Scooter trekt niet genoeg toeren om koppel te maken

M_Mastenbroek

New Member
Heyo had gehoopt dat ie wat langer mee zou gaan maar valt tegen, recent een Gilera stalker dubbeldisk langcarterblok onder een zip 2000 gebeunt, ga niet doen of dat allemaal netjes is gegaan maar liep de eerste 8 á 10 ritten redelijk vlekkeloos.

Issues begonnen toen ik zag dat de leiding van men benzinetank naar men carb toe tegen het achterwiel aan geschuurd had en lek was gegaan, was onderweg naar werk en toen merkte ik onderweg een flinke reductie in topsnelheid, uiteindelijk leiding vervangen en nu loopt hij nog steeds niet harder dan een deprimerende 10km/u.

Zit de originele alles op het blok behalve de gianelli plus uitlaat die ik erop gezet heb zou meer dan geschikt moeten zijn voor de standaard cilinder, carb heeft ooit al is problemen gehad, zaten een soort klonten in de vlotterbak, die heb ik eruit gewassen en terug in mekaar gezet, liep daarna weer prima.

Nu start hij alleen goed als ik 10% gas geef, loopt hij max 10 seconden stationair en komt er dikke witte rook uit de uitlaat, kan het aan de mengsmering liggen? Zit ook nog een oliepomp in die niet gebruikt wordt.

Is ook lastig checken omdat hij nu nog op men werk staat, heb daar niet bepaald men gereedschap aanwezig dus een "get me home" oplossing zou ook al voldoen,
 
Advertisement - register to remove this

De vlotterbak losgemaakt van de rest, klonten eruit geschept en met een doek de rest eruit gewipt, met een naald de sproeiers vrij van meuk gemaakt en toen vlotterbak in de zon gelegd om te drogen, niet alsof ik heel men carb door de vaat heen heb gedaan
 
En je tank is vrij van die klonten , of heb je daar niet naar gekeken
Dat zou geen optie moeten zijn aangezien het blok al bijna een jaar niet meer onder dezelfde scooter hangt, is dus ook niet dezelfde tank, als ik zelf een gok moest doen dan is die carb verrot, heb op de Gilera stalker waar het blok eerst onder hing ook issues met het gasgeven gehad maar die trokken weg toen ik de carb gereinigd had
 
is begonnen nadat je leiding lek ging bij je achterband, dan kan de troep daarvandaan zijn gekomen? heb je een leidingfilter teruggeplaatst?
ik reageer niet zo goed op "dat zou niet moeten" want: "dat blijkt dan na 30+ posten soms toch wel" kijk gewoon ff in je tank? hoeveel werk is dat?
 
is begonnen nadat je leiding lek ging bij je achterband, dan kan de troep daarvandaan zijn gekomen? heb je een leidingfilter teruggeplaatst?
ik reageer niet zo goed op "dat zou niet moeten" want: "dat blijkt dan na 30+ posten soms toch wel" kijk gewoon ff in je tank? hoeveel werk is dat?
Ho ik bedoel ook niet het beter te weten, kom hier om info in te winnen uiteraard, probleem met die troep in men carb heb ik ergens zomer vorig jaar gehad en opgelost, probleem met de leiding is een recent probleem dus dacht wel te kunnen stellen dat het los stond van mekaar gezien de problemen van de carb wegtrokken nadat ik deze gereinigd had, zal straks nog wel ff voor je men tank checken maar is niet dezelfde tank als waar toen het probleem mee was
 
Back
Top