit. Kijk ook ff naar de kleppen, belangrijk dat je een goede afstelling hebt
Post automatically merged:


Had je tijdens de bocht gas los? Of viel die echt uit tijdens het gasgeven
Ik had m’n gas los
Post automatically merged:

Viel die ongeveer 1 km uit na het starten?

Action olie is prima voor een scooter. Als het maar de juiste dikte is.
Nee ik gok zo’n rond de 5km die ik die dag ermee had gereden voordat hij uitviel
 
Als hij uitvalt check dan eens gelijk of je nog een vonk hebt , neem daarvoor een reserve bougie mee , hoef je de hete er niet uit te draaien , alleen de dop overzetten , en de bougie op een blank stuk houden. Het wil met de bobines weleens gebeuren ,dat als ze warm worden inwendig sluiting maken , en het niet meer doen.
 
Back
Top