Scooter stottert nadat ik op school geweest ben

Dag allemaal, ben ik weer

Ik heb mijn blok gesplitst en mijn nieuwe lagers en krukas geïnstalleerd, nu heb ik mijn bouten kruislings vastgedraaid tegen het carter (nog niet op spanning) maar de krukas draaid niet soepel.

Iemand enig idee waarom dit zo is?
Het zijn gewoon de goede lagers en de krukas hoort ook bij dit blok.
Post automatically merged:

De keerringen zitten er nog niet in trouwens en ik kan met een houten blok op de krukas slaan wat ik wil maar hij gaat er niet echt beter van draaien

Last edited:
Dan staat die nog onder spanning of een lager zit niet ver genoeg erop. Moer op de krukas draaien en een klap met de hamer geven. Mogelijk draait hij daarna vrij.

Heb net met een maatje van mij die racepuchs heeft erna gekeken maar hij weet t ook niet zeker, hij zegt dat ik nog eens moet proberen met de oude krukas. Als die ook niet goed draaid zijn het de lagers en anders is het de krukas (lijkt me sterk want het is een nieuwe)

We hadden net ook de bouten samen vastgedraaid en daarna was er geen beweging meer in te krijgen

Last edited:
Ben ik weer, nogsteeds met Problemen

Ik heb mijn blok inmiddels gereviseerd, krukas draaide mooi 8 bar compressie en hij liep eergisteren, heb toen een paar rondjes door t dorp gereden en hem open getrokken op een landweg in de buurt waarna ik vrij snel100 had gehaald en toen mn gas terug liet zakken.
Wilde de volgende ochtend naar de sportschool vertrekken en hij begon enorm te stotteren waarna hij uitviel bij het wegrijden.

Keerringen vervangen, ik d8 dat ze mss verkeerd zouden zitten maar de problemen houden aan, hij start momenteel gewoon maar hij stottert alsnog.
Heb hieronder een video geplaatst, ik geef constant vol gas.

Zou er een nieuwe bougie in doen. Hier om kon ik elk jaar van 2005 tot 2012 2x per jaar er een nieuwe in doen.Dit is zo te zien een ex ditech. ik had de morini versie welke gewoon origineel was. alleen dit komt me bekent voor.

Heel erg bedankt, zal morgen een nieuwe halen want alle scootershops bij mij zijn dicht op zondag en maandag.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

(het is trouwens geen ex ditech, ik heb mij eerder dit jaar een ditech teller gekocht omdat die tot 120 gaan ipv 80 )

Je moet de Krukas Centreren als het blok is dicht gebouwd , Carters aan elkaar zijn vastgedraaait . ( Meten met voelermaat ) dan als alles soepel draait , de Keerringen er in . ( denk ik ) ...

Je moet de Krukas Centreren als het blok is dicht gebouwd , Carters aan elkaar zijn vastgedraaait . ( Meten met voelermaat ) dan als alles soepel draait , de Keerringen er in . ( denk ik ) ...
Bedankt voor je reactie BruteForce, de krukas is goed gecentreerd.
De reden waardoor die niet soepeler ging lopen zoals eerder besproken in deze topic was dat de hamer niet zwaar genoeg was.
nadat ik de lagers had geperst en alleen een zware hamer tot beschikking had liep die wel soepel.

ik heb gisteren een nieuwe bougie geplaatst, (kan niet rijden om uit te proberen omdat er een auto op de oprit staat) hij startte beter maar hij stottert nog wel onregelmatig waarna die uit viel

Hij start en loopt nu stationair, maar na +-30s valt hij uit.
Dit doet hij steeds maar elke keer als ik start wordt de tijd korter e uiteindelijk start hij niet meer.
Er komt gewoon benzine uit de kraan, dit heb ik getest.

Back