Scooter trilt bij vol gas

Freejay

Member
Hallo forumleden, ik heb een vivacity uit 2004. Als ik met mijn scooter op de top snelheid kom
54-55+ (gps), dan begint alles onder mijn voeten te trillen... Het voelt en klinkt niet zo goed, de scooter is origineel buiten de uitlaat, rolletjes. Voor dat ik de rolletjes had vervangen ging mijn scooter ook al die snelheid en trilde die ook al zo op topsnelheid, hebben jullie enig idee want mijn scooter kapot rijden is ook niet super leuk...
 
Advertisement - register to remove this

Het kan ook komen als de oogjes van de kappen kapot zijn.. Dan zit het ook allemaal niet meer heel goed vast en dan gaat het ook rammelen.

Bij motorisch, misschien een te kort aan smering..
 
Ik heb zelf 2 Vivacity's, bekend verhaal. Die dingen rammelen gewoon overal. Ook exact rond de 55+km. Je kan inderdaad ff alles nalopen en goed aandraaien. Als het blokkie gewoon voor de rest goed loopt, zo laten. Ik had zelf steeds problemen met me variogelijdertjes, die hadden na een paar honderd kilometer weer speling en dat. Als dat teveel speling hebt gaat ie ook rammelen en dat dringt door je hele scooter door, naar mijn ervaring. De vario is gewoon heel gevoelig, tot tegenstelling van de koppeling.
 
Last edited:
Ik heb zelf 2 Vivacity's, bekend verhaal. Die dingen rammelen gewoon overal. Ook exact rond de 55+km. Je kan inderdaad ff alles nalopen en goed aandraaien. Als het blokkie gewoon voor de rest goed loopt, zo laten. Ik had zelf steeds problemen met me variogelijdertjes, die hadden na een paar honderd kilometer weer speling en dat. Als dat teveel speling hebt gaat ie ook rammelen en dat dringt door je hele scooter door, naar mijn ervaring. De vario is gewoon heel gevoelig, tot tegenstelling van de koppeling.
Bedankt!
 
Varioplaat, ring verwijderen, 8 a 9 grams rollen erin, eventueel schimmen met ringetjes achter de gradenplaat (komt je vario nog hoger op), niet te veel shimmen, want dan kan ie tegen je kickstartrondsel aankomen, en dan ben je meteen van die hoge toeren af en gaat ie rond 60 a 65km
 
Ja 2takt en varioplaat erin (peugeot)
Denk dat je tzelfde probleem had als met mn runner. Had andere uitlaat gekocht ontgrensd en maakte overtoeren op de top(meer herrie en trillen) heb rolllen van 6 naar 10 gram gedaan, trok heel slecht maar nog steeds overtoeren toen heb ik de vario ring eruit gehaald, probleem was verholpen maar hij liep wel gelijk 20km harder
 
Varioplaat, ring verwijderen, 8 a 9 grams rollen erin, eventueel schimmen met ringetjes achter de gradenplaat (komt je vario nog hoger op), niet te veel shimmen, want dan kan ie tegen je kickstartrondsel aankomen, en dan ben je meteen van die hoge toeren af en gaat ie rond 60 a 65km
De snelheid is het probleem... ik wil juist rond de 55 blijven
Post automatically merged:

Denk dat je tzelfde probleem had als met mn runner. Had andere uitlaat gekocht ontgrensd en maakte overtoeren op de top(meer herrie en trillen) heb rolllen van 6 naar 10 gram gedaan, trok heel slecht maar nog steeds overtoeren toen heb ik de vario ring eruit gehaald, probleem was verholpen maar hij liep wel gelijk 20km harder
Ja dat is ook het probleem heb last van overtoeren maar snelheid is probleem
 
De snelheid is het probleem... ik wil juist rond de 55 blijven
Ja dat is heel lastig of je moet je standaard uitlaat er weer onder doen met prop. Want met ontgrensde uitlaat en vario ring erin kan hij zn toeren niet kwijt dus gaat ie over toeren maken of je moet rustiger rijden en niet vol gas rijden. Ik wou ook niet harder maar als je gewoon een beetje normaal rijdt wordt je niet aangehouden en rollerbank staat er paar keer paar jaar bij ons. Zou gewoon de ring eruit halen is veel beter voor de scooter minder slijtage en verbruik, en een beetje de plekken waar ze vaak staan met rollenbank vermijden en altijd opletten voor evt politie
 
Ja dat is heel lastig of je moet je standaard uitlaat er weer onder doen met prop. Want met ontgrensde uitlaat en vario ring erin kan hij zn toeren niet kwijt dus gaat ie over toeren maken of je moet rustiger rijden en niet vol gas rijden. Ik wou ook niet harder maar als je gewoon een beetje normaal rijdt wordt je niet aangehouden en rollerbank staat er paar keer paar jaar bij ons. Zou gewoon de ring eruit halen is veel beter voor de scooter minder slijtage en verbruik, en een beetje de plekken waar ze vaak staan met rollenbank vermijden en altijd opletten voor evt politie
Geen mogelijkheid om alsnog te begrenzen?
 
De snelheid is het probleem... ik wil juist rond de 55 blijven
Post automatically merged:


Ja dat is ook het probleem heb last van overtoeren maar snelheid is probleem
Zou het zoizo proberen en dan met je tel kijken hoe hard hij op gps gaat en als ie
Geen mogelijkheid om alsnog te begrenzen?
niet dat ik weet als je je uitlaat ontgrenst moet de vario ook ontgrensd worden anders draai je binnen een paar maanden iets stuk als je met overtoeren blijft rijden
 
Zou het zoizo proberen en dan met je tel kijken hoe hard hij op gps gaat en als ie

niet dat ik weet als je je uitlaat ontgrenst moet de vario ook ontgrensd worden anders draai je binnen een paar maanden iets stuk als je met overtoeren blijft rijden
De video wat ik had gezien, zei: als je onbegrensde uitlaat doet moet je andere sproeier (heb ik niet nodig), andere rolletjes rond 5.5 en andere trekveren...
 
Back
Top