Scooter stottert nadat ik op school geweest ben

sr70lcpia

Member
Hallo allemaal, ik ben vanmorgen zonder enige problemen naar school toe gereden en in mijn pauze toen ik wilde gaan tanken stotterde mijn scooter vanaf dat ik boven de +-15 rijdt.
Ik heb de bougie vervangen bougiekabel opnieuw afgeknipt, membraan nagekeken, carburateur schoon gemaakt, zekeringen nagekeken en de afstelling van de carburateur veranderd maar niks helpt. Ik heb zeker q0ll10 verschillende afstellingen van mijn carburateur geprobeerd.
De lampjes op mijn dashboard doen het ook niet meer.
Is er iemand die enig idee heeft wat het kan zijn?
Ik was zelf aan mijn bobine aan het denken.

Setup:
Aprilia sr50 LC Piaggio 2004
Dr70
17.5 carburateur
Laser x pro uitlaat
Polini vario rollen 4.8
Koppeling standaard
Top 100-105

Als ik stil sta maakt die wel toeren, alleen als ik rijdt niet.
Zie videos:
 
Advertisement - register to remove this

Trek het pijpje eens uit het luchtfilterhuis. Deze zit onder het aanzuigrubber. Kijken wat hij dan doet.
Of zit er misschien iets voor het aanzuigrubber van het luchtfilterhuis? Je kan het rubber er ook even helemaal afhalen. Klinkt iniedergeval als teveel benzine (of te weinig lucht)
 
ik heb vandaag mijn volledige luchtfilterhuis schoongemaakt en even kort getest zonder luchtfilter, een nieuwe bobine gekocht en mijn massapunten opgeschuurd en niks heeft het opgelost tot nu toe:cry:
ik dacht vanmiddag al dat hij te weinig lucht kreeg aangezien hij het beste liep met mn luchtschroef volledig open, het messing kapje heb ik ook niet in mn carb zitten
carb : PHVA17.5 sproeier 90
 
Last edited:
zitten meerdere kanten aan je massa. je frame en je startmotor etc. of je spanningsregelaar doet niks meer. maar zover ik weet heeft jou piaggio blok geen dc cdi.
 
Maar omdat je vanaf 15km noemt ga ik er vanuit dat hij netjes start en tot 15 goed rijd, dus dan zou ik sowieso de carb eens goed nalopen.Dat wil zeggen alles goed schoon maken.En zomaar ff aan je carb dingen verstellen terwijl t eerst goed liep geeft te denken... want.nu staat alles verkeerd. mogelijk heb je t probleem al gevonden maar door alles te verdraaien zonder de juiste gereedschappen en/of kennis blijft t klooien.
Dan heb je het originele probleem opgelost maar door te prutsen de boel nu volledig verkeerd gezet te hebben gezet een nieuw probleem gecreëerd.
 
hij start en loopt de eerste paar meter inderdaad gewoon goed, ik zal morgen de afstelling van mn carb terugzetten naar ongeveer het zelfde als die eerst stond en kijken wat die dan doet.
 
eerst maak je je carb goed schoon.Daarna zet je m op de instelling welke als fabriek word opgegeven als beginsel.lucht: anderhalf en stationair op 2.5 slag. Dan kijk je verder. je keringen of deze lekvrij zijn, en de rest met deo / remreiniger.(sorry ik typ op een mac met een zweeds toetsenbord op nlse instelling staat dus er kan soms een teken verkeerd staan). pas als je 100 procent zeker weet dat dat goed is verder zoeken.
 
eerst maak je je carb goed schoon.Daarna zet je m op de instelling welke als fabriek word opgegeven als beginsel.lucht: anderhalf en stationair op 2.5 slag. Dan kijk je verder. je keringen of deze lekvrij zijn, en de rest met deo / remreiniger.(sorry ik typ op een mac met een zweeds toetsenbord op nlse instelling staat dus er kan soms een teken verkeerd staan). pas als je 100 procent zeker weet dat dat goed is verder zoeken.
Ik heb gisteren een carb revisiesetje gehaald bij de lokale scootershop en mijn hele carb los gehaald en goed schoongemaakt.
nadat ik dit gedaan had liep hij beter maar toen ik de kappen terug gemonteerd had stotterde hij weer zo, ik ga straks een sproeier 88 eens proberen​
 
Dan krijg ik t idee dat er wat anders aan de hand is ergens een losse stekker/draad welke sluiting of slecht contact maakt.
Hij stottert met 88 idd ook nog, ik ben er wel achter gekomen dat er zon dopje van bovenop de bougie in mn bougiedop vast zat, ondanks dat deze er nu uit is hapert hij nog
Post automatically merged:

Dan krijg ik t idee dat er wat anders aan de hand is ergens een losse stekker/draad welke sluiting of slecht contact maakt.
Hier een video; hij hapert nogsteeds en als ik vol gas geef draait hij steeds minder toeren, als ik daarna weer stil sta loopt hij wel weer goed.
 
Last edited:
Heb je dat dopje dan wel weer op je bougie gedraaid , en vast gezet ? Anders ligt je bougiedop los te vonken op de draad van de bougie .
 
Eerste wat in me opkomt is dat iemand tijdens je afwezigheid met je scooter geknoeid heeft (aan de bedrading zitten, bougie dop etc.)
Aangezien hij die ochtend nog probleemloos liep, en in je pauze ineens niet meer.
Idd wat Trabiarie aangeeft: bougie dop nakijken en elke plek waar je van buitenaf bij bedrading kan (vervorming, kabelbreuk)

Zou me niks verbazen als daar ergens je probleem zit...
 
Last edited:
Heb je dat dopje dan wel weer op je bougie gedraaid , en vast gezet ? Anders ligt je bougiedop los te vonken op de draad van de bougie
Ja, ik heb een ander dopje gepakt omdat de draad eruit was.
Van buitenaf kun je eigenlijk nergens aan behalve de kabel van de e-choke (of je moet heel diep graaien maar dan heb je geen ruimte), ik had alle kappen gemonteerd dus alles was afgeschermd
Post automatically merged:

Ik snap niet dat hij bij stilstand wel toeren wil maken en rollend niet
 
Ik heb net gecontroleerd of er mss een kabel doorgeknipt is ofzo maar er is echt niks te vinden.
Er zit wel wat corrosie op de stekker van de ontsteking maar dat zouw niks uit moeten maken
 

Attachments

  • 20240617_155906.jpg
    20240617_155906.jpg
    137.7 KB · Views: 34
Back
Top