scooter valt stil, snap er niks van

s4ckmy

Chocolade met Ui
hallo,
ik hoop dat dit de goeie plek is om mijn vraag te posten, en k hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik heb een Derbi Atlantis Wave uit 2005, liep altijd als een zonnetje. Hij heeft 3/4 maanden stil gestaan (bij iemand anders, buiten. dit omdat ik er tijdelijk geen ruimte meer voor had). Maar goed, na die 3/4 maanden probeer ik hem te starten, tevergeefs. Nu is dat ook niet zo gek, nadat hij 3/4 maanden heeft stil gestaan buiten. Ik spuit remmenreiniger (ethanol ? ) in het luchtfilter en hij startte direct. Direct naar de Shell gereden en vol getankt, naar Ossenzijl gereden (+/- 16 KM) ging perfect vanuitdaar naar Oldemarkt (+/- 5 KM). In totaal dus ongeveer 21 Kilometer. Totdat ik op een rotonde kwam, ik bleef vol gas houden, en in 1 keer viel hij stil. Was niet meer aan de praat te krijgen, als ik hem kon starten wil hij binnen 2 sec. weer uit. Ook lekte hij veel benzine (bij de carb. weg). Scooter op de aanhanger, naar huis gebracht. Thuis er weer verder aan prutsen, carb. losgemaakt (dacht dat die vies was) tot mijn verbazing was hij brandschoon! ook de bougie werkte nog prima (getest op andere scoot.). Alles weer in elkaar gezet, en hij kreeg de geest; na 2 keer trappen was hij aan en heb ik een aantal rondjes rond huis gereden. Ging prima! Alleen wou hij stationair nog niet lopen, maar dat intresseerde me niet zoveel. Gisteravond wou ik iemand naar huis brengen, ging lekker tot ongeveer een goeie 250 meter verder (weer op een rotonde ) viel hij weer stil.
ik heb vandaag zelf de bedrading van en naar de bobine en overige componenten gecheckt. lijkt allemaal inorde, maar vanavond wou hij helemaal niet starten, hij heeft wel compressie.
Ik heb er niet veel verstand van verder, maar wij hebben hier in de stad maar 1 beunhaas die scooters repareert, en die kerel is zo duur, dat ik het eerst zelf wil proberen.


Alvast heel erg bedankt ! !
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top