This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter stottert nadat ik op school geweest ben

zo op foto ziet t er niet heel fijn uit!
Ik heb de aansluitingen allebei goed schoon gemaakt , inmiddels ook een ander membraan en bougiedop gemonteerd maar geen verschil.
Hij wil niet eens starten nu maar vonkt wel (vonk is zwak) en hij heeft verder gewoon compressie benzine en lucht.
Ik kan me momenteel alleen bedenken dat er iets met de spoel is, als dat zo is heb ik onderhand alles vervangen wat ik kan
 
Meet de spanning eens op de cdi , je kan van alles gaan vervangen , maar beter eerst meten , kun je ook de bobine door meten , en de afstand pickup spoel / vliegwiel . Heb je ook de bougie vervangen ?
 
De bobine/CDI is al in een eerder stadium vervangen las ik...
Enige wat dan overblijft is de stator zelf, en dan met name de laadspoel maar ook de lichtspoelen aangezien de dashverlichting ook niks meer doet!
Maar alvorens deze te vervangen kun je het beter eerst controleren met evt. enkele metingen zoals trabiarie ook aangeeft in de post hierboven.
Let daarbij ook op de aarding van de stator en grondplaat!
 
Zojuist op goed geluk dat dat het probleem is een nieuwe stator besteld want mijn multimeter is stuk...
Hopen dat die weer mooi loopt morgen.
Alleen nog improviseren hoe ik het vliegwiel ga verwijderen want daar heb ik geen vliegwieltrekker voor die past, iemand suggesties?
Post automatically merged:

Zat zelf te denken aan 2 schroevendraaiers eronder steken tegenovergesteld van elkaar en hem er zo vanaf proberen te wippen
 
Dat gaat je niet lukken , kan muurvast zitten , en beschadiging aan carter en spoelen . Zitten er geen gaten met draad in het vliegwiel ? Dan zou je daar een dik stuk ijzer voor kunnen nemen , daar gaten in boren , 2 bouten in het vliegwiel ( wel korte dat je de spoelen niet beschadigd ) , en een bout met een moer in het midden , die op de krukas komt , en zo het vliegwiel eraf trekt, als je de moer onder het plat omhoog draait , hoef je niets te lassen . Ben je niet in staat zoiets te fröbelen , blijft om schade te voorkomen , een originele trekker de beste keus . let wel op dat je de draad dan de as niet beschadigd , door een punt aan de bout te slijpen , en de moer , los op de draad te laten op het eind van de as .
 

Attachments

  • Naamloos.png
    23 KB · Views: 3
Last edited:
Ik heb thuis niet de mogelijkheid om zoiets te fabriceren, ik zal straks wel even naar de Scootershop rijden om te kijken of ze die verkopen
Post automatically merged:

ik krijg net een mailtje van postnl dat de bezorgtijd van vandaag naar maandag gewijzigd is ..
dat wordt nog ff wachten dus
 
Last edited:
Ik heb zojuist de spoelen vervangen, hij wil nu wel starten maar hij start nog niet door.
Hij krijgt lucht benzine en vonk, heeft compressie en er komt rook uit de uitlaat.
Post automatically merged:

de rook zie je niet zo goed op video, is ook niet veel rook
Post automatically merged:

maar hij loopt voor een aantal slagen en daarna start hij niet door
 
Last edited:
Dan wordt het misschien tijd om de compressie te meten , dat is he enigste wat denk ik , nog niet gedaan is ?
 
Gisteren met het vervangen van de stator heb ik even aan het vliegwiel gedraaid en je voelt dat hij compressie heeft, ik denk dat ik straks een a de keringen vervang en andere weet ik t niet meer
 
En als je een klein scheutje mengsmering in het bougie gat laat lopen , en start ? of een snufje remmen reiniger in de lucht inlaat
 
dan loopt die iets langer, dang is t meer zo van : Hiinnggggggbbbrrr
Post automatically merged:


Post automatically merged:

En als je een klein scheutje mengsmering in het bougie gat laat lopen , en start ? of een snufje remmen reiniger in de lucht inlaat
weet jij mss of ik mijn koelwater af moet laten als ik mijn keeringen vervang?
heb het nml nog nooit gedaan
Post automatically merged:

er zitten ook spetters olie op mijn uitlaat, kan ook een signaal zijn dat de keerringen lek zijn toch?
 
Last edited:
spetters olie op mijn uitlaat, kan ook een signaal zijn dat de keerringen lek zijn toch?
kan ook je uitlaat pakking zijn , lekke keerringen zie je meestal aan een oliespoor bij vliegwiel en vario , en onderaan het carter .
Als de waterpomp op de krukas zit , zal je deze ook moeten demonteren , en dus koelvloeistof eruit laten , of je moet hem los kunnen schroeven , en opzij hangen terwijl de slangen nog vast kunnen blijven.
Post automatically merged:

Weet je zeker dat je membraam dicht is , geen licht / benzine erdoorheen ? als de keerringen lek zijn , of een van de twee , heb je ook een probleem .
 
mijn membraan is gewoon goed, ik had een nieuwe besteld en gecontroleerd voordat ik m gemonteerd heb, uitlaatpakking heb ik nooit mee gereden. Ik had er eens 1tje gekocht maar die paste niet en me niet meer druk over gemaakt, ik rijd al 1.5 jaar zonder uitlaatpakking dus dat s probleem niet.

waterpomp zit naar mijn weten gewoon op de krukas dus die laat ik straks ff af lopen.
Nieuwe keerringen heb ik net opgehaald en die probeer ik vandaag nog te monteren (ff wachten tot er weer schaduw op de oprit staat, ben nml al verbrand)
heb vanmorge geprobeert de huidige keerringen te verwijderen maar helaas nog zonder succes
 
Ik heb erachter wat het was ..
Aan de kant van de vario is de keerring lek en mijn lager heeft daar speling
Is een blok splitsen lastig?
Ik ken een aantal mensen die er ervaring bij hebben dus die zou ik eventueel om hulp kunnen vragen.
Post automatically merged:

Is het verstandig om ook gelijk een stage6 krukas te plaatsen dan ofzo?
Heb nml al +-30000 op dat blok zitten nu en de krukas is nog origineel.
Zit nu zon 2-3000km een dr70 op.