mag die ook geen dipjes maken als die nog koud of een tijdje stilt staat? mij nachterwiel draait nu goed alleen moet mijn voor wiel fiksen het heeft iets te maken met mijn voorremVind dit nogal een raar gegeven eerlijk gezegd...
Komt erop neer dat als de weerstand minder wordt de scooter wel ineens vooruit wilt gaan!?
En het zal de meeste onder ons wel raar in de oren klinken wat ik hieronder ga beschrijven, maar op deze manier kom je er snel achter zonder eerst alles te moeten demonteren et cetera.
Je kunt zelf een makkelijke test uitvoeren om er achter te komen of dat alles van de transmissie goed afgesteld staat.
Met warme motor op de middenbok(standaard) zetten en met een vrij lopend en stilstaand achterwiel vol gas geven.
Met een warme motor mag het achterwiel niet meedraaien in stationair toerental, als het wiel wel meedraait wil dit zeggen dat de segmenten van de koppeling het huis eerder aangrijpen als dat wenselijk is!
Als het gelijk (in 1 keer) naar de top en toeren loopt zonder dipjes, dezelfde procedure herhalen maar dan met jou in/op het zadel.
Zorg ervoor dat er iemand bij is om de achterkant van de scooter omhoog te houden zodat het achterwiel vrij loopt en je niet ineens een wheelie maakt.
Ook nu mag de motor geen weerstand ondervinden en moet het zonder toerendipjes gelijk naar de top gaan.
Is dit het geval is er nog een laatste test, zelfde als de vorige maar nu met het achterwiel aan de grond of je houd de achterrem volledig ingedrukt. Als je wederom vol gas geeft mag de motor niet instorten of gaan schommelen in toerental!
Is dit wel het geval kun je er donder op zeggen dat de overbrenging naar het achterwiel niet correct staat afgesteld.
Maar goed, je hebt nu in ieder geval wat om te controleren want inmiddels is er wat meer gepost zag ik.
Waarom spring je eigenlijk op je scooter en hoe moet ik me dat voorstellen? Je staat op je treeplank en uit boosheid spring je of wat bedoel je
skippybal is Wel goedkoper hoor!Je word er alleen zo moe van.We gaan het vinden en oplossen .
Het is een Scooter hoor , en GEEN Skippy bal.
zal de poeremetator wel bedoelen ;-)skippybal is Wel goedkoper hoor!Je word er alleen zo moe van.
Je kan er toch aan draaien dan merk je het vanzelf. Wij kunnen dat niet vanaf de plee zien natuurlijk. Draai er een beetje aan en ga weer een stukje rijden.zou het iets met luchtschroef hebben te maken? ik heb hem 1.5 slag open moet ik die 2.5 openen of tot dat die goed rijdt?
ja die zijn goed nu een vriend van mij heeft ook een zip 50cc 4t. die van hem trekt heel erg snel naar 65 per uur. ik draaide aan zijn banden, en voorkant draait ook niet zoveel bij hem. alsnog haalt hij zo n hoge topsnelhied binnen paar seconde. dus ik denk niet dat het iets met de remmen heeft te maken. alleen mijn achtrrem was slecht afgestelt.over de luchtschroef zijn al diverse boeken geschreven.
heb je de remmen al soepel?
stap voor stap
wat bedoel je hiermee?Maar als ik zo'n beetje lees hoe je dat ding aftrapt zal het wel ver einde oefening zijn
Het staat er letterlijk.wat bedoel je hiermee?
Post automatically merged:
Weerstanden zitten ook in elektronische componenten...Wil je de definitie van een woord weten typ dan in google in: ''(het woord) definitie''. Bijv: weerstand definitie. Dan kom je onderanderen dit tegen ''verzet; tegenstand; elke kracht die een kracht tegenwerkt, belemmert of opheft''.
In deze context betekent het dus dat het wiel met moeite draait. Aka, het wiel biedt weerstand.
''hoe kan ik zien welke wiel weerstand heeft?'' Als ik dit lees kan ik moeilijk weten dat je niet weet wat weerstand is.
Sorry als ik bot reageerde, maar het werkt nogal op mijn zenuwen als ik een vraag 3x moet herhalen.
wat is alles?Het wordt een heel lang topic op deze manier, maar ik denk dat deze Zip weer goed zal rijden na kundig onderhoud. Alles nalopen en vervangen wat versleten is. Als ts dat zelf niet kan, kan hij het beter uitbesteden. Want zo moeilijk is het niet om te controleren of je voorwiel aanloopt...
Vario en drukveer kan je controleren door het volgende:wat is alles?
bougie is vervangen
luchtfilterelement is vervangen
rollen zijn vervangen
vsnaar is vervangen
trekveren zijn vervangen
olie 300-400km geleden verversd
zoals ik het zei ik had drukveer gekocht een verkeerde maat. hoe kan ik zien of mij drukveer het goed doet
waar moet v snaar ongeveer zittenVario en drukveer kan je controleren door het volgende:
Pak een Vilstift , permanent Marker.
Zet diverse strepen van onder naar boven op zowel de Vario schijven en de schijven bij de Koppeling.
De Vsnaar zal de viltstift strepen wegpoetsen zeg maar , zo kan je zien hoe hoog en laag de de Vsnaar komt.
Is je carburateur dan al in orde? En de weerstand bij het duwen?wat is alles?
bougie is vervangen
luchtfilterelement is vervangen
rollen zijn vervangen
vsnaar is vervangen
trekveren zijn vervangen
olie 300-400km geleden verversd
zoals ik het zei ik had drukveer gekocht een verkeerde maat. hoe kan ik zien of mij drukveer het goed doet
ik heb een witte drukveer besteltVsnaar op de Vario zo ver mogelijk Boven in , en bij de koppeling zo ver mogelijk onder in , zo haal je de hoogste Topsnelheid .
Is de drukveer te zwaar , zal de Vsnaar nooit laag in de schijven van de koppeling komen , meer toeren , lagere topsnelheid.
Kan je gaan compenseren met andere Rollen , maar de drukveer is 1 van de belangrijkste dingen van de overbrenging.
Mijn advies is de Drukveer : Malossi wit , dan zit je bijna altijd goed , bij laag toerige Set Ups , vandaar ga je verder afstellen .
Het is helaas niet zo van ... FF dit er in .. FF dat er in en ik ben er , helaas werkt dat zo niet . gaat best veel tijd inzitten.
weerstand is nu gewoon goed, hoe zie ik of mij carburateur het goed doet. ik heb mijn luchtschroef helemaal in gedraait als ik hem 1.5-2.5 los draai gaat die bij volgas heel raar reagerenIs je carburateur dan al in orde? En de weerstand bij het duwen?
Gaat de Scooter stotteren ? zo ja ... verkeerde Sproeier.weerstand is nu gewoon goed, hoe zie ik of mij carburateur het goed doet. ik heb mijn luchtschroef helemaal in gedraait als ik hem 1.5-2.5 los draai gaat die bij volgas heel raar reageren