Scooter trekt niet goed weg na nieuwe uitlaat

kimmieh0103

New Member
Hoi!

Ik heb een Sym Fiddle 2 scooter die niet meer goed wegtrekt nadat er een andere (goedkope, niet van Sym) uitlaat onder is gezet. Ik ben hier mee terug gegaan naar de scooterzaak omdat ik het erg irritant vind dat ik nu niet meer met auto's mee kan komen als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta en weg wil rijden wanneer het groen is. De scooterzaak heeft de carburateur schoongemaakt, maar mijn probleem is hiermee niet verholpen.. Wat opvallend is, is dat hij vooral sloom wegtrekt als de motor warm is. Als ik mijn scooter uit de schuur pak zonder dat ik er mee gereden heb trekt hij nog wel prima weg.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet wat ik moet doen? Ik zou het heel fijn vinden als mijn scooter weer vlot wegrijd.

Groetjes Kim
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat de trekveertje iets strakker moeten..

Als de originele koud zijn dan zijn de zeg maar wat strakker, maar bij warmte worden die wat slapper (heeft met het werken van het metaal te maken.)
 
Bedankt voor de tip!

Ik heb gebeld met de scooterzaak maar die wilde niks met de trekveertjes doen. Nu hebben ze er lichtere rolletjes in gedaan (4 gram ipv 6 gram) maar als ik stil sta en weg wil rijden stottert hij nog steeds (hij maakt wel geluid maar komt niet van zn plaats af)... Heel erg balen.. en hij maakt nu ook alleen maar meer lawaai, dus ben er eigenlijk nog niet tevreden mee. Iemand met de gouden tip?
 
Back
Top