Dan verlies je juist trekkracht, want een 2-takt wat in dit geval is werkt met positieve en negative drukgolven..
Als je een prop in de bocht drukt word deze krapper en kunnen deze drukgolven niet zo snel meer uit de uitlaat..
Naar mijn idee werkt een standaard uitlaat beter dan die terugloper begrensd..
De terugloper moet snel gassen kunnen aannemen vanuit de cilinder en ook weer snel kunnen afvoeren naar buiten... Hierdoor versnel je dus ook het verbrandings process en kan de motor zeg maar harder gaan draaien (meer toeren maken)
Bij een standaard uitlaat is er gewoon afvoer van uitlaat gassen en dit werk niet in het versnelde proces als hierboven..
Het komt erop neer dat een standaard uitlaat beter zal lopen (koppel op lager toeren) dan een snelle pijp die je gaat afknijpen
Voordeel van de standaard uitlaat in dit geval is dat je de sproeier kleiner moet maken, dat dat scheelt ook nog eens extra brandstof verbruik..
Zou er zelf een originele uitlaat erop terug zetten, en dan je scooter opnieuw afstellen....
Het idee van
@Brute-Force is de snelste slechte oplossing.. (als je er niet veel geld eraan uit wilt geven.
Maar het beste is de originele uitlaat terug plaatsen...