scooter trekt harder met 70cc maar rijd trager =o

Die denken "wat is dat voor fucking sjonnie dan".



Een andere vario zal helpen, echter krijg je er wel rollen bij maar heb je er 9 vd 10 keer niks aan omdat de bijgeleverde gewoon te zwaar zijn.
 
Die denken "wat is dat voor fucking sjonnie dan".



Een andere vario zal helpen, echter krijg je er wel rollen bij maar heb je er 9 vd 10 keer niks aan omdat de bijgeleverde gewoon te zwaar zijn.

Zo ver ik mij kan herrineren krijg je bij een mhr vario verschillende rollen erbij, en die zijn echt wel licht genoeg;)
 
nu rijd hij 90 teller / ongeveer 80 echte met deze setup:

* DR 70
* stage 6 pro uitlaat
* doppler filter

de rest std

is dit normaal (vario is wel al oud en ik vermoed niet te best meer :+)

afstelling nu:

* sproeier 102 (iets te rijk)
* gele drukveer malossi
* blauwe trekveertjes, geen idee welk merk (iets te slap)
* 3.5 gram & 3.75 gram om en om gemixt (loopt ie et best mee, 4.2 is al te zwaar)

als jullie zeggen 80 echte is 'normaal' voor deze setup vind ik et best. Anders moet ik nog een paar dingen proberen. :) Ik denk aan rode drukveer, iets sterkere trekveertjes??
 
IMO moet je de vario afstelling nog wat perfectioneren, je zegt dat hij met 3,6 gram (+/-) beter loopt dan met 4.2, en IMO zit daar nog zat ruimte tussen om even te proberen. Sinds wanneer bestaan er overigens rollen met 2 getallen achter de komma?
 
IMO moet je de vario afstelling nog wat perfectioneren, je zegt dat hij met 3,6 gram (+/-) beter loopt dan met 4.2, en IMO zit daar nog zat ruimte tussen om even te proberen. Sinds wanneer bestaan er overigens rollen met 2 getallen achter de komma?

door te mixen :) en zo uitgerekend xD
 
3,5 gram en 3,75 gram gemixed zeg je. Dus je moet ook 3 rollen hebben van 3,75. Of bedoel je dat je uit kwam op 3,75?
 
Met 2 cijfers achter de komma bestaan al een flink tijdje,

Btw ik heb het zelfde probleem, Ik rijd met 17,5 carb en ga maar 5 km harder dan met me 50 cc. Nou weet ik dat een 70 cc en 1,5 carb meer voor koppel is. Maar togh, Ik rijd nu met sproeier 80 En ga zometeen even 86 proberen.
In me overbrenging heb ik:
Blauwe drukveer malossi
Zwarte trekveertjes malossi
7gr rollen, nu gaan jullie zeggen veel te zwaar maar ik rijd peugeot speedfight 3 en als ik lichter gaat dan gaat die alleen maar overtoeren blairen.
 
wat ook nog zou kunnen mischien een domme opmerking maar is je v snaar niet versleten als ie dikker is komt ie ook hoger in je vario te liggen mischien dat dit helpt
gr. patrick
 
mja hij is nu toch vastgelope =( stuk circlipje afgebroken door teveel toeren..pff V snaar was trouwens onlangs vernieuwd (dus nog dik genoeg, ben ik zeker van), zat een gele drukveer in..Ik heb er een dagje een zx onder gehad toen trok die echt beter (stage 6 vind ik echt een KOPPELLOZE uitlaat) maar nooit echt kunnen fijnafstellen omdat ie dan is vastgelope. Nu moet ik dus nog een nieuwe cc halen
 
Een cir clipje loopt er niet uit door veel toeren, maar door verkeerde montage.

AFGEBROKEN niet eruit gelopen :p dat krulletje dat je in je tang neemt was gewoon afgebroke en langs me zuiger naar me cc kop gegaan |( en ja ik ben dat zeker dat de rest van de circlip erin zat want de pistonpen kon je er echt niet uitduwen hoor
 
Back
Top