This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter stotterd, komt niet op toeren, valt uit.

ModKid

1000+ post
Ik had al een topic over dat ik problemen had met stationair en starten en dat ie bizar veel toeren ging maken met choke aan, dat probleem is verholpen... het enigste probleem dat ik nu overhoud is dat als me scooter zeiknat is, en het stervens vochtig buiten is, dat ie wel goed start, maar zodra ik onderweg ben naar huis, en je komt onder een bepaald aantal toeren dan valt ie uit. Alsof je door een plas heen rijd en hij houd in.

Ik heb al zon rooie bougiedop en dat was redelijk droog allemaal. wat kan het probleem zijn :S kan me filter problemen geven als die niet helemaal lekker aansluit bijvoorbeeld?

als het vriest, en de weg is niet zo super zeiknat of het heeft niet geregend dan rijd ie perfect :S.

Last edited:
en ik vertel je hoe vaak ik meegemaakt hebt dat het WEL mis was

zeg dan in vervolg dat JIJ er geen problemen mee hebt gehad ..

in het algemeen geeft het vaker problemen ,geeft ie bij jou geen problemen is dat mooi meegenomen, maar dat wil dus niet zeggen dat het bij anderen niet kan.

ik heb er ook bij gezegd dat ongever 75 procent zonder carb verwarming (lc) problemen krijgt of heeft. dus jij hoort bij de andere 25 %

maar melf, heb het nu al 2x gehad dat gas bleef hangen.

Ik heb carbje al schoongemaakt, en kabel gecheked en handvat, was allemaal goed. Hij doet het normaal als ik gewoon rustig wegrij ook normaal.

Heb het ook met mijn puchje gehad maar dat was toen de gaskabel.

Maar is het met AC wel te doen, of kan dat dan niet? Want weet ook niet hoe het werkt/ er uit ziet, of er nu warme lucht of warme vloeistof, of gewoon een "electrische kachel" inzit dan.

vandaag van me werk af naar huis gereden, hij stond binnen dus geen kou, condens ofz. ik rijden, naja nog nix, ik helemaal omrijden bijna 10 minuten lang volgas gereden, hrmms nog geen problemen. ik abrupt gestopt, normaal viel die dan zonder pardoes in 1x uit, nog geen problemen.

volgens mij komt het door condens ofzo dat me scooter het niet lekker doet, dat er bv water of condens in me luchtdoorgang komt ofz waar me luchtschroef in zit ofz.

ik ga vanavond mijn carb verwarming er weer op zetten, en mijn stnadard 72 sproeier erin doen. Ik hoop echt dat die carb verwarming me probs op lost,

al regend het, en is het redelijk boven 0 dan heb ik ook geen problemen, maar als het vriest en het is mistig enzo dan heb ik wel problemen, dus ben benieuwd +ralf+

bij een ac zorg ik dat de warme lucht van de cilinder via de koelkap naar de ingang van het luchtfilter en richting de carb blaast. dit doe ik door even een paar gaten te boren (ongeveer 10mm) die daar naartoe wijzen.
en eventueel de carb inpakken met isolatie zoals wat ook in buddyfilters wrd gebruikt oid... om de warmte vast te houden.

bij std piaggio typhoon/NRG/NTT/Zip ac loopt er een rubber buisje naar de carb , die overgaat in een rubber die om de carburateur zit

vandaag mijn carb verwarming er weer op gezet, wat een rot werk aangezien die olie tank zwaar in de weg staat, ook leuk, constant die slangetjes los en erop doen, me olie slang is nu al een kleine 2cm korter en zit bijna strak op me carb....alles zit zo dicht op elkaar allemaal.....

ik heb mijn standaard filter er niet op gedaan want ik heb daar echt problemen mee om hem erop te krijgen, gewoon die imitatie filter, die zit uit zich zelf al vrij goed, dus geen klem gebruikt om hem om me carb te klemmen, daarnaast gewoon de 2 schroeven om hem vast te maken, hij zit goed vast iig. ik heb nu sproeier 76, sproeier 72 ben ik kwijt :S en 74 heb ik niet, ik merk kwa stationair draaien dat ie wel iets meer geluid maakt dan gewoon standaard lekker pruttelen, dus mischien ken die sproeier nog wel iets kleiner.

ff gereden, nog nix gemerkt kwa slechter lopen ofzo, en de carb voelt nu wel ietsjes warm aan ( duh carb verwarming zit erop ). het duurde wel eventjes voordat ik water zag spuiten in me reservoir, dat maakte me fftjes wat ongerust haha. maar dat werkt nu ook.

ook een nieuwe bougie erin gedaan, alleen stationair draait ie nog niet helemaal lekker maar dat komt nog wel. ben benieuwd of dit het probleem op lost. Morgen ofz ff verder prutten, heb ook nog een 2e standaard aerox uit laat binnen gekregen zonder piemel eraan dus die gaat er lekker onder, dit houd de boetes iig laag, moet iedere dag naar rotterdam.

I'll keep you guys posted

Eventjes een nieuwe 2ehands ontgrensde aerox uitlaat eronder gezet, pastte niet helemaal perfect en hij lekte, ff wat vloeibare pakking tussen de pakking ring gedaan en hij zat perfect.

Nooit geweten dat een standaard uitlaat nog lekker rijd ook . 70 teller en hij trekt vlot op ook

nog geen problemen gehad met uitvallen ofz, maar dat merk ik toch pas als die op school staat.