Scooter valt steeds stil

Aerox2004

Well-Known Member
Hallo, ik heb vandaag een Keeway F-Act 2-takt uit 2008 gekocht, maar ik zit met het volgende probleem:
Als ik die start wanneer hij koud is, dan start hij onmiddellijk en als ik dan ga rijden dan rijd die perfect, maar eens ik het gas loslaat en tot stilstand kom, dan wil die niet meer verdergaan. Als ik gas geef, dan valt die stil. Ik kan hem direct opnieuw starten, maar hij valt toch steeds weer stil. Als ik heel slim met het gas speel, dan wil die wel vertrekken, maar toch heel moeilijk.

Iemand die weet waar het aan kan liggen?

Carburateur heb ik nog niet uit elkaar gehaald of schoongemaakt, aangezien hij perfect stationair draait lijkt me de carburateur wel in orde.
Er zit een nieuwe cilinder, zuiger en uitlaat op;

Alvast bedankt
Gr
 
Advertisement - register to remove this

Hallo, ik heb vandaag een Keeway F-Act 2-takt uit 2008 gekocht, maar ik zit met het volgende probleem:
Als ik die start wanneer hij koud is, dan start hij onmiddellijk en als ik dan ga rijden dan rijd die perfect, maar eens ik het gas loslaat en tot stilstand kom, dan wil die niet meer verdergaan. Als ik gas geef, dan valt die stil. Ik kan hem direct opnieuw starten, maar hij valt toch steeds weer stil. Als ik heel slim met het gas speel, dan wil die wel vertrekken, maar toch heel moeilijk.

Iemand die weet waar het aan kan liggen?

Carburateur heb ik nog niet uit elkaar gehaald of schoongemaakt, aangezien hij perfect stationair draait lijkt me de carburateur wel in orde.
Er zit een nieuwe cilinder, zuiger en uitlaat op;

Alvast bedankt
Gr


Misschien wat grotere sproeier nodig..

Als de motor koud is is het verbruik lager dan als de motor warm is.. Door de hitte van de moter verdampt het mengsel sneller.. Bij een te kleine sproeier heb je die buffer niet meer. En zal die bij een warme moter dus schraal lopen.. Moter word dan te heet (kans op warmloper) en valt dan uit.
 
Back
Top