Scooter valt stil na 200m rijden

Aerox2004

Well-Known Member
Hallo, ik heb de cilinder en zuiger van mijn aerox vervangen, omdat 1 kant van de uitlaatpoort afgebroken was.
Gisteren heb ik een Big Bore 50cc cilinder en zuiger op de aerox gemonteerd, alles zit volgens mij goed. Pijl op de zuiger wijst naar de uitlaatpoort en zuigerveren zitten er correct op.
Vervolgens heb ik ineens de carburateur schoongemaakt, bij het monteren is de choke afgebroken, ik had nog een choke liggen van een Vivacity, die paste erop, dus die had ik dan maar ook op de carburateur gemonteerd.
De olieslang was ook gescheurd, dus had ik het gescheurde gedeelte eraf geknipt en een benzineslang erover getrokken en aangespannen met klemmen.

Nadat alles was gemonteerd startte de scooter na +-10 keer kicken en reed goed.
Vandaag startte ik hem weer en na +-200m rijden viel die gewoon stil.
Na +-5 minuten wachten kon ik hem weer starten.
Dan weer 200m rijden en viel die stil.
Stationair blijft die goed draaien, maar eens ik even rij, valt die stil.
Ik hoor ook GEEN bwooooooooaaap geluid bij het stilvallen, dat vind ik ook vreemd.

Ik heb ook een grotere sproeier geprobeerd, er zat een 62 in, nu 70.
Andere bougie heb ik ook geprobeerd, maar helpt niet.

De enige aanpassingen die ik heb gedaan zijn:
-Nieuwe cilinder en zuiger
-Carburateur schoongemaakt
-Giannelli Reverse uitlaat gemonteerd
-Sproeier 70
-Nieuwe variorollen

Voor dat ik de cilinder had vervangen reed hij perfect.
Weet iemand wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou voor die olie slang, toch gewoon een goede halen.. Met beunen komt je op een gegeven moment alleen maar met meer problemen te staan.

Maar misschien krijgt hij te weinig olie omdat je met een gebeunde slang rijd.. En dan dat je gewoon een warmloper hebt..
Een nieuwe cilinder moet je nog eerst inrijden, voordat je weer wild over de weg wil rijden..

Zit er geen afgebroken stukjes in waar de oude choke heeft gezet..
 
http://www.scooterforum.net/threads/scooter-valt-stil-na-200m-rijden.206261/

Volgens dit topic had je de olie leiding profocorisch `gemaakt`door een slangentje op de oude te doen en deze met klemmetjes vast gezet..

Dat gaat natuurlijk ook nooit werken niet gek dat je warmloper hebt gehad, dat heb ik je ook al verteld in het topic hierboven.

Owww als dat echt zo is ga ik gewoon netjes een nieuwe slang zetten. Cilinder is er toch af nu, dus kan ik rustig de ontsteking en waterpomp eraf halen en een nieuwe slang van de oliepomp naar de carbu trekken. Alleen heb ik wel geen trekker voor de ontsteking, dus zal ik met 2 schroevendraaiers dit moeten proberen los te krijgen..
 
Back
Top