Scooter teveel keuzes

bionitro

Well-Known Member
Hey beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik kon maar niet een topic vinden voor je voor te stellen, (ik moet toegeven ik ben niet zo'n held als het aankomt op forums, anders moet een mod dit maar even moven)

In iedergeval mijn naam is sjarl 20 jaar en ik woon in een klein dorpje net uit maastricht, ik rijd nou al sinds ik mijn rijbewijs heb auto (dik 2,5 jaar eerst een volvo, daarna een saxo) maar nou ga ik een nieuwe studie beginnen dus mijn saxo doe ik weg en er komt een scooter voor in de plaats.

Maar die keuze welke scooter het word is een beetje lastig.
Er zijn gewoon een paar eisen waar het ding gewoon echt aan MOET voldoen.
1) ik ben een vrij lange jongen (1,90) dus hij moet chill zitten en genoeg ruimte bieden.
2) de onderdelen moeten niet zodanig duur zijn dat het lijkt alsof ze van mars afkomen.
3) aankoop prijs is geen probleem, na mijn verkochte auto ben ik rijk genoeg :W
4) hij moet een beetje fraai uitzien
5) betrouwbaar, en ook nog een beetje betrouwbaar als ik hem een kilometertje of 80/90 wil laten lopen.
6) misschien wel het belangrijkste punt is dat hij veel kilometers moet kunnen maken! (liefst lange tijd achter elkaar)


Als eerste viel ik gewoon als een blok voor een italjet dragster, vind ik een prachtig ding. Maar ik zag al snel dat italjet failiet was, onderdelen lastig te krijgen waren, en de onderdelen ook niet echt als betrouwbaar beschouwd werden.

Na wat meer research kwam ik uit op een
-Gilera runner
-area 51

menssen die er eentje hebben van deze twee, kunnen jullie wat feedback geven over wat aan de hand van mijn lijstje volgens jullie de beste keuze zou zijn?


hartelijk bedankt alvast.
Sjarl.
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je beter voor een motorscootertje kan gaan kijken.
Een runner voldoet dan wel.
Mja denk niet dat je een motor rijbewijs hebt aangezien je auto rijd(correct me if iam wrong).

Een runner zit wel redelijk lekker zelf wel opgereden en ben zelf 1,85.
Verder kan een beta of aerox ook wel alleen moet je dan wat verder
naar achteren gaan zitten mits je lange benen hebt.

Het probleem met runner is dat het een gewilde scooter is om te stelen.
Verder bied een peugeot wel veel beenruimte maar zijn het meestal lelijke krengen diegene die veel beenruimte bieden.
(mja weet niet wat jij onder lelijk verstaat)
 
Voor een motor te berijden, zul je toch een motor rijbewijs moeten hebben en daarmee mag je met een scooter meestal op meerdere plekken komen en ben je wat wendbaarder (wat belangrijk is in een grote stad als maastricht) Zelf was ik ook wel aan het kijken voor een runner, alhoewel ik nog niet echt bekend ben met de area 51, zijn onderdelen daar goed verkrijgbaar voor ?

thanx voor je hulp zover cybernaab =)
 
Voor een motor te berijden, zul je toch een motor rijbewijs moeten hebben en daarmee mag je met een scooter meestal op meerdere plekken komen en ben je wat wendbaarder (wat belangrijk is in een grote stad als maastricht) Zelf was ik ook wel aan het kijken voor een runner, alhoewel ik nog niet echt bekend ben met de area 51, zijn onderdelen daar goed verkrijgbaar voor ?

thanx voor je hulp zover cybernaab =)

Voor die scoot is zat te krijgen.
Alleen kosten aprilla onderdelen meestal wat meer dan die van andere scooters.
Het is wel een scooter die je wat kan opleuken tunen etc.
 
Als ik jou was zou ik voor een Neos oid gaan... Mijn ervaring (ben zelf 1.92 m) is dat hij heel comfortabel zit, ook met iemand achterop. Het blokje wat eronder zit (minarelli horizontaal) is erg betrouwbaar, en dr is heel veel voor te krijgen ;)
 
Ik zou zelf ook voor Yamaha kiezen. betrouwbaar , veel stukken voor te krijgen
maar een runner is naar mijn weten ook een betrouwbare scooter
& wat ik zeker niet zou kiezen en CPI ofzo
Grtz!
 
Ik zou zelf ook voor Yamaha kiezen. betrouwbaar , veel stukken voor te krijgen
maar een runner is naar mijn weten ook een betrouwbare scooter
& wat ik zeker niet zou kiezen en CPI ofzo
Grtz!

Hier sluit ik me bij aan, maar wat ik wil toevoegen is dat er ook een hoop chinees troep op de markt is wat je echt niet moet hebben. Meestal te herkennen aan de prijs, bijvoorbeeld een compleet nieuwe scoot voor 500 euro ofzo van een of ander vaaaag merk.

Succes!!
 
nee je moet sowieso voor een bekend merk gaan als ik jou eisen zo eens zie, dan kom je toch wel bij: Yamaha, Piaggio, Peugeot en Aprillia
de mooiste modellen daaruit vind ik de Aerox, Runner, Peugeot vind ik niet echt mooi en de SR.
Daarvan denk ik ook dat de Runner de meeste beenruimte bied of een van die andere merken met een stage 6 vooruitstaande clamp met een sportstuur erop (clamp 65 + stuurtje 20 euro) alleen is dan het rotte dat je er nog een goeie teller bij moet kopen..

dus de keuze is natuurlijk toch aan jou maar ik denk dat de Runner het beste aan jou eisen voldoet
 
ik heb een area en een runner gereden en moet zeggen dat de runner iets ruimer zat (ben zelf 1.90) maar dat was verder ook geen probleem met de area hoor. het zijn allebei goede scooters waar voldoende voor te krijgen is. ik zelf ben een runner(piaggio) fan dus ik zou voor de runner gaan maar het zijn allebei goede keuzes dus het is echt een kwestie van smaak om tussen deze twee te kiezen
 
JAAAAH MET UBERMHR SETUP..

Kom op man wat is dat nou voor een reactie, onderbouw je mening eens. Ik vind namelijk een rox nogal krap zitten voor iemand van 1,90

Op me aprilia area51 helemaal geen probleem. Wegligging is fenomenaal door de tank voorin en heeft hetzelfde blok als een aerox. Erg betrouwbaar blokje. Veel voor te krijgen en veel info over te vinden. Je betaald niks teveel aan je brommer. Ik vind persoonlijk namelijk dat een aerox veel te duur is. Heeft gewoon zelfde blok als menig ander scooter en is gemiddeld meteen 400 euro duurder.

Slaat gewoon nergens op. Je betaald voor het populaire model. Als je een lada met mercedesmotor kan kopen voor 200 euro. Of een mercedes met dezelfde motor en de mercedes is 2500 euro duurder koop ik liever de lada. Zelfde prestatie's en betrouwbaarheid.

Tuurlijk, deze vergelijking is zo krom als een hoepel maar het geeft iig een beeld van hoe ik over een rox denk.
 
Aan jou eisen te zien kan je idd beter voor een goed bekend merk gaan.
Yamaha: [maakt gebruik van minarelli blokjes] dus veel voor te krijgen en betrouwbaar.
Peugeot: Goed merk, maar heeft zo z'n kwaaltjes...
En dan zijn der nog wel een paar.

Eentje die ik misschien ook wil kopen: Piaggio NRG [spreek je uit als energy]
Heel goeie, sterke, en comfortabele scooter. Maakt helaas wel gebruik van eigen blokje. En het bedrijf schijnt wat moeilijk te doen als je problemen hebt.

Keus is aan jou :)
 
Mijn keuze is eindelijk gemaakt en morgen ga ik hem dan ook ophalen :)

het word een area 51 die nog helemaal standaard is.
En daar zit misschien ook het probleem, ik ben jong en een beetje sportief vooruit komen dus dat ding moet wel wat sneller gaan lopen.

Nou viel mijn oog op deze uitlaat.

http://www.easyparts.nl/showarticle...Minarelli-Horizontaal-Chroom-Laser-X-Pro.html

Als ik die er onder schroef, wat zal de top van het ding dan zo ongeveer zijn (zonder dat veertje, dat sloop ik er uit natuurlijk)

Ik heb al gesearched, maar das een beetje onbegonnen werk :(

Dus als iemand mij tips kan geven..... graag !!

Greetz sjarl
 
Is opzich geen verkeerde pijp voor een area.

Maar je weet dat je rekening moet houden met het subframe van een area? Je kan bijv geen yasuni R monteren omdat deze er niet onderpast ivm onderlangse blokophanging.

Wat de beste pijp is voor een area, en die zonder aanpassingen kan, is de gianelli shot. Dan moet je de 80 wel kunnen halen mits je hem fatsoenlijk afsteld.

Ga eerst maar eens eventjes ontgrensd rijden. Dwz prop uit de uitlaat halen en vario ring eraf halen. Dan rij je al iets van 70. Zoals ik nu met mijn area. Vind het zo wel best en heb geen last van politie. Wil je nog iets harder kan je idd de laser x pro of de gianelli shot nemen. Voor de looks is het natuurlijk verschillend. Xpro zal jij denk ik mooier vinden omdat hij chroom is, onder een area vind ik een gianelli shot mooier staan. Deze zal ook beter presteren.

En als je dan nog een keer zin krijgt in een laagtoerige 70cc dan hoef je niet van pijp te veranderen.

Veel succes met je scooter iig. Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. :)
 
Back
Top