This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

scooter trekt harder met 70cc maar rijd trager =o

streetscraper

Well-Known Member
ik heb dus een 70cc DR gestoken (al zeker 200 km geleden weet et niet precies meer ik rij ook zoveel x|. Al sinds ik hem heb trekt hij als een gek in vergelijking met me standaard 50cc maar blijft 5 km trager gaan 8P

setup:

* DR 70cc
* 12mm
* doppler filter
* standaard vario en koppeling
* stage 6 pro uitlaat (de echte niet replica)

afstelling nu:

* luchtschroef 1.5 slag
* sproeier 102 (vind jij misschien te groot maar rij er maar zelf mee knalt als een beest en bougiekleur is bijna correct, juist iets te zwart maar ik vind dat veiliger)
* gemixte rolletjes om en om - 4.25 gram uitgerekend
* gele malossi drukveer

(zuigerveertjes zitten goed, pijltje naar uitlaatpoort, wand ingesmeerd met olie en dat gaat al meer dan 200 km goed dus ja.

hij trekt echt super als je hem vergelijkt met me 50cc MAAR

top met me 50cc & stage 6 pro: 85 teller

top met me 70cc & stage 6 pro: 80 teller (wel een pak meer koppel)

ik vind het nu weer niet zo belangrijk koppel interesseert me meer dan top maar ik begrijp het gewoo nniet meer :L iemand die me kan helpe of uitleg geven (jah ik weet dat me setup niet ideaal is maar met 70cc erop moet hij toch zoiezo sneller gaan :L of toch minstens gelijk..niet trager)
 
Heb je überhaupt al geprobeerd om iets aan de afstelling van je overbrenging af te stellen?

euhm..ja duh x|

geprobeerd:

4.75 gram gewichtjes: te zwaar
3.75 gram gewichtjes: te licht (overtoeren op t laatste)
beiden om en om gemixt: +/ 4.25 gram loopt ie gelijkmatig mee

standaard drukveer --> ging nog goed maar op aanraden een gele van malossi gestoken. Toen had ik meer kracht maar top bleef lager als met 50cc :L

carburateur:

sproeiers 90 tot 102 (laatste liep die het best mee)
 
jah dat gedoe van 17.5 benk nogal beu gehoord =p ik rij minstens 120 km in de week en benzine komt niet gratis dus liever hou ik de 12. Maar de 12mm verklaart toch gewoon niet waarom ie plots 5 km trager gaat?

en ik heb al eens naar de afstellingen gekeken van andere drs en qua overbrenging is het gewoon bijna hetzelfde als bij mij en zij gaan veel harder.
 


je 70cc heeft meer lucht en benzine nodig(grotere inhoud8P), en je 12mm carb red dat niet, dus kan hij niet zo veel toeren maken als je 50cc.
 
.


Die uitlaat presteert niet geweldig op een 70cc, dat kan er ook mee te maken hebben.
 
jah ik rijd met powerfilter en een grote sproeier omdat hij dan pas echt GOED liep. Maar nog steeds niet snel =p
 
Of terwijl je kan gewoon niet afstellen?

Een origineel filter zal hij zeker mooier mee lopen. Veel minder weer afhankelijk etc.
 
heb me weer een uurtje of drie beziggehouden met afstellen van me vario. Even nog een setje rollen gehaald ook <] na wat proberen liep hij het best met 3.5 gram & 3.75 gram gemixt. uitgerekend dus 3.62 gram. Vroeger reed hij met 4.25 gram uitgerekend (3.75 & 4.75 gemixt. Met de lichtere gewichtjes nu trekt hij stukken beter en heeft genoeg wheeliepower nu wat hij eerst niet had :W hij draait ook meer toeren maar geen overtoeren natuurlijk (op het randje =p. Nu haal plat op de teller en niet teveel wind mss 90 teller. :7 ik denk toch dat ik (bijna) op de max zit van wat ik er kan uithalen want het is echt van niet harder kunnen.

setup

* DR 70 ac
* 12mm + doppler filter
* stage 6 pro uitlaat

afstelling nu:

* sproeier 102 (van sproeier 90 tot 104 getest, 102 liep die het best)
* 3.75 & 3.5 om en om gemixt
* gele drukveer malossi
* blauwe trekveertjes (te slap, geen idee welk merk ga eens malossi geel doen denkk)

zou een andere (race)vario eventueel helpen? :X
 
je hebt dus nog je originele vario? als je een betere gaat halen heb je ook grotere rolletjes nodig, bij P1 bv 16x13 terwijl jij nu 15x12 hebt. je kan beter sparen voor een 17,5 en een originele luchtfilter. wand zo (en zeker in belgie) ga je zeker is een keer aandacht krijgen van de blauw mannen. (kan het niet genoeg zeggen ) en je wil niet weten wat voor boetes er op +85kmpu staan.
 
nee idd maar ja =p ik rij normaal gezien nooit waar er veel politie is..we zien wel..jah maar rolletjes zijn toch meegeleverd (ik weet ook dat je grotere nodig hebt hoor. Het went gewoon veel te hard =s ik stel hem telkens NOG beter af en na een ritje van 12km vind ik dat het alweer te traag is =p en nu staat hij bijna goed voor zover je dat zonder testbank kunt weten. Dus daarom dachtk andere vario of zo..En jah hij maakt wel een te gek geluidje =p je zou al die mensen moeten zien kijken xD