scooter teveel benzine

blablablabla VROEM VROEM

Well-Known Member
hoi dus ik zeg gelijk het probleem.

hij krijgt teveel benzine daarom duurt het ook 4 seconden als ik volgas geef dat ie in beweging komt.
ook als hij 2 dagen still heeft gestaan start ie bevoorbeeld ook helemaal niet dan haal ik de benzine slang uit de carb en kick hem dan start hij wel.

moet ik dus gewoon een andere sproeier of is er iets anders de carb staat schuin dus daardoor krijgt hij ook teveel benzine denk ik

dit zijn zen specs:
Dopler volle wangen krukas stage 6 mk2 racing.
Cilinder stage 6 r1200 uitlaat Malossi vario.
Stage 6 koppeling 21mm malossi spruitstuk met 21 cabrateur

en wat voor maat sproeier ongeveer

ben nieuw maar heb all veel geleerd dankzij de forum dank jullie wel daarvoor
 
Advertisement - register to remove this

Vlotternaald sluit misschien niet goed af omdat je carb schuin hangt. Luchtfilterelement schoonmaken, lucht/stationair afstellen. Vacuum goed? Hoofdsproeier mss te groot maar een maat kan ik niet zeggen.
 
ja ik had hem zo gekocht maar toen ik hem liet maken door een scooter boer zij die dat de caberateur schuin loopt waardoor die benzine er in loopt.
Wat voor type blok heb je? Pia, Mina?

Post eens je settings van je carb. Neem aan dat het om een dellorto PHBG 21 gaat?

- Hoofdsproeier
- Stationair sproeier
- Type gasnaald, welke stand heb je de circlip zitten
- type gasschuif (40 bijv.)
- Hoeveel slagen staat je luchtschroef?
 
Wat voor type blok heb je? Pia, Mina?

Post eens je settings van je carb. Neem aan dat het om een dellorto PHBG 21 gaat?

- Hoofdsproeier
- Stationair sproeier
- Type gasnaald, welke stand heb je de circlip zitten
- type gasschuif (40 bijv.)
- Hoeveel slagen staat je luchtschroef?

Hoi late reactie sorry daarvoor. Volgensmij heb ik een 262 mm hoofdsproeier en is dat waarschijnlijk ook de oorzaak. Op de foto staat het onderdeel met 262 au . Is dat nou de hoofd sproeier of zit ik hier nou helemaal fout want ik heb nog nooit gehoord van een 70cc met een 262 mm hoofd sproeir. Op het linkste onderdeel staat 60.


Groetjes J
 

Attachments

  • 20190821_165053.jpg
    20190821_165053.jpg
    108.1 KB · Views: 31
Het rood omcirkelde deel gaat het om dat is los tov dat deel er onder. Mocht het onderste deel mee draaien dan even met een steeksleutel de rest op zijn plek houden.View attachment 52166

Moi thx voor de comment het zat er gewoon boven op maar was echt super klein.
Het is een 90mm. Wat raad jij aan om te kopen of is het iets anders?
Probleem is : valt uit stationair en vanaf stillstand duurt het 4 seconden voor dat ie gaat. High end heeft ie wel een goeie top snelheid
 
Moi thx voor de comment het zat er gewoon boven op maar was echt super klein.
Het is een 90mm. Wat raad jij aan om te kopen of is het iets anders?
Probleem is : valt uit stationair en vanaf stillstand duurt het 4 seconden voor dat ie gaat. High end heeft ie wel een goeie top snelheid

Zou door je setup haast zeggen grotere sproeier doen. Maar voor de rest lastig te zeggen.

zoveel meer nodig qua het hoe en wat en blijft gissen.
 
Zou door je setup haast zeggen grotere sproeier doen. Maar voor de rest lastig te zeggen.

zoveel meer nodig qua het hoe en wat en blijft gissen.

De scooter boer zij juist dat ie teveel benzine krijgt
Carb staat ook juist een beetje scheef en ik zet er binnenkorg de orginele filter op nog recomodations voor sproeier dan?
Btw dis mijn bougie
 

Attachments

  • 20191013_153723.jpg
    20191013_153723.jpg
    65.3 KB · Views: 28
Hoeveel km heb je gereden voordat je het gecheckt had en had je de bougie ff schoongemaakt .en zo n kleur krijg je niet van stationair sproeiert te groot. het kan zijn sproeiert te groot of bougie te koud of olie toevoer te rijk
 
Hoeveel km heb je gereden voordat je het gecheckt had en had je de bougie ff schoongemaakt .en zo n kleur krijg je niet van stationair sproeiert te groot. het kan zijn sproeiert te groot of bougie te koud of olie toevoer te rijk

yo is goed bougie goed schoongemaakt ziet er als nieuw uit ik zal er effe een paar keer goed mee rijden en dan laat ik weer van mij horen.
ook is het waar dat ik 2 keer teveel olie had toegevoegt en dat ik em daarom ook moest legen. maar daarvoor had ik nog steeds het zelfde probleem
 
Last edited:
Back
Top