This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

scooter trekt harder op over een drempel

Predict

Member
ik heb een piaggio zip uit 2007 heb een dmp cdi op gezet met begrenzer

sproeier 78
nieuwe malossi filter
carburateur gereinigt met wd40
nieuwe bougie

mijn scooter rijdt harder wanneer ik over een drempel rij of als ik hele tijd op scooter spring tijdens rijden
verder trekt die normaal heel traag op
en als ik de scooter duw gaat dat heel erg zwaar

verder heb ik geprobeerd zonder gasschuiveer te rijden dan gaat die harder dan wanneer ik hem erin heb
met de gasschuiveer hapert en stottert die ook heel erg veel

ik heb deze onderdelen besteld malossi 6.1g, gele trekveertjes, witte drukveer, en piaggio v snaar
alleen kan ik niet variomoer los krijgen die zit heel erg vast samen met koppeling moer
 
is er geen oplossing van waarom mij scooter niet normaal rijdt?

als het met rolletjes v snaar drukveer of trekveer heeft te maken dan weet ik wat ik moet doen

mij vraag is ligt het aan iets anders
?
Kunnen wij ook lastig zeggen zo, maar zou mn carburateur voortaan met benzine of remmenreiniger schoonmaken ipv wd40. Wellicht helpt dat je nog ergens en sowieso die veer terug in je gasschuif. Zit je remkabel niet ergens achter of misschien niet goed op zn plek? Als ie met duwen al zwaar loopt is niet goed natuurlijk
 
is er geen oplossing van waarom mij scooter niet normaal rijdt?

als het met rolletjes v snaar drukveer of trekveer heeft te maken dan weet ik wat ik moet doen

mij vraag is ligt het aan iets anders
?
En daarom denken wij dus mee. Kan aan meerdere dingen liggen. Vandaar de vele reacties met andere mogelijkheden.
Zulke problemen kunnen heel simpel zijn of juist lastig te vinden... Vandaar niet direct een hapklaar antwoord.
Bijvoorbeeld: Scooter viel uit tijdens het rijden en zit nu muur vast. Dan is het antwoord vrij simpel: Vast loper. die vlieger gaat hier niet meteen op.
 
dat zal ik doen mij probleem is simpel gezegd scooter trekt niet snel op en als ik over drempels rij of erop spring gaat die harder optrekken waarschijnlijk hebben juliie nooit van gehoord maar bedankt dat jullie mee denken
 
het is zeker wel vaker voorgekomen dat een scooter ineens uitvalt, beter of slechter gaat lopen als de vering ingedrukt wordt. Meestal komt dit door een kabel of slang die geknepen word of slecht contact maakt.

De hoge weerstand vind ik nogsteeds vaag. Weet je nou al welk wiel het is?
 
ik heb al paar keer gevraagd maar hoe moet ik dat zien welke weerstand het is
 
Weet je niet wat weerstand betekent? Misschien even een woordenboek zoeken
zo jij hebt fking veel tijd om te verspillen als je even niet dinge kan uit leggen zou ik ook niet reageren. ik heb weerstand van scooter opgezocht en kom led kabels tegen van daar dat ik vraag maar als je niet normaal antwoord kan geven hoef je niet te reageren verneuk je tijd ergens anders maar
 
Gaat je scooter langzamer als je door een kuil rijdt?
nee niet per se wanneer ik rond 40 rij stijgt die sneller op naar 45-48 heel soms gaat die 55 en de andere keer weer niet


zip rijdt veel beter dan begin nadat ik 2.4 bar had gepompt en rem heel erg los heb gehaalt ik heb ook gemerkt dat voorrem best tegen aan loopt

hoe kan ik het beste beetj los maken
 
Remmen voor , spuit deze in met Remmen reiniger , daarmee komen de zuigers los .
Remklauw eens uit elkaar halen kan ook geen kwaad , pennen en het stalen gedeelte van de remblokken eens insmeren met Kopervet.
Betreft achter , haal het wiel er eens af , kijk of de rem segmenten ( voeringen ) soepel heen en weer gaan als je de achterrem inknijpt.
Met weerstand werd bedoeld dat het wiel of wielen zwaar draaien , je voelt het eventueel al als je met de scooter loopt zonder draaiende Motor.
 
maat ik ben hier om je te helpen. Als je zelf te achterlijk bent om de definitie van een woord op te zoeken kan ik je helaas niet helpen, want heb geen zin om 10 jaar school voor je opnieuw uit te leggen. Succes nog
 

zoals 4slaf4life al zei :​

we zijn hier om te helpen , gratis en voor nix , is immers onze hobby .​

Ik begrijp dat je een beetje klaar ben met de scooter dat het niet gelijk lukt , echter is dat nog geen reden om soms uit te vallen .​

Er kunnen zoveel oorzaken zijn , een Scooterzaak weet het ook niet 1 2 3 , maar vraagt wel 60,00 of meer per uur Excl. BTW.​

 
ik zal dat met voorrem proberen
ik heb trouwens een ander bougie kabel geprobeerd en had zelfde probleem nog

maat ik ben hier om je te helpen. Als je zelf te achterlijk bent om de definitie van een woord op te zoeken kan ik je helaas niet helpen, want heb geen zin om 10 jaar school voor je opnieuw uit te leggen. Succes nog
je overdrijft teveel ik vroeg een woord, niet 10 jaar school uitleg. ik zei letterlijk ik had het opgezocht maar kon niks er over vinden. ik vroegnetjes wat het was en moet je zo nutteloos reageren.
dat snap ik heel erg goed en daar voor ben ik heel erg dankbaar. alleen zijn commentaar zijn niet om mij te helpen ik vroeg meerde keer wat die ermee bedoelt. het is best wel logsich dat ik voordat ik iets vraag eerst ga opzoeken. ipv van uitleggen wat hij ermee bedoelde moest hij zeggen "gebruik een woordenboe" dat is heel onnodig
 
Wil je de definitie van een woord weten typ dan in google in: ''(het woord) definitie''. Bijv: weerstand definitie. Dan kom je onderanderen dit tegen ''verzet; tegenstand; elke kracht die een kracht tegenwerkt, belemmert of opheft''.

In deze context betekent het dus dat het wiel met moeite draait. Aka, het wiel biedt weerstand.

''hoe kan ik zien welke wiel weerstand heeft?'' Als ik dit lees kan ik moeilijk weten dat je niet weet wat weerstand is.

Sorry als ik bot reageerde, maar het werkt nogal op mijn zenuwen als ik een vraag 3x moet herhalen.
 
bedankt voor uitleggen!!!

mijn achter wiel draait netjes rond alleen mijn voorrem moet nog gefixed worden ik ga tips van brute force in het weekend uitporberen
 
mijn scooter rijdt harder wanneer ik over een drempel rij of als ik hele tijd op scooter spring tijdens rijden
verder trekt die normaal heel traag op

Vind dit nogal een raar gegeven eerlijk gezegd...
Komt erop neer dat als de weerstand minder wordt de scooter wel ineens vooruit wilt gaan!?

En het zal de meeste onder ons wel raar in de oren klinken wat ik hieronder ga beschrijven, maar op deze manier kom je er snel achter zonder eerst alles te moeten demonteren et cetera.

Je kunt zelf een makkelijke test uitvoeren om er achter te komen of dat alles van de transmissie goed afgesteld staat.
Met warme motor op de middenbok(standaard) zetten en met een vrij lopend en stilstaand achterwiel vol gas geven.
Met een warme motor mag het achterwiel niet meedraaien in stationair toerental, als het wiel wel meedraait wil dit zeggen dat de segmenten van de koppeling het huis eerder aangrijpen als dat wenselijk is!
Als het gelijk (in 1 keer) naar de top en toeren loopt zonder dipjes, dezelfde procedure herhalen maar dan met jou in/op het zadel.
Zorg ervoor dat er iemand bij is om de achterkant van de scooter omhoog te houden zodat het achterwiel vrij loopt en je niet ineens een wheelie maakt.

Ook nu mag de motor geen weerstand ondervinden en moet het zonder toerendipjes gelijk naar de top gaan.
Is dit het geval is er nog een laatste test, zelfde als de vorige maar nu met het achterwiel aan de grond of je houd de achterrem volledig ingedrukt. Als je wederom vol gas geeft mag de motor niet instorten of gaan schommelen in toerental!
Is dit wel het geval kun je er donder op zeggen dat de overbrenging naar het achterwiel niet correct staat afgesteld.

Maar goed, je hebt nu in ieder geval wat om te controleren want inmiddels is er wat meer gepost zag ik.